Gdańska firma odzieżowa LPP wstępnie podsumowała wyniki za 2018 rok. Nie zwalnia także tempa pod względem inwestycji w sieć salonów i nowe technologie.

Zarząd LPP poinformował, że ze wstępnych szacunków wynika, iż przychody ze sprzedaży w ub. roku wyniosły 8,040 mln zł i były wyższe o 14 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Jeszcze szybciej wzrosły zyski grupy odzieżowej. Zysk brutto na sprzedaży wyniósł 4,4 mld zł i był wyższy o 18 proc. Prawie o jedna trzecią wzrósł zysk operacyjny zamykając się kwotą ponad 740 mln złotych.

Zobacz galerię

To wstępne dane ale potwierdzają, że spółka nie ma problemu z finansowaniem kosztownego programu ekspansji. Jak przewiduje strategia firmy, cel jaki stawia sobie polski producent odzieży to 10,5 mld zł przychodów w 2021 roku.

LPP zamierza realizować m.in. poprzez jakościowy rozwój stacjonarnej sieci sprzedaży, ekspansję na kolejne rynki zagraniczne oraz konsekwentne budowanie globalnej rozpoznawalności flagowej marki Reserved. Prognozowane nakłady inwestycyjne na sieć salonów wyniosą 1,5 mld zł do 2021 r. Do 2025 r firma zamierza zainwestować w ten obszar łącznie 3,5 mld zł. Oprócz tworzenia bardziej przestronnych i większych powierzchniowo salonów, środki te zostaną przeznaczone też na nowe technologie, pozwalające rozwijać możliwości zakupowe klientów.

Firma jest w trakcie gruntownej modernizacji swoich salonów. Docelowo będą dostosowane do koncepcji "open to public" w jakiej zaaranżowany został między innymi najbardziej prestiżowy salon Reserved, przy Oxford Street w Londynie

Zmodernizowane salony będą mieć więcej przestrzeni, a kolekcja tak rozmieszczona aby klienci mogli się z nią łatwo zapoznać. Zastosowane zostana także nowe technologie w zakresie oświetlenia, wentylacji czy rozwiązań informatycznych.

W LPP nad projektami fashion tech pracuje 350 specjalistów z branży IT. W przyszłości ta liczba ma jeszcze wzrosnąć. Inwestycje gdańskiej firmy w technologie sięgają 60 mln zł rocznie. Polski producent odzieży jest w trakcie wdrażania technologii RFID, czyli systemu elektronicznych „metek”, które umożliwiają identyfikację pojedynczego produktu w całym łańcuchu dostaw. Dzięki RFID, klienci salonów LPP będą mogli m.in. łatwiej i szybciej znaleźć dopasowany do ich potrzeb asortyment.

Czytaj także: Firma odzieżowa LPP z Gdańska przedstawiła wyniki za II kwartał 2018. Zagranicznych salonów LPP będzie więcej niż w Polsce

Nowa, zmysłowa i taneczna kampania Reserved. "Yes Sir, I can boogie" - jej gwiazdami są Joanna Kulig i Jeanne Damas. Nowe twarze Reserved

Czytaj także: Cindy Crawford twarzą nowej kolekcji Reserved. LPP w Gdańsku zatrudniło kolejną topmodelkę [wideo, zdjęcia]

POLECAMY NA STREFIE BIZNESU: