Wyniki LPP za 2018 rok. Dwucyfrowe wzrosty zysków i przychodów. Firma Reserved modernizuje swoje salony odzieżowe [zdjęcia]

Jacek KleinZaktualizowano 
Nowo zaaranżowane salony Reserved pozwalają zobaczyć całą kolekcję. mat. prasowe
Gdańska firma odzieżowa LPP wstępnie podsumowała wyniki za 2018 rok. Nie zwalnia także tempa pod względem inwestycji w sieć salonów i nowe technologie.

Zarząd LPP poinformował, że ze wstępnych szacunków wynika, iż przychody ze sprzedaży w ub. roku wyniosły 8,040 mln zł i były wyższe o 14 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Jeszcze szybciej wzrosły zyski grupy odzieżowej. Zysk brutto na sprzedaży wyniósł 4,4 mld zł i był wyższy o 18 proc. Prawie o jedna trzecią wzrósł zysk operacyjny zamykając się kwotą ponad 740 mln złotych.

To wstępne dane ale potwierdzają, że spółka nie ma problemu z finansowaniem kosztownego programu ekspansji. Jak przewiduje strategia firmy, cel jaki stawia sobie polski producent odzieży to 10,5 mld zł przychodów w 2021 roku.

LPP zamierza realizować m.in. poprzez jakościowy rozwój stacjonarnej sieci sprzedaży, ekspansję na kolejne rynki zagraniczne oraz konsekwentne budowanie globalnej rozpoznawalności flagowej marki Reserved. Prognozowane nakłady inwestycyjne na sieć salonów wyniosą 1,5 mld zł do 2021 r. Do 2025 r firma zamierza zainwestować w ten obszar łącznie 3,5 mld zł. Oprócz tworzenia bardziej przestronnych i większych powierzchniowo salonów, środki te zostaną przeznaczone też na nowe technologie, pozwalające rozwijać możliwości zakupowe klientów.

Firma jest w trakcie gruntownej modernizacji swoich salonów. Docelowo będą dostosowane do koncepcji "open to public" w jakiej zaaranżowany został między innymi najbardziej prestiżowy salon Reserved, przy Oxford Street w Londynie

Zmodernizowane salony będą mieć więcej przestrzeni, a kolekcja tak rozmieszczona aby klienci mogli się z nią łatwo zapoznać. Zastosowane zostana także nowe technologie w zakresie oświetlenia, wentylacji czy rozwiązań informatycznych.

W LPP nad projektami fashion tech pracuje 350 specjalistów z branży IT. W przyszłości ta liczba ma jeszcze wzrosnąć. Inwestycje gdańskiej firmy w technologie sięgają 60 mln zł rocznie. Polski producent odzieży jest w trakcie wdrażania technologii RFID, czyli systemu elektronicznych „metek”, które umożliwiają identyfikację pojedynczego produktu w całym łańcuchu dostaw. Dzięki RFID, klienci salonów LPP będą mogli m.in. łatwiej i szybciej znaleźć dopasowany do ich potrzeb asortyment.

Czytaj także: Firma odzieżowa LPP z Gdańska przedstawiła wyniki za II kwartał 2018. Zagranicznych salonów LPP będzie więcej niż w Polsce

Nowa, zmysłowa i taneczna kampania Reserved. "Yes Sir, I can boogie" - jej gwiazdami są Joanna Kulig i Jeanne Damas. Nowe twarze Reserved

Czytaj także: Cindy Crawford twarzą nowej kolekcji Reserved. LPP w Gdańsku zatrudniło kolejną topmodelkę [wideo, zdjęcia]

Cindy Crawford twarzą nowej kolekcji Reserved. LPP w Gdańsku...

Wideo

Materiał oryginalny: Wyniki LPP za 2018 rok. Dwucyfrowe wzrosty zysków i przychodów. Firma Reserved modernizuje swoje salony odzieżowe [zdjęcia] - Dziennik Bałtycki

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 8

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
l
lila

Firma bardzo szybko się rozwija. Dużo inwestuje w regionie, więc trzymam kciuki za kolejne udane lata. Ubrania mają ładne to będzie wszystko dobrze się układało.

zgłoś
R
Romek

Gdańska firma, a sukcesem już dawno wyszła poza Polskę.

zgłoś
v
vicky

Aby liczyć się na rynku co chwilę trzeba pamiętać o inwestycjach które dają większy komfort klientom, bo jak za bardzo czołówka odskoczy to potem ciężko będzie ich dogonić. Dlatego LPP mądrze trzyma się najwyższych standardów.

zgłoś
B
Bartoszka

Bardzo dobrze. Wolę wspierać rodzime firmy niż zagraniczne, zwłaszcza, że nasze w niczym nie ustępują.

zgłoś
P
P.S.

Gratulacje dla polskiej marki, niech zdobywa z sukcesami rynek również poza granicami naszego kraju. I pomyśleć, że Pan Marek i Jerzy zaczynali praktycznie od zera i stworzyli takiego giganta. Szacunek.

zgłoś
P
Patryk

Cieszy, że lokalna firma dobrze się rozwija. Powodzenia dalej.

zgłoś
f
focca

Jak dobrze idzie to znajdą się fundusze i na modernizacje salonów.

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3