Nasza Loteria

Wykonawca remontu gmachu dworca Gdańsk Główny wreszcie wybrany! Modernizację za ok. 100 mln zł przeprowadzi Mostostal Warszawa

MP
Dworzec Główny w Gdańsku
Dworzec Główny w Gdańsku Karolina Misztal
W drugim przetargowym podejściu spółce PKP SA w końcu udało się wyłonić wykonawcę planowanej od wielu lat przebudowy zabytkowego budynku. Lifting jednego z symboli architektonicznych Gdańska ma zakończyć się w 2023 roku.

Przypomnijmy, że to drugie przetargowe podejście do przebudowy budynku dworca Gdańsk Główny. Pierwsze postępowanie jesienią zeszłego roku zakończyło się klapą. Zgłosił się wówczas jedynie Budimex w dodatku z kwotą aż o 50 mln zł większą niż zakładany wtedy na remont budżet (ok. 70 mln).

W drugim, tegorocznym postępowaniu, obok Budimexu zgłosił się jeszcze Mostostal. Oferty obu firm nadal przekraczały jednak zaplanowany, zwiększony budżet (83 mln zł) o odpowiednio kilkadziesiąt i kilkanaście mln. PKP SA znalazło jednak brakującą kwotę i wybrało korzystniejszą finansowo ofertę Mostostalu wynoszącą 99,6 mln zł.

100-110 mln zł za remont budynku dworca Gdańsk Główny. W ponowionym przetargu zgłosiły się dwie firmy

Prace budowlane wystartują w przyszłym roku

Wpierw (do stycznia 2020) musi się bowiem zakończyć trwająca modernizacja peronów dalekobieżnych i przydworcowych przejść podziemnych. Na odświeżenie gmachu wykonawca będzie miał nieco ponad dwa lata.

Zgodnie z założeniami projektowymi modernizacja budynku dworca ma mu przywrócić architektoniczny blask z czasów powstania, czyli początku XX wieku. Co dokładnie się zmieni? Na zewnątrz odnowiona zostanie elewacja, odtworzony będzie czterospadowy dach w północnej stronie dworca. Nad barem McDonald’s powstać ma także taras widokowy. Gmach zyska również iluminację.

W środku dworcowego budynku odtworzona ma zostać z kolei m.in. historyczna dębowa stolarka witryn sklepowych i kas. Wymienione zostaną okna i oświetlenie (w formie kulistych żyrandoli). Posadzka będzie natomiast wyłożona granitowymi płytami. Inwestycja zakłada także utworzenie nowej części tunelu podziemnego, która połączy budynek dworca z istniejącymi przejściami na perony oraz do przystanków tramwajowych.

POLECAMY NA STREFIE BIZNESU:

TOP MENEDŻER POMORZA 2018:

od 12 lat
Wideo

Szymon Hołownia ma duże ego, większe ma tylko Lech Wałęsa

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki