Wraca temat zmiany organizacji ruchu w ciągu al. Żołnierzy Wyklętych oraz ul. Słowackiego w kierunku uprzywilejowania komunikacji zbiorowej. O potrzebie wytyczenia dodatkowego pasa dla autobusów mówi się praktycznie od momentu budowy środkowej części Trasy Słowackiego. Głównie z powodu problemów z płynnym ruchem w godzinach szczytu.
Mieszkańcy zawnioskowali o wytyczenie buspasa
W tegorocznej edycji gdańskiego Budżetu Obywatelskiego pojawił się projekt zakładający utworzenie buspasa w ciągu istniejącego prawoskrętu z ul. Słowackiego w Góralską, który następnie przebiegałby przez skrzyżowanie (pas należałoby poszerzyć), a kończył się na przedłużonej zatoce przystankowej Potokowa 02 w kierunku lotniska. Z powodu odrzucenia wniosku na etapie weryfikacji (działki, na których miałaby być przeprowadzona inwestycja należą do Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego), radna Katarzyna Czerniewska skierowała do władz miasta interpelację w sprawie możliwości realizacji zadania ze środków budżetowych.
CZYTAJ TAKŻE: Nie poprawia się sytuacja epidemiczna na Pomorzu. Prawie 1 000 zakażeń i 9 zgonów!
- W ocenie wnioskodawcy inwestycja znacząco usprawniłaby przejazd autobusów przez zakorkowaną al. Żołnierzy Wyklętych i ul. Słowackiego – pisze radna klubu Wszystko dla Gdańska. - Z linii autobusowych (110,122, 126, 157, 210, N3) przejeżdżających przez przystanek Potokowa 02 w kierunku Matarni codziennie korzysta wielu mieszkańców w dojazdach do pracy czy powrotach do domu oraz dojeździe na lotnisko. W związku z powyższym, uprzejmie proszę o przeanalizowanie możliwości inwestycyjnych.
Gdański magistrat ma w planach kompleksowe rozwiązanie dla al. Żołnierzy Wyklętych, które jednak utknęło na etapie przygotowań do realizacji.
Miasto dzieli zadanie na dwa etapy
Przypomnijmy, że zgodnie z koncepcją zaproponowaną przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, dodatkowe pasy dla komunikacji zbiorowej miałyby powstać po obu stronach alei (w kierunku Matarni od ul. Chrzanowskiego), co wiązałoby się z koniecznością przesunięcia fragmentów chodników oraz ścieżek rowerowych. Niestety, w przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej, ogłoszonym w grudniu 2019 r., wpłynęła tylko jedna oferta. Ostatecznie został on unieważniony, z powodu znaczącego przekroczenia zabezpieczonego budżetu. To spowodowało, że urząd został zmuszony poszukać nowego rozwiązania.

- Buspasy są istotnym element polityki transportowej każdego dużego miasta – mówi Izabela Kozicka-Prus z Referatu Prasowy UM w Gdańsku. - Po pierwszym nieudanym podejściu do przetargu na dokumentację buspasów, podjęto wstępną decyzję, by podzielić zadanie na etapy - jeden odcinek od ul. Chrzanowskiego do ul. Góralskiej (w ciągu al. Żołnierzy Wyklętych), drugi od ul. Potokowej do linii lasu (w ciągu ul. Słowackiego). Takie podejście pozwoli na przygotowanie i realizację tego przedsięwzięcia w perspektywie najbliższych kilku lat. W przyszłym roku ruszy projektowanie I etapu chodzi o odcinek od ul. Potokowej do linii lasu (w ciągu ul. Słowackiego).
WSZYSTKO DLA KIEROWCÓW:
- Tego NIE MOŻESZ robić w samochodzie, bo dostaniesz mandat
- Niebezpieczne drogi krajowe na Pomorzu. Warto to wiedzieć!
- TOP 10 aplikacji dla kierowcy. Warto to sprawdzić!
- PRAWO JAZDY do wymiany. Ile to kosztuje?
- OC na Pomorzu najdroższe w Polsce! Od czego zależy składka?
- [QUIZ] Czy wiesz, co oznaczają kontrolki w samochodzie?
iPolitycznie - 300 milionów Putina by skorumpować Świat
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?