Wodowanie i chrzest niszczyciela min ORP Mewa i holownika H-13 Przemko w Stoczni Remontowa Shipbuilding SA. [ZDJĘCIA]

Jacek Klein
Jacek Klein
Holownik Przemko
Holownik Przemko materiały prasowe
W czwartek, 17 grudnia na wodę, przy pomocy doku pływającego, zwodowano: ORP Mewa - ostatni z serii trzech nowoczesnych niszczycieli min Kormoran II projektu 258/3 oraz, za pomocą dźwigu, ostatni z serii sześciu holowników projektu B860 - H-13 Przemko. Teraz rozpocznie się etap wyposażania jednostek w urządzenia i systemy okrętowe

Wśród uczestników podwójnego wodowania i chrztu, przeprowadzonych z uwzględnieniem wszelkich obostrzeń sanitarnych, udział wzięli m.in.: Sebastian Chwałek - wiceminister w Ministerstwie Obrony Narodowej, generał dywizji pilot Jan Śliwka - zastępca Dowódcy Generalnego Rodzajów Sił Zbrojnych, kpt. ż.w. Zbigniew Sulatycki - przewodniczący Konwentu Morskiego, płk Grzegorz Skorupski - Radca Generalny Sekretarza Stanu Ministra Obrony Narodowej, adm. Piotr Nieć - dowódca 8. Flotylli Obrony Wybrzeża, Dariusz Drelich - wojewoda pomorski, Andrzej Wróblewski - prezes Polskiej Żeglugi Morskiej, Andrzej Madejski - prezes Polskiego Rejestru Statków, Zenon Kozłowski - zastępca dyrektora ds. oznakowania nawigacyjnego Urzędu Morskiego w Szczecinie, a także Adam Ruszkowski - prezes zarządu Remontowa Holding SA, Michał Habina - prezes Gdańskiej Stoczni Remontowa SA, Marcin Ryngwelski - prezes stoczni Remontowa Shipbuilding SA.

Matką chrzestną niszczyciela min ORP Mewa jest Anna Kułagin, a holownika H-13 Przemko Kamilla Anna Jelonek. Obie jednostki poświęcił Ks. ABP Sławoj Leszek Głódź.

Prezydent Andrzej Duda skierował do uczestników list, który odczytał generał dywizji Dariusz Łukowski, doradca szefa Biura Bezpieczeństwa Narodowego.

- Każdego roku wydajemy olbrzymie środki finansowe na modernizację całych sił zbrojnych, w tym Marynarki. Można powiedzieć, chciałoby się więcej, ale będzie, będzie więcej i będzie jeszcze lepiej, jeśli chodzi o wyposażenie. Drodzy Państwo, szczególne słowa do Stoczniowców, przed Wami oczywiście jeszcze spory proces dokańczania tych okrętów, ale życzę, aby terminowo trafiły do polskich sił zbrojnych, marynarki wojennej i miejmy nadzieję, że przez długie lata będą strzegły bezpieczeństwa państwa polskiego – powiedział wiceminister obrony Sebastian Chwałek.

- Chrzest i wodowanie każdej jednostki jest zawsze bardzo ważnym etapem procesu produkcyjnego dla wszystkich biorących w nim udział. Fakt, że dziś uczestniczymy w dwóch takich wydarzeniach daje nam podwójny powód do dumy. Bardzo dziękujemy naszym konsorcjantom za dobrą współpracę i zaangażowanie w realizacji powierzonych zadań – podkreślał prezes zarządu Remontowa Shipbuilding S.A. Marcin Ryngwelski. - Innym powodem do satysfakcji jest fakt, że w ostatnich latach budujemy coraz więcej statków i okrętów dla polskich armatorów. Aktualnie trwa budowa dwóch lodołamaczy zamówionych przez Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Szczecinie, a przed kilkoma miesiącami przekazaliśmy dwa statki wielozadaniowe dla Urzędu Morskiego w Gdyni i Szczecinie. W ten sposób wypełniamy wolę założyciela Holdingu Remontowa, śp. Pana Prezesa Piotra Soyki, który mimo iż osobiście znał wielu właścicieli flot z całego świata, to jednak zawsze podkreślał, że największą dla niego radością jest współpraca z polskimi armatorami.

Strefa Biznesu: Wypalenie zawodowe coraz większym wyzwaniem dla firm

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

... ostatni z serii trzech nowoczesnych niszczycieli min.

Mozna by " ostatni z serii trzech nowoczesnych trałowców min". Skromniej "to", i bardziej realistycznie !. Podobnie z "szybkimi (małymi) łodziami pościgowymi", gdy nazywać je(łódki) "ścigaczami okrętów wojennych".

Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki
Dodaj ogłoszenie