- Warto zaznaczyć, że statek został zamówiony jako jeden z serii, co jest niecodzienną sytuacją na rynku stoczniowym. W ostatnim czasie armatorzy zamawiają głównie pojedyncze jednostki, a wykonywanie małych serii należy do rzadkości. Wodowanie drugiego statku z tej serii (Pathway) zaplanowane jest na czerwiec tego roku - informuje SR Nauta.
Stocznia ma zakontraktowanych obecnie osiem statków, których budowa będzie realizowana do połowy 2017 roku.
Kings Cross ma 78 metrów długości i ponad 15 m szerokości. Jest to nowoczesny statek trałowy, który będzie łowił ryby siecią przyciąganą do burty. Do przechowywania ryb na jednostkach tego typu instalowane są stalowe zbiorniki z wodą morską. Elektroniczne urządzenia, takie jak szperacze i echosondy, które lokalizują ławice, oceniają ich wielkość i ustalają optymalną trasę zarzucania sieci, pozwolą zwiększyć efektywność poszukiwania ryb.
Budowa statku Ocean Star
W Zakładzie Nowych Budów Stoczni Nauta w Gdańsku zaczęto cięcie pierwszych blach do budowy statku Ocean Star. Tym samym oficjalnie zainaugurowano budowę kolejnej jednostki.
Kontrakt pozyskany w ub. roku od szkockiego armatora dotyczy budowy w pełni wyposażonego statku, który będzie od początku do końca realizowany w zakładzie na terenach dawnej Stoczni Gdańskiej.
Ocean Star będzie miał 87 m długości i 18 m szerokości. Zostanie wyposażony w najnowocześniejsze urządzenia do połowu, przechowywania i przekazywania ryb odbiorcy, specjalistyczne wyposażenie, które będzie służyć do lokalizowania łowisk oraz szacowania ich wielkości i rodzaju, silnik o mocy 7000 kW, współpracujący z dwoma sterami strumieniowymi. Projekt statku wykonała firma Wartsila Design.
Mateusz Tkarski
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?