Krytycy nowej arterii podkreślają, że konsultacje społeczne w sprawie odbyły się już dawno, a spotkania informacyjne, na których urzędnicy prezentują to, co już postanowiono, nikogo nie interesują. Z drugiej jednak strony powodem małego zainteresowania spotkaniami może być wysokie poparcie społeczne dla dokończenia Drogi Zielonej we wspomnianych dzielnicach.
Zobacz: Droga Zielona w Gdańsku budzi kontrowersje [MAPA]
- Na naszym spotkaniu było ok. 30 osób, w większości sceptycznie nastawionych do Nowej Kielnieńskiej. Moim zdaniem, ich wątpliwości zostały jednak rozwiane. 95 proc. mieszkańców naszej dzielnicy chce budowy tej drogi - mówi Maciej Przybylski, przewodniczący zarządu Rady Dzielnicy Osowa.
- Po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą pojawiły się korki na ul. Piastowskiej i Kołobrzeskiej w miejscach, gdzie wcześniej one nie występowały, stąd jako zarząd rady dzielnicy popieramy budowę nowej trasy - dodaje Marcin Mickun, z przewodniczący rady z Przymorza Małego.
Silne poparcie plan dokończenia Drogi Zielonej ma także wśród mieszkańców Oliwy, którzy mają dość rozjeżdżania swojej dzielnicy przez samochody ze Spacerowej. W czerwcu inwestycję oficjalnie poparli także przedsiębiorcy zrzeszeni w Pracodawcach Pomorza, rekomendują ją także naukowcy z Katedry Inżynierii Drogowej Politechniki Gdańskiej.
Czytaj też: Arcybiskup Głódź poparł Drogę Zieloną w Gdańsku. Radni PiS mają kłopot
Po drugiej stronie barykady jest duża część mieszkańców dzielnic nadmorskich - Zaspy, Przymorza i Żabianki oraz miejscy aktywiści, związani chociażby z Gdańskiem Obywatelskim, a także urbaniści z Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej. Największą krytykę budzi Zielony Bulwar, czyli droga która ma przebiegać wzdłuż terenów pasa nadmorskiego. Przeciwnicy inwestycji obawiają się, że nowa trasa odetnie mieszkańców od terenów rekreacyjnych i zwiększy na tym odcinku natężenie ruchu.
- Rozbudowując infrastrukturę drogową, korki nie robią się krótsze, tylko szersze - podkreśla FRAG.
Na jakim obecnie etapie są działania władz w sprawie inwestycji? Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska przygotowuje zamówienie publiczne w celu wyłonienia wykonawcy, który opracuje dokumentację niezbędną do uzyskania decyzji o środowiskowych. Wykonawca na wytypowanie wariantu realizacyjnego będzie miał czas do 10 grudnia. Następnie do 20 stycznia 2017 r. zostanie opracowana Karta Informacyjna Przedsięwzięcia, a raport oddziaływania na środowisko będzie gotowy do 31 października przyszłego roku.
Przypominamy, że zgodnie z planami BRG zarówno Nowa Kielneńska, jaki i Nowa Spacerowa z tunelem ma być dwujezdniową trasą z dwoma pasami ruchu w obie strony. Potem na Bulwarze droga ma zwężać się do jednej jezdni, by znów dwiema biec na odcinku od skrzyżowania al. Jana Pawła II i Hallera do wjazdu do tunelu pod Martwą Wisłą.
Szacowany koszt dokończenia całej trasy to ok. 2 miliardy złotych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?