Wirtualne przewodniki uatrakcyjnią zwiedzanie

Artykuł sponsorowany Centrum Nauki EXPERYMENT w Gdyni
Wirtualny przewodnik po muzeach i centrach nauki zamiast stosu papierowych mapek i ulotek –rozwiązanie, ułatwiające zwiedzanie atrakcji turystycznych, opracowuje międzynarodowa grupa instytucji, w której znajduje się m.in. Centrum Nauki EXPERYMENT w Gdyni.

Projekt Baltic Museums Love IT jest współfinansowany przez Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego w ramach programu Interreg Południowy Bałtyk i zrzesza atrakcje turystyczne, ale także specjalistów IT oraz uczelnie wyższe z Polski, Danii, Szwecji, Litwy i Niemiec. Główny cel? Stworzenie nowego produktu turystycznego dla całego regionu – internetowego przewodnika pod wspólną marką emused.eu. E-przewodniki wyświetlą dodatkowe multimedia i ciekawostki dotyczące konkretnych eksponatów. Dadzą także możliwość wzięcia udziału w grze na terenie instytucji, w której trzeba będzie odnaleźć na wystawie konkretne informacje. Zaprowadzą użytkownika do najciekawszych stanowisk, wyjaśnią w prosty sposób doświadczenia naukowe i wskażą praktyczne zastosowania zdobytej w centrum wiedzy. Oczywiście przedstawią także informacje praktyczne: możliwość zakupu biletów, godziny otwarcia czy lokalizacje restauracji.

W zależności od charakteru wystawy, aplikacja zaoferuje różne opcje zwiedzania. W Centrum Nauki EXPERYMENT w Gdyni można będzie wybrać konkretne ścieżki prowadzące po każdej z pięciu części sali. Każde ze stanowisk będzie opatrzone kodem QR – wystarczy go zeskanować, aby uzyskać dodatkowe informacje i popularnonaukowe ciekawostki. E-przewodnik zaproponuje też specjalne gry, które przeprowadzą zwiedzających przez salę wystawową i pozwolą odkryć kilka naukowych tajemnic.

Do korzystania z przewodnika wystarczy smartfon z dostępem do Internetu. Użytkownik korzysta z własnego urządzenia (zgodnie z zasadą Bring Your Own Device), co jest bardziej praktyczne, bezpieczniejsze z sanitarnego punktu widzenia oraz po prostu tańsze. Nie trzeba nic pobierać i za nic płacić – wystarczy wejść na poświęconą danej placówce stronę przewodnika.

Swoje wirtualne przewodniki w ramach projektu Baltic Museums Love IT, poza gdyńskim EXPERYMENTEM, opracowują także placówki z Danii, Litwy czy Szwecji. W projekt zaangażowane są także uczelnie i fundacje, które dzielą się z muzeami swoją wiedzą i doświadczeniem. Sam projekt przyciąga jednak coraz więcej chętnych instytucji. Już wkrótce może się okazać, że dopracowane internetowe przewodniki staną się turystycznym standardem i będą z powodzeniem konkurować z mobilnymi aplikacjami dedykowanymi konkretnym atrakcjom turystycznym. Mają bowiem nad nimi kilka wyraźnych przewag – są darmowe, nie wymagają ściągania aplikacji na telefon, są też ujednolicone pod względem obsługi i designu.

Przewodniki zostaną udostępnione zwiedzającym już niebawem, choć będą dalej rozwijane. Wszystkie aktualności o przewodniku i jego funkcjonalnościach będą publikowane na oficjalnej stronie Centrum www.experyment.gdynia.pl oraz na profilach w portalach społecznościowych.

Wideo

Dodaj ogłoszenie