Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wiele dyskusji wokół wyborów znaku rozpoznawczego Polskiej Agencji Kosmicznej

Redakcja
Polska Agencja Kosmiczna z siedzibą w Gdańsku
Polska Agencja Kosmiczna z siedzibą w Gdańsku Archiwum Polska Press
Polska Agencja Kosmiczna ogłosiła konkurs na logo i ... postanowiła nie wyłonić zwycięzcy. Nadesłano niemal 400 propozycji, wśród których, zdaniem POLSY, nie znalazł się taki, który spełniałby wymogi estetyczne, założone przez organizatorów. Po konkursi ena stronie Polskiej Agencji Kosmicznej z siedzibą w Gdańsku, pojawił się komunikat:

"Bardzo dziękujemy wszystkim Uczestnikom konkursu za złożenie projektów oraz zainteresowanie Agencją oraz tematyką eksploracji kosmosu. Otrzymaliśmy liczne prace konkursowe, o bardzo zróżnicowanej stylistyce i kolorystyce. Jednak, w wyniku przeprowadzonego konkursu nie wyłoniono Zwycięzcy. Komisja Konkursowa uznała, iż żadna z prac nie spełniła wymogów estetycznych logotypu dla Polskiej Agencji Kosmicznej."

- Nie spełniały wymogów estetycznych, nie były czymś co mogłoby okazać się unikatowym wyróżnikiem - usłyszeliśmy z ust Katarzyny Tylingo-Chmielewskiej, dyrektor Biura Centrali Polskiej Agencji Kosmicznej. - Nie podjęliśmy jeszcze decyzji, co będzie dalej. Pracujemy w obszarze finansów publicznych. To nas zobowiązuje do wyboru wartościowych propozycji. Zastanawiamy się, jaką teraz formułę przyjąć przy wyborze znaku dla Polskiej Agencji Kosmicznej.

Zgodnie z wytycznymi konkursu, znak POLSY powinien: charakteryzować się wysokim poziomem artystycznym, pełnić funkcje promocyjną i informacyjną, a w szczególności: oddawać charakter działalności POLSY, PAK – Polskiej Agencji Kosmicznej, spełniać funkcję wyróżniającą PAK w obrocie gospodarczym, występować w dwóch wersjach językowych - polskiej (przy wykorzystaniu słów Polska Agencja Kosmiczna) i angielskiej (przy wykorzystaniu słów Polish Space Agency).

Wokół znaku identyfikującego Polską Agencję Kosmiczną zrobiło się głośno.Twórcy projektów zgłoszonych do konkursu, są oburzeni zaistniałą sytuacją. Zwycięzca miał otrzymać nagrodę finansową w wysokości 10 000 zł.

Uczestnicy konkursu na logo POLSY założyli profil na Facebooku, na którym pokazują odrzucone prace i opinie ich twórców. Profil "400 projektów nie spełniających wymogów estetycznych na logo PAK" ma ponad 1,5 tys. użytkowników.

Kazimierz Netka

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki