reklama

Więcej połączeń autobusowych do mniejszych miejscowości Pomorza. Na 15 trasach pojawią się autobusy. Wytypował je Urząd Marszałkowski

Karol Uliczny
Karol Uliczny
Zaktualizowano 
Linie będą obsługiwane przez PKS Bytów, Arrivę, PUH Latocha oraz PKS Wejherowo
Linie będą obsługiwane przez PKS Bytów, Arrivę, PUH Latocha oraz PKS Wejherowo MK
Urząd Marszałkowski w Gdańsku wytypował piętnaście nowych lub zlikwidowanych tras autobusowych, które mogłyby zostać uruchomione od 1 listopada 2019 r. Linie obsługiwałyby gminy o niskiej dostępności transportowej.

Reaktywacja zlikwidowanych linii była jedną z obietnic Prawa i Sprawiedliwości w kampanii przed wyborami do Europarlamentu. 18 lipca br. weszła w życie rządowa ustawa o Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych o charakterze użyteczności publicznej, która przewiduje udzielenie dopłat do wozokilometra zarówno na reaktywowanych, jak i nowo uruchomionych trasach. Celem programu jest zachęcenie przewoźników do świadczenia usług na nierentownych odcinkach.

- Chcemy uruchomić 15 linii komunikacyjnych na terenie województwa, które przebiegają przez obszary gmin i powiatów o niskiej dostępności transportowej oraz wysokim ryzyku ograniczania połączeń autobusowych - mówi marszałek Mieczysław Struk.

Na poniedziałkowej sesji Sejmiku Województwa Pomorskiego podjęto uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umów o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego. Urząd zabezpieczył na ten cel 350 tys. zł, które pozwolą sfinansować kursy na 15 trasach w okresie od 1 listopada do końca br. Chodzi m.in. o połączenia między Gdańskiem a Bytowem czy Tczewem a Skarszewami.

- Linie będą obsługiwane przez PKS Bytów, Arrivę, PUH Latocha oraz PKS Wejherowo - tłumaczy Eugeniusz Manikowski, zastępca dyrektora departamentu infrastruktury ds. transportu w Urzędzie Marszałkowskim. - Będziemy chcieli kontynuować połączenia także w następnym roku.

Dziś wojewoda pomorski wyraził zgodę na dofinansowanie linii ze środków funduszu. Dzięki tej decyzji na konto Urzędu Marszałkowskiego wróci 209 tys. zł. Teraz urzędnikom pozostało podpisanie umów z poszczególnymi przewoźnikami. Czasu jest niewiele, bo według uchwały kursy miałyby ruszyć już od piątku. W niektórych przypadkach możliwe są opóźnienia, w skrajnych, że umowa z jakichś względów nie zostanie podpisana.

- Nowe połączenia na pewno są potrzebne. Brakuje kursów na trasie Słupsk - Miastko, zwłaszcza w godzinach popołudniowych do i z Miastka - mówi Grażyna Bodnar, sekretarz gm. Trzebielino, przez którą mają wkrótce jeździć autobusy dofinansowane z funduszu.

- Dofinansowanie linii komunikacyjnych pozwala niwelować problemy w komunikacji publicznej, która dla części mieszkańców jest wręcz niezbędna i umożliwia im codzienne funkcjonowanie - mówi Jacek Pauli, burmistrz gm. Skarszewy. - Bardzo dziękuję samorządom województwa pomorskiego oraz powiatu starogardzkiego za uwzględnienie we wnioskach potrzeb mieszkańców Gminy Skarszewy. Przyznane dofinansowanie ułatwi im w rezultacie dojazd do pracy, do przychodni czy choćby zrobienie zakupów. To bardzo istotne, szczególnie z punktu widzenia osób żyjących w małych miejscowościach, gdzie trudno liczyć na przewóz osób organizowany przez prywatne firmy.

Czytaj także

- Zgadzam się z ideą, by na obszarach, które nie są obsługiwane przez transport kolejowy, dofinansowywać tego typu połączenia, zachęcać, by samorządy tworzyły transport autobusowy przynajmniej do węzłów transportowych - mówi Mieczysław Struk.

- Wykluczenie komunikacyjne to jeden z problemów, który powodował wzrost bezrobocia i poczucie wykluczenia społecznego części mieszkańców, którzy nie mogli dojechać do szkół lub miejsc pracy - dodaje marszałek.

Linie autobusowe planowane do uruchomienia od 1 listopada 2019 r.

  • 1. Słupsk-Miastko przez: Suchorze,
  • 2. Słupsk-Miastko przez: Kępice,
  • 3. Gdańsk-Bytów przez: Kościerzyna,
  • 4. Bytów-Człuchów przez: Chojnice,
  • 5. Słupsk-Bytów przez: Motarzyno,
  • 6. Słupsk-Bytów przez: Kołczygłowy,
  • 7. Bytów-Lębork przez: Czarna Dąbrówka,
  • 8. Czarna Dąbrówka-Lębork przez: Rokity,
  • 9. Tczew-Skarszewy przez: Godziszewo,
  • 10. Kartuzy-Wejherowo przez: Sierakowice,
  • 11. Gdańsk-Wejherowo przez: Szemud,
  • 12. Tczew-Skarszewy przez: Kamierowo,
  • 13. Tczew-Skarszewy przez: Więckowy,
  • 14. Skarszewy-Tczew przez: Szczodrowo,
  • 15. Skarszewy-Skarszewy przez: Godziszewo.

Nowe autobusy od Mercedesa wyjadą na ulice Gdańska. Podpisan...

WSZYSTKO DLA KIEROWCÓW:

Flesz - nowi marszałkowie Sejmu i Senatu, sukces opozycji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 11

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Boże a kiedy znowu będzie jeżdził nord do Dębnicy kaszubskiej

G
Gość
31 października, 18:28, Gość:

A czy ktoś wie gdzie można znaleźć rozkłady jazdy, np Bytów -Slupsk przez Motarzyno?

Trzeba zadzwonić tam kiedyś pani mi podała no ale to nie jest przez debnice kaszubską

G
Gość

A czy ktoś wie gdzie można znaleźć rozkłady jazdy, np Bytów -Slupsk przez Motarzyno?

G
Gość

Czy arriwa wejdzie na Słupsk?

G
Gość

Brawo PiS !!!

G
Gość

A co z pks słupsk?

G
Gość
30 października, 14:08, Gość:

A budki z zadaszeniem na pętli w Dębnicy Kaszubskiej nie ma i nie będzie bo nie ma gospodarza wstyd

I niech sobie wiesniaki mokną kogo to obchodzi

G
Gość

A budki z zadaszeniem na pętli w Dębnicy Kaszubskiej nie ma i nie będzie bo nie ma gospodarza wstyd

G
Gość
30 października, 09:44, Gościu:

Ale dlaczego wybrano Arriwę? To nie jest polska firma

Ale podatki płaci w Polsce.

G
Gościu

Ale dlaczego wybrano Arriwę? To nie jest polska firma

G
Gość

A co z PKP? W Starogardzie otwarto nowy dworzec i stoi jak Wloszczowa. Brak połączeń bezpośrednich do Gdańska. Na te z przesiadka podjeżdżają zapchane szynobusy. Smród. Ehh. Poza tym by dojechać do pracy w Gdańsku godziny są z kosmosu. Ba dojście do dworca zima z drugiego końca miasta bez komunikacji miejskiej która nie jeździ tak wcześnie - to 20-30 szybkiego spaceru. Parking pod dworcem ? Na ile samochodów ? Ktoś tam zagłada ? Zamknięcie samochodu to wszystko co można zrobić a potem to jakby zostawić samochód w środku lasu Oświetlenie. ? Ehh

Dodaj ogłoszenie