Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W ubiegłym roku Volkswagen sprzedał mniej pojazdów, lecz zarobił więcej. Efekty wprowadzenia strategii "Accelerate".

JK
fot. 123rf
W marcu br. Volkswagen pochwalił się efektami wprowadzonej rok temu strategii "Accelerate", dzięki której m.in. poprawił wydajność. W 2021 roku koncernowi samochodowemu udało się utrzymać założone cele oraz zanotować spory postęp na drodze transformacji w firmę technologiczną.

- 2021 był niezwykłym rokiem. W bardzo trudnych warunkach udało nam się nie tylko utrzymać założony kurs, lecz także zwiększyć wydajność - mówił CEO marki Volkswagen, Ralf Brandstätter. - Dziś jesteśmy bardziej rentowni, wydajni i odporni na kryzysy niż jeszcze rok temu. Jednocześnie, dzięki naszej strategii Accelerate, kolejny raz zwiększyliśmy tempo naszej transformacji w firmę technologiczną.

W 2021 roku Volkswagen dostarczył 4,9 mln pojazdów. Choć było to o 8% mniej niż w 2020 roku (5,3 mln), to przychody ze sprzedaży wzrosły o 7 procent – do 76,1 mld euro. Wówczas rok wcześniej sprzedaż wyniosła 71,1 mld euro. Według raportu zysk operacyjny bez uwzględnienia zdarzeń specjalnych również znacznie wzrósł: od 2 mld euro do 2,5 mld euro. Natomiast rentowność operacyjna sprzedaży bez uwzględnienia zdarzeń specjalnych w 2021 roku wyniosła 3,3% (rok wcześniej 0,6%). Prognozowany przedział to 3-4%. Dodatkowo zrealizowano założenia dotyczące zmniejszenia kosztów ogólnych. W 2021 roku koszty stałe były o ponad 1 mld euro niższe niż w roku 2019.

W ubiegłym roku Volkswagen kontynuował inwestycje w przyszłość: co drugie euro, zainwestowane lub wydane na badania i rozwój, zostało przeznaczone na elektromobilność. Do 2026 roku firma planuje zainwestować 18 miliardów euro w elektromobilność, hybrydyzację i cyfryzację.

- Konsekwentnie realizujemy transformację Volkswagena poprzez inwestycje w przyszłe projekty, optymalizujemy struktury ogólne, czego efektem – dzięki atrakcyjnym produktom i dopasowanemu do poszczególnych rynków miksu modelowego – jest zwiększenie zysków. Poprawa sytuacji w regionach pozwoliła w 2021 roku jeszcze bardziej wzmocnić odporność Volkswagena - powiedział dyrektor finansowy Volkswagena, Alexander Seitz.

Dzięki wprowadzonej strategii "Accelerate" niemiecki koncern motoryzacyjny przyśpieszył również rozwój e-mobilności i cyfryzacji. W ubiegłym roku Volkswagen podwoił dostawy aut elektrycznych w porównaniu z poprzednim rokiem.

"W roku podatkowym 2021 firma dostarczyła na całym świecie więcej pojazdów elektrycznych i hybrydowych niż kiedykolwiek wcześniej: do klientów trafiło ponad 369 tys. pojazdów ładowanych z gniazdka (o 73% więcej niż w 2020), z czego około 106 tys. stanowiły hybrydy PHEV (+33%), a 263 tys. pojazdy całkowicie elektryczne (+97%) - czytamy w oświadczeniu firmy".

Volkswagen zaznacza, że w 2021 roku stał się pierwszym producentem samochodów, które oferuje zdalne aktualizacje do aut produkowanych seryjnie.

"W pojazdach klientów w Europie zainstalowano już ponad 100 tys. aktualizacji oprogramowania. Przed końcem 2022 roku zdalna aktualizacja będzie również dostępna dla klientów w USA i Chinach. Firma uruchomi także możliwość instalacji dodatkowych funkcji w samochodach, które – podobnie jak aktualizacje oprogramowania – będą dostępne zdalnie".

Według planów w br. podatkowym Volkswagen chce znacząco zwiększyć dostawy samochodów elektrycznych. Ma w tym pomóc lepsza dostępność półprzewodników, która nastąpi najpóźniej w drugiej połowie tego roku. Ponadto niemiecka firma chce zwiększyć przychody ze sprzedaży, rentowność i zysk operacyjny.

- Potwierdzamy, że naszym celem jest uzyskanie rentowności ze sprzedaży na poziomie 6% w 2023 roku. W bieżącym roku będziemy prowadzić działania, które przybliżą nas do uzyskania tego wyniku – oznajmił dyrektor finansowy Volkswagena, Alexander Seitz.

Realizacja założonych celów będzie także zależała od wojny w Ukrainie.

- W 2022 roku będziemy kontynuować naszą transformację i wzmacniać odporność. Jednak nie można dzisiaj przewidzieć przebiegu wojny w Ukrainie, w tym jej wpływu na łańcuchy dostaw i całą światową gospodarkę - tłumaczy CEO marki Volkswagen, Ralf Brandstätter. - W 2021 r. stworzyliśmy jednak solidne podstawy, aby opanować również ten kryzys.

Janusze tuningu to zabawny obraz samodzielnie wprowadzanych zmian, szalonych pomysłów i niezwykłej kreatywności polskich kierowców. Na te auta na pewno nie poderwiesz dziewczyny. Zastanawiasz się jak stuningować fiata multipla? ZOBACZ jak zrobili to inni. Najlepsze pomysły i najgorsze realizacje Januszy tuningu.

"Janusze tuningu": Internauci nie mają dla nich litości! Nig...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki