Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W pociągach niebezpiecznie? Pracownicy SKM i PKP wyjaśniają [ZAPRASZAMY DO KOMENTOWANIA]

Szymon Zięba
Robert Kwiatek
Ustawka pseudokibiców w pociągu? Prawdopodobnie do takiej sytuacji doszło kilka dni temu w składzie jadącym z Bydgoszczy do Gdyni. W wyniku porachunków kiboli, ucierpiała jedna osoba. Choć na miejscu pojawili się funkcjonariusze Straży Ochrony Kolei i policja, a w toku postępowania ustalono siedmiu świadków zdarzenia, pasażerowie składów coraz częściej przyznają, że jadąc pociągiem nie zawsze czują się bezpieczni.

Dotyczy to zarówno pociągów dalekobieżnych jak i trójmiejskiej SKM.

-Wracając do domu, np. w piątek albo w sobotę wieczorem, nie raz widzę często pijanych i pewnie przez to agresywnych, ludzi - opowiada Lidia Wnuk z Sopotu. - Czasem zdarzają się niebezpieczne sytuacje, zwłaszcza w "służbowym" przedziale SKM - dodaje kobieta.

Mimo to, pracownicy SKM i PKP zgodnie przyznają - robimy wszystko, żeby zapewnić jak najbezpieczniejszą podróż naszym pasażerom.

Czytaj też: Pseudokibice ustawili się w składzie pociągu?

-Do przedziałów SKM wysyłane są patrole policji i funkcjonariusze SOK, którzy wraz z wynajętą agencją ochroniarską sprawdzają, czy w składach jest bezpiecznie - zapewnia Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM. - Wynajmując ochroniarzy mogliśmy zwiększyć częstotliwość patroli.

Jak wyjaśnia przedstawiciel SKM, na peronach znajdują się specjalne przyciski S.O.S. - Naciskając je można połączyć się z funkcjonariuszami SOK - wyjaśnia Głuszek. - O współpracę prosimy pasażerów, którzy widząc niebezpieczną sytuację powinni zaalarmować funkcjonariuszy, dzwoniąc, albo wysyłając SMS-a.

Bezpieczeństwo w składach poprawia również monitoring. Więcej kamer ma pojawić się już niedługo - w modernizowanych pociągach SKM.- W pociągach z monitoringiem, podobne incydenty praktycznie nie mają w ogóle miejsca - mowa tu zarówno o incydentach dotyczących naruszenia zdrowia czy życia jak i tych czysto chuligańskich, związanych np. z niszczeniem składu - wyjaśnia Marcin Głuszek. Jak przy tym obiecuje: - Mniej więcej w połowie roku, po modernizacji 21 pociągów, będziemy mieli połowę taboru objętą monitoringiem.

Przeczytaj także: Bezpieczniej w SKM? Funkcjonariusze SOK na patrol idą z ochroniarzem

O bezpieczeństwo stara się dbać również PKP.

- PKP Intercity ściśle współpracuje z policją i Służbą Ochrony Kolei. Wszyscy nasi pracownicy odpowiedzialni za obsługę w pociągach - konduktorzy, maszyniści - wyposażeni są w telefony komórkowe oraz radiotelefony, dzięki czemu mogą szybko reagować na jakiekolwiek niepokojące sytuacje, mogące zagrozić kogokolwiek bezpieczeństwu - wyjaśnia Beata Czemerajda z zespołu ds. relacji z mediami PKP Intercity S.A.

Czytaj też: Wrzeszcz: Tunel zamknięto 6 miesięcy temu. SKM właśnie po raz trzeci przesuwa datę otwarcia
- Wspólnie z Policją i SOK realizujemy różne inicjatywy. Np. jesienią zeszłego roku, w wybranych pociągach spółki podróżowały cywilne patrole SOK. Dzięki temu, w ciągu miesiąca udało się ująć 9 podejrzanych o kradzież lub próbę kradzieży. Zostali oni przekazani policji. Szczególną uwagę zwracamy także na przewozy kibiców piłkarskich - podkreśla przedstawicielka PKP.

[email protected]

Codziennie rano najważniejsze informacje z "Dziennika Bałtyckiego" prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
Możesz wiedzieć więcej! Zarejestruj się i czytaj wybrane artykuły Dziennika Bałtyckiego www.dziennikbaltycki.pl/piano

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki