reklama

W którą stronę powinna pójść branża turystyczna zastanawiano się w Gdańsku

Kazimierz NetkaZaktualizowano 
W którą stronę powinna pójść branża turystyczna zastanawiano się w Gdańsku<br>Wydarzenia biznesowe, w nich drzemie turystyczny potencjał regionu
W którą stronę powinna pójść branża turystyczna zastanawiano się w GdańskuWydarzenia biznesowe, w nich drzemie turystyczny potencjał regionu Karolina Misztal
Nastolatka z holenderskiego miasteczka zaprosiła na swe urodziny 20 przyjaciół. Przybyło ponad 8 tysięcy osób - taki przykład potencjału, jaki drzemie dla turystyki w social media, przedstawił Gerrit Heijkoop podczas konferencji "Nowe trendy w turystyce", zorganizowanej we wtorek przez Gdańską Organizację Turystyczną i jej partnerów w Europejskim Centrum Solidarności.

- Wykorzystanie technik social media i nowoczesnych urządzeń to przyszłość - stwierdza Adrian Bogusłowicz, prezes Lokalnej Organizacji Turystycznej w Krynicy Morskiej. - Te systemy można też wykorzystać do promocji miejsc i, jak widać z wydarzeń w innych krajach, metoda ta jest bardzo skuteczna.

Jakie powinny być nowe trendy, oprócz umiejętnego wykorzystywania nowoczesnych środków informowania? Piasek i plaża to o wiele za mało, by mieć masę turystów. Zdaniem naukowców z Poznania, turystyka biznesowa może być tym, na czym pomorski przemysł czasu wolnego powinien się oprzeć. Dlaczego? Bo miasta prawie wcale nie konkurują między sobą w tym sektorze; wprost przeciwnie - współpracują. Ostro rywalizują zaś o tradycyjnych turystów. Przemysł spotkań może tym lepiej się rozwijać, im bardziej biznesowe jest miasto. Aglomeracja gdańska ma więc dobre warunki do urządzania międzynarodowych kongresów i konferencji.

W zeszłym roku w Pomorskiem odbyło się ponad 1860 spotkań i wydarzeń o charakterze naukowym, biznesowym itp. właśnie w formie wspomnianych kongresów i konferencji. Drugim pożądanym kierunkiem, w jakim  powinna się turystyka rozwijać, jest turystyka medyczna. Jednym z jej liderów jest Turcja, która zamierza w bieżącym roku przyjąć milion gości w ramach turystyki zdrowotnej, a przychody z tego szacuje na 10 miliardów dolarów.

- Oznaką, że w Pomorskiem następują zmiany jest rezygnacja z organizowania gdańskich targów turystycznych (w połowie kwietnia). W bieżącym roku zamiast GTT będzie Festiwal Turystyki i Czasu Wolnego - informuje Dorota Solochewicz, dyrektor  projektu w Międzynarodowych Targach Gdańskich.

Konferencji towarzyszył konkurs Tourism Trends Awards Gdańsk 2015. Jak poinformował Łukasz Wysocki, prezes Gdańskiej Organizacji Turystycznej, w kategorii "najlepsza kampania marketingowa" wygrał Gdański Teatr Szekspirowski. W kategorii "odpowiedz na trendy w turystyce medyczne" najlepsza jest firma Velcure. Za  stronę internetową lub blog wyróżniono Travel Group.

100 milionów euro z Funduszy Norweskich na rozwój przedsiębiorczości

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie