W Gdyni odkryjemy tajemnice nieba podczas astronomicznego spotkania!

Łukasz Kamasz
Aneta Zurek / Polska Press
Podczas kolejnego astronomicznego spotkania „Mniej światła, więcej gwiazd”, wszyscy mieszkańcy i turyści będą mieli niesamowitą okazję do odkrycia tajemnic nieba. Już 12 i 13 sierpnia przy pomniku „Żagle” na Molu Południowym w Gdyni będziemy mogli przyjrzeć się gwiazdom przy pomocy teleskopów i lornetek oraz poznać tajemnice gwiazdozbiorów.

Każdy z nas kiedyś z zapartym tchem śledził to, co dzieje się na niebie. W Gdyni z pomocą ekspertów, będziemy mogli lepiej zrozumieć to, co rozciąga się nad naszymi głowami. „Mniej światła, więcej gwiazd” to astronomiczne spotkanie to wyjątkowa szansa by przyjrzeć się gwiazdom przy pomocy teleskopów i lornetek oraz poznać tajemnice gwiazdozbiorów. Na miejscu nie zabraknie doświadczonych edukatorów Centrum Nauki Experyment, którzy chętnie podzielą się z uczestnikami swoją wiedzą i umiejętnościami.

Poznaj tajemnice nieba

- Kolejny raz Rada Dzielnicy Śródmieście może zaprosić mieszkańców na wspólne oglądanie nieba - mówi Jędrzej Szerle, przewodniczący Zarządu Dzielnicy Śródmieście. - Koniec Mola Południowego w Gdyni, choć położony w samym sercu miasta, świetnie nadaje się do obserwacji astronomicznych. Mam nadzieję, że podobnie jak w zeszłym roku, mieszkańcy i turyści będą mieli okazję zobaczyć deszcz Perseidów, kratery na Księżycu i pierścienie Saturna.

Organizatorzy przygotowali również wiele innych atrakcji – chętni będą mogli wykonać model Księżyca, przeprowadzić barwne i świetlne eksperymenty, a nawet zbudować i wystrzelić rakietę! Podczas wydarzenia swoje wnętrze otworzy również planetarium im. Antoniego Ledóchowskiego, gdzie, pomiędzy 16:00 a 20:00, co 30 minut, obejrzeć będzie można specjalne, astronomiczne pokazy. Wejściówki do planetarium będą wydawane w namiocie Experymentu w dniu wydarzenia.

- Bardzo się cieszymy, że wraz z Radą Dzielnicy Śródmieście i Uniwersytetem Morskim w Gdyni, już kolejny rok możemy przybliżać gdynianom i gdyniankom nocne niebo – podkreśla Klaudia Tajthi, specjalistka w Dziale Wydarzeń i Programów Naukowych w Centrum Nauki Experyment. – W tym roku przygotowaliśmy także coś specjalnego. Oprócz obserwacji gwiazd, będziemy również mogli oglądać słońce za pomocą specjalistycznego teleskopu słonecznego! Zapraszamy wszystkich chętnych, ponieważ okazja do bezkarnego patrzenia wprost w naszą gwiazdę nie zdarza się codziennie - zachęca.

Co, gdzie, kiedy?

Astronomiczne spotkanie „Mniej światła, więcej gwiazd”

Termin: 12-13.08.2022 | godz. 16.00 – 23.00

Miejsce: Molo Południowe w Gdyni, przy pomniku „Żagle”, wstęp wolny.

Organizatorzy spotkania: Rada Dzielnicy Śródmieście, Centrum Nauki Experyment oraz Uniwersytet Morski.

Dołącz do nas na Twitterze!

Obserwuj nas na Twiterze!

miejsce #1