- Najwięcej skarg dotyczyło spraw związanych z gospodarką komunalną oraz nieudzielaniem odpowiedzi na pisma w wyznaczonych terminach.- informuje Tomasz Filipowicz, pełnomocnik prezydenta ds. ochrony danych osobowych.
Mieszkańcy najczęściej mają zastrzeżenia do tego, że nie uzyskali odpowiedzi na swoje pisma, słane nierzadko po kilka razy.
- W takich przypadkach zawsze przepraszamy i staramy się wyjaśniać czym spowodowana była zwłoka. Sprawdzamy też, czy dana sprawa została załatwiona - mówi Filipowicz.
Sporo pism w ostatnim czasie dotyczyło odśnieżania ulic i chodników. Była też skarga dotycząca pomyłki urzędnika, który błędnie wprowadził dane klienta przy wpisie do ewidencji. Nieprawidłową informację, po interwencji samego zainteresowanego, poprawiono.
Filipowicz zaznacza, że skargi dotyczące niekulturalnego zachowania urzędników zdarzają się jednak rzadko. Ale wcale nie dlatego, że wszyscy pracownicy magistratu są wzorem uprzejmości.
- Jeśli jakiś pracownik zachowuje się nieodpowiednio, to takie sprawy wyjaśniane są na bieżąco i na miejscu przeprowadzana jest z nim rozmowa dyscyplinująca. Nie trzeba składać pisma - wyjaśnia pełnomocnik prezydenta ds. ochrony danych osobowych.
W 2009 r. zarejestrowano 97 skarg z czego tylko 26 okazało się być słusznymi.
Skargę na temat pracy miejskich urzędników złożyć może każdy. Te w formie pisemnej składa się w Zespołach Obsługi Mieszkańców, które znajdują się przy ulicach Partyzantów 74, Milskiego 1 oraz Nowe Ogrody 8/12. Swoją opinię można także wyrazić w formie elektronicznej. Swoje uwagi, komentarze, skargi i propozycje dotyczące działania magistratu wystarczy przesłać na adres mailowy [email protected]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?