Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Uważaj na wyprzedażach! Porównuj oferty w wielu sklepach i sprawdzaj ceny

Jacek Wierciński
R.Kwiatek/Archiwum DB
Po świętach rozpoczęły się w sklepach wyprzedaże. To szansa na tańsze zakupy, ale też niebezpieczeństwo. - Korzystając z sezonowych obniżek, pamiętajmy o zdrowym rozsądku - apeluje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który dla kupujących przygotował zbiór zasad.

- Warto porównywać oferty różnych sklepów i zastanowić się, czy rzecz, którą wkładamy do koszyka, jest nam faktycznie potrzebna. Jeśli się już zdecydujemy na zakup, pamiętajmy o paragonie lub o innym dowodzie zakupu - to podstawa do ewentualnej reklamacji - przypomina Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy UOKiK. Podkreśla jednak, że choć za wady towaru sprzedawca odpowiada jeszcze dwa lata po zakupie, prawo nie przewiduje możliwości zwrotu towaru tylko dlatego, że "przestał nam się podobać". - Zgodnie z prawem, sprzedawca może w takich wypadkach odmówić przyjęcia towaru bez wad i zwrócenia klientowi pieniędzy bądź też wymiany na inny - mówi Cieloch.

Inaczej sprawa wygląda, jeśli sklep odrzucił reklamację, a my jesteśmy przekonani, że jest ona uzasadniona. Klienci mogą liczyć na bezpłatną pomoc w dochodzeniu swoich praw u miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów, w Inspekcji Handlowej oraz pod numerem infolinii 800 00 77 07, a także w organizacjach takich jak Stowarzyszenie Konsumentów Polskich czy lokalnych oddziałach Federacji Konsumentów. UOKiK zachęca, by nieprawidłowości dotyczące promocji zgłaszać do wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej.

- Towar zakupiony w ramach promocji podlega reklamacji z tytułu jego niezgodności z umową na takich samych zasadach jak kupiony poza promocją - przypomina Dariusz Klugmann z Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Gdańsku. - Jest jedno ważne zastrzeżenie: jeżeli przyczyną promocji, na przykład w formie obniżki ceny, była wada produktu, o której przedsiębiorca kupującego powiadomił, to z tego powodu konsument reklamować produktu nie może. Gdyby się jednak ujawniły inne niezgodności z umową, to konsument ma prawo złożyć reklamację z tego tytułu - zaznacza.

Zarejestruj się i czytaj wybrane artykuły Dziennika Bałtyckiego www.dziennikbaltycki.pl/piano

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki