Uwaga na SMS-y od oszustów. Podszywają się pod Polskę Grupę Energetyczną i wzywają do uregulowania rzekomo niezapłaconych rachunków

EA
fot. Pixabay.com/Zdjęcie ilustracyjne
Polska Grupa Energetyczna ostrzega przed oszustami, którzy wysyłają do klientów spółki fałszywe SMS-y z informacją o planowanym wyłączeniu prądu w związku z rzekomo nieuregulowanymi płatnościami. Firma prosi też o szczególną czujność przy logowaniu się do elektronicznego Biura Obsługi Klienta PGE.

Fałszywe SMS-y to kolejny, obok e-maili oraz nieprawdziwych faktur, sposób działania oszustów.

- Zwracamy się do naszych klientów i pracowników o zachowanie szczególnej uwagi oraz przekazanie ostrzeżenia rodzinom i znajomym – mówi Mariusz Majewski, rzecznik PGE Obrót. - Prosimy również o zignorowanie takiego SMS-a i nieotwieranie linków podawanych w wiadomościach.

W SMS-ach, wysyłanych przez oszustów, znajduje się link prowadzący do strony łudząco przypominającej stronę logowania do elektronicznego Biura Obsługi Klienta PGE, a stamtąd do strony z listą banków i systemu płatności elektronicznej.

- Pamiętajmy, żeby zawsze upewniać się, czy jesteśmy na właściwej stronie logowania, czy witryna jest zabezpieczona (symbol szarej kłódki) oraz czy adres widoczny w pasku w oknie przeglądarki to: https://ebok.gkpge.pl/ebok/faces/profil/logowanie.xhtml – radzą przedstawiciele PGE Obrót. - Prosimy klientów o logowanie się za pośrednictwem naszego serwisu internetowego https://ebok.gkpge.pl i korzystanie z opcji „Zaloguj” w module „Logowanie”. Logować można się także w aplikacji mobilnej mBOK PGE.

Podczas logowania spółka prosi o podanie loginu, będącego naszym adresem mailowym oraz indywidualnego hasła. Po zalogowaniu warto sprawdzić zakładkę „Finanse” celem potwierdzenia prawdziwości faktur oraz danych.

- Zanim dokonamy płatności, zweryfikujmy dane z otrzymaną mailowo eFakturą lub fakturą przesłaną korespondencyjnie – dodają przedstawiciele PGE Obrót.

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości można kontaktować się z Infolinią PGE: (+48) 422 222 222.

- Działania nieuczciwych sprzedawców to problem, z którym zmagają się wszyscy operatorzy usług – przyznaje Mariusz Majewski. - PGE Obrót opiera swoją działalność na transparentności oraz uczciwej konkurencji, polegającej m.in. na dokładnym informowaniu klientów o swoich produktach i usługach. Spółka posiada certyfikat Kodeksu Dobrych Praktyk w ramach Towarzystwa Obrotu Energią (TOE). Co roku, w ramach TOE, włącza się w ogólnopolską kampanię informacyjną „Sprawdź kto sprzedaje Ci energię”, mającą na celu ostrzeganie przed nieuczciwymi praktykami sprzedaży prądu i gazu na rynku. Ponadto spółka prowadzi własne akcje informacyjne ostrzegające oraz informujące klientów, jak nie dać się oszukać, a także, przypominające o prawach konsumentów i zachęcające do dokładnego czytania wszelkiego rodzaju umów – podsumowuje.

Czy wzrośnie opłata za ZUS?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie