Uwaga na SMS-y od oszustów. Podszywają się pod Polskę Grupę Energetyczną i wzywają do uregulowania rzekomo niezapłaconych rachunków

EA
fot. Pixabay.com/Zdjęcie ilustracyjne
Polska Grupa Energetyczna ostrzega przed oszustami, którzy wysyłają do klientów spółki fałszywe SMS-y z informacją o planowanym wyłączeniu prądu w związku z rzekomo nieuregulowanymi płatnościami. Firma prosi też o szczególną czujność przy logowaniu się do elektronicznego Biura Obsługi Klienta PGE.

Fałszywe SMS-y to kolejny, obok e-maili oraz nieprawdziwych faktur, sposób działania oszustów.

- Zwracamy się do naszych klientów i pracowników o zachowanie szczególnej uwagi oraz przekazanie ostrzeżenia rodzinom i znajomym – mówi Mariusz Majewski, rzecznik PGE Obrót. - Prosimy również o zignorowanie takiego SMS-a i nieotwieranie linków podawanych w wiadomościach.

W SMS-ach, wysyłanych przez oszustów, znajduje się link prowadzący do strony łudząco przypominającej stronę logowania do elektronicznego Biura Obsługi Klienta PGE, a stamtąd do strony z listą banków i systemu płatności elektronicznej.

- Pamiętajmy, żeby zawsze upewniać się, czy jesteśmy na właściwej stronie logowania, czy witryna jest zabezpieczona (symbol szarej kłódki) oraz czy adres widoczny w pasku w oknie przeglądarki to: https://ebok.gkpge.pl/ebok/faces/profil/logowanie.xhtml – radzą przedstawiciele PGE Obrót. - Prosimy klientów o logowanie się za pośrednictwem naszego serwisu internetowego https://ebok.gkpge.pl i korzystanie z opcji „Zaloguj” w module „Logowanie”. Logować można się także w aplikacji mobilnej mBOK PGE.

Podczas logowania spółka prosi o podanie loginu, będącego naszym adresem mailowym oraz indywidualnego hasła. Po zalogowaniu warto sprawdzić zakładkę „Finanse” celem potwierdzenia prawdziwości faktur oraz danych.

- Zanim dokonamy płatności, zweryfikujmy dane z otrzymaną mailowo eFakturą lub fakturą przesłaną korespondencyjnie – dodają przedstawiciele PGE Obrót.

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości można kontaktować się z Infolinią PGE: (+48) 422 222 222.

- Działania nieuczciwych sprzedawców to problem, z którym zmagają się wszyscy operatorzy usług – przyznaje Mariusz Majewski. - PGE Obrót opiera swoją działalność na transparentności oraz uczciwej konkurencji, polegającej m.in. na dokładnym informowaniu klientów o swoich produktach i usługach. Spółka posiada certyfikat Kodeksu Dobrych Praktyk w ramach Towarzystwa Obrotu Energią (TOE). Co roku, w ramach TOE, włącza się w ogólnopolską kampanię informacyjną „Sprawdź kto sprzedaje Ci energię”, mającą na celu ostrzeganie przed nieuczciwymi praktykami sprzedaży prądu i gazu na rynku. Ponadto spółka prowadzi własne akcje informacyjne ostrzegające oraz informujące klientów, jak nie dać się oszukać, a także, przypominające o prawach konsumentów i zachęcające do dokładnego czytania wszelkiego rodzaju umów – podsumowuje.

iPolitycznie - w jakim momencie w relacji polsko-ukraińskich jesteśmy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki
Dodaj ogłoszenie