Fałszywe SMS-y to kolejny, obok e-maili oraz nieprawdziwych faktur, sposób działania oszustów.
- Zwracamy się do naszych klientów i pracowników o zachowanie szczególnej uwagi oraz przekazanie ostrzeżenia rodzinom i znajomym – mówi Mariusz Majewski, rzecznik PGE Obrót. - Prosimy również o zignorowanie takiego SMS-a i nieotwieranie linków podawanych w wiadomościach.
W SMS-ach, wysyłanych przez oszustów, znajduje się link prowadzący do strony łudząco przypominającej stronę logowania do elektronicznego Biura Obsługi Klienta PGE, a stamtąd do strony z listą banków i systemu płatności elektronicznej.
- Pamiętajmy, żeby zawsze upewniać się, czy jesteśmy na właściwej stronie logowania, czy witryna jest zabezpieczona (symbol szarej kłódki) oraz czy adres widoczny w pasku w oknie przeglądarki to: https://ebok.gkpge.pl/ebok/faces/profil/logowanie.xhtml – radzą przedstawiciele PGE Obrót. - Prosimy klientów o logowanie się za pośrednictwem naszego serwisu internetowego https://ebok.gkpge.pl i korzystanie z opcji „Zaloguj” w module „Logowanie”. Logować można się także w aplikacji mobilnej mBOK PGE.
Podczas logowania spółka prosi o podanie loginu, będącego naszym adresem mailowym oraz indywidualnego hasła. Po zalogowaniu warto sprawdzić zakładkę „Finanse” celem potwierdzenia prawdziwości faktur oraz danych.
- Zanim dokonamy płatności, zweryfikujmy dane z otrzymaną mailowo eFakturą lub fakturą przesłaną korespondencyjnie – dodają przedstawiciele PGE Obrót.
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości można kontaktować się z Infolinią PGE: (+48) 422 222 222.
- Działania nieuczciwych sprzedawców to problem, z którym zmagają się wszyscy operatorzy usług – przyznaje Mariusz Majewski. - PGE Obrót opiera swoją działalność na transparentności oraz uczciwej konkurencji, polegającej m.in. na dokładnym informowaniu klientów o swoich produktach i usługach. Spółka posiada certyfikat Kodeksu Dobrych Praktyk w ramach Towarzystwa Obrotu Energią (TOE). Co roku, w ramach TOE, włącza się w ogólnopolską kampanię informacyjną „Sprawdź kto sprzedaje Ci energię”, mającą na celu ostrzeganie przed nieuczciwymi praktykami sprzedaży prądu i gazu na rynku. Ponadto spółka prowadzi własne akcje informacyjne ostrzegające oraz informujące klientów, jak nie dać się oszukać, a także, przypominające o prawach konsumentów i zachęcające do dokładnego czytania wszelkiego rodzaju umów – podsumowuje.
iPolitycznie - w jakim momencie w relacji polsko-ukraińskich jesteśmy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?