Tunel pod Martwą Wisłą: Pierwsza nitka gotowa, druga w czerwcu [ZDJĘCIA]

wie
Tunel pod Martwą Wisłą. Pierwsza nitka gotowa [ZDJĘCIA] Karolina Misztal
3 marca rozpocznie się drążenie drugiej nitki tunelu pod Martwą Wisłą. W piątek prezydent Paweł Adamowicz zaprezentował pierwszą, która jest już niemal gotowa.

- Gdańsk jest miastem portowym i to połączenie między Portem Północnym a tzw. portem wewnętrznym służy rozwojowi funkcji logistycznych naszego miasta - przekonywał Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska w trakcie piątkowego "spaceru" pierwszą z planowanych nitek tunelu. - Dla mieszkańców, metropolii gdańskiej to fantastyczny skrót z ominięciem Śródmieśnia, do Warszawy, Elbląga i połączenie takich dzielnic jak Letnica, gdzie się znajduje nasz stadion, Jelitkowo, ale też Sopot czy Gdynia - podkreślił.

Czytaj także: Zakończyła się przebudowa ok.18,5 km trasy kolejowej z Gdańska do Gdyni

Dziś budowlańcy zaawansowanie prac szacują na 40-45 procent. Długość każdej z dwóch nitek tunelu przekraczać będzie kilometr. Budowane są z 535 pierścieni o szerokości ok. 2 m. Na każdy składa się sześć 17-tonowych, żelbetowych tubingów i jeden mniejszy.

Po zakończeniu drążenia pierwszej nitki "Damroka", Gdańska maszyna TBM została przetransportowana na drugi brzeg Martwej Wisły, gdzie trwają prace nad jej ponownym montażem.

- W marcu ruszą prace nad drugą nitką tunelu. Po przewierceniu pierwszych kilkuset metrów rozpoczniemy budowę poprzecznych przejść łączących obie nitki. Równocześnie będziemy przygotowywać konstrukcję pod położenie jezdni, konstrukcje betonowe, częściowo prefabrykowane, okablowanie instalacji przeciwpożarowych, obkładanie okładziną przeciwpożarowych ścian tunelu, montaż wentylatorów i system elektronicznych oznaczeń dla kierowców - wymienia wiceprezes zarządu Gdańskich Inwestycji Komunalnych Iwona Żygowska.

Cały tunel będzie prawdopodobnie gotowy na przełomie 2014 i 2015 r., czyli nieco później niż zapowiadano (początkowo miał powstać do października 2014 r.). Pierwsze samochody pojadą nim prawdopodobnie w pierwszej połowie 2014 r., wcześniej konstrukcję czekają jednak skomplikowane procedury związane z odbiorem technicznym. W każdej z nitek znajdą się po dwa pasy ruchu aut.

Treści, za które warto zapłacić!
REPORTAŻE, WYWIADY, CIEKAWOSTKI


Zobacz nasze Magazyny: REJSY, HISTORIA, NA WEEKEND

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gojpol

tunel pod Sopotem w ciągu drogi Czerwono - Różowej !!! Maszyny jż są .

Dodaj ogłoszenie