- Dzięki zamontowanym bateriom pojazd może bez problemów wozić pasażerów także poza siecią trakcyjną. W ten sposób zalety trolejbusów zostały połączone z z atrybutami autobusów bateryjnych - twierdzi Zbigniew Palenica, członek zarządu Solarisa.
Ponadto w tychże pojazdach zastosowano szereg rozwiązań podnoszących komfort pasażerów, m.in. klimatyzację i system monitoringu.
Nowe trolejbusy na trasę wyruszą wraz z początkiem maja i obsługiwać będą linię 21. Dzięki temu trasa tejże wydłużona zostanie aż na skwer Kościuszki, gdzie zajeżdżać będzie co drugi z kursów linii 21. Kursy z zajazdem na skwer Kościuszki odbywać się będą więc co godzinę.
- Po pierwsze mieszkańcom zapewniony został wyższy poziom usług, po drugie zaś będzie to komfortowe rozwiązanie dla turystów. Może to trochę "częstochowski" rym, ale powiem tak: więcej jodu, a mniej smrodu - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Koszt zakupu dwóch całkowicie niskopodłogowych Solarisów Trollino 12 to ponad 3 miliony złotych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?