- Mieszkam na Witominie i nie ma z tej dzielnicy żadnego bezpośredniego połączenia z Orłowem i Fikakowem. Aby tam dojechać, trzeba jechać dwoma autobusami - żali się Małgorzata Dziąba z Gdyni.
Głosy niezadowolenia z rozwiązań komunikacyjnych dostajemy także z Gdańska.
- Komunikacja Ujeściska z Wrzeszczem jest coraz gorsza - zwraca uwagę Jarosław Zieliński, dodając, że mieszkańcy Ujeściska wiele stracili po likwidacji na początku tego roku linii 820 firmy Planetobus.
Pan Jarosław proponuje m.in. by zwiększyć częstotliwość kursowania linii 164, a także 118, zapewniającej połączenie Ujeściska z pętlą na Chełmie i z centrum. Zwraca ponadto uwagę, że na Ujeścisku mieszkańców przybywa, ale w ślad za tym nie idzie polepszenie oferty komunikacyjnej.
- Zwiększenie częstotliwości linii 118 i 164 w godzinach szczytu może się odbyć kosztem "starych" dzielnic, jak Przymorze czy Żabianka, gdzie potrzeby zmalały, ale rozkład nie zmienił się - argumentuje.
Otrzymujemy prośby nie tylko o zmiany tras czy rozkładów, ale też przystanków.
Mieszkaniec falowca prosi o uruchomienie nowego przystanku dla linii 227 (dawna C) przy ul. Obrońców Wybrzeża, koło McDonald's.
- Ta sprawa była już przywoływana, podobno jest problem z zatoczką do zatrzymania się autobusu - pisze. - Ale przecież tam był przystanek autobusów zastępczych w czasie przebudowy torowiska. Byłoby to ogromne udogodnienie dla mieszkańców falowca, klientów nowej Galerii Przymorze oraz ułatwienie przesiadki w kierunku Nowego Portu, do autobusu 148, czy w stronę Oliwy, do autobusów 127, 139, 199.
Pan Tomasz Oczkowski postuluje natomiast utworzenie wspólnych przystanków linii autobusowych i tramwajowych.
- Na Stogach na ul. Stryjewskiego autobusy 111, zamiast zatrzymywać się w tym samym miejscu, co tramwaje 8 i 13, zatrzymują się kilkadziesiąt, a czasami kilkaset metrów dalej. Utrudnia to przesiadki, a czasem, jak w przypadku skrzyżowania ul. Stryjewskiego i Zimnej, skazuje pasażerów na wystawanie na rogu i bieg do właściwego przystanku - argumentuje.
Dyskusję o tym, co zmienić w trójmiejskich autobusach, tramwajach i trolejbusach, prowadzimy od ponad tygodnia - i otrzymaliśmy już ponad 70 maili z propozycjami!
W ostatni piątek rozpoczęliśmy też kolejną "debatę" z Czytelnikami, siłą rzeczy połączoną z tą pierwszą - "Jak usprawnić komunikację rowerową".
Mamy już pierwsze głosy. Pan Jakub Furkal apeluje m.in. o budowę brakujących odcinków ścieżki wzdłuż al. Zwycięstwa w Gdyni, a także o lepsze oznakowanie ścieżek w Trójmiejskim Parku Krajobrazowym.
- Gdyby nie GPS, to już dawno bym się pogubił - twierdzi. - Brakuje drogowskazów na skrzyżowaniach (przecinkach) i map z aktualną lokalizacją. Potrzebne jest też lepsze oznaczanie na mapach odcinków trudnych (grząskich i stromych).
Internauci podpisujący się Lidka i Jurek mają pomysł, jak rozwiązać problem trasy wzdłuż Pasa Nadmorskiego w Sopocie.
- Zamiast zsiadania z roweru i przepychania się przez Skwer Kuracyjny, należy ten odcinek ścieżki poprowadzić pod molem - proponują. - Nie powinno to kolidować z ciągami pieszymi i nie zabierze więcej jak 3 m plaży, która w okolicach mola jest mało wykorzystywana.
Czekamy na opinie
Pod adresem e-mailowym [email protected] czekamy na kolejne Państwa głosy i opinie w sprawie komunikacji.
Przypomnijmy, że dyskusja dotyczy zarówno komunikacji autobusowej, trolejbusowej, tramwajowej, jak i rowerowej. Na Państwa listy czekamy do 10 października.
Wszystkie sugestie naszych Czytelników i Internautów przekażemy osobom odpowiedzialnym za tę tematykę.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?