reklama

Trójmiasto: Efekt akcji "Poprawiamy komunikację miejską"

Paweł RydzyńskiZaktualizowano 
Grzegorz Mehring/ Archiwum
Odebraliśmy ostatnie listy od Czytelników, którzy postanowili się włączyć w naszą akcję "Poprawiamy komunikację miejską". W poniedziałek wszystkie Państwa propozycje - otrzymaliśmy je w sumie od ponad 120 osób! - przekażemy szefom Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku i Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni. Sygnały zbieraliśmy przez ostatni miesiąc.

Tymczasem na koncie naszej akcji zanotować możemy pierwszy sukces. Szefowie Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku zdecydowali właśnie o wprowadzeniu zmian w funkcjonowaniu komunikacji tramwajowej. I okazuje się, że wszystkie nowe rozwiązania, które wejdą w życie już za kilka dni, były postulowane w listach od naszych Czytelników!

Zadowoleni mogą być pasażerowie z Gdańska Nowego Portu i Stogów. ZTM postanowił, że w godzinach szczytu częściej będą kursowały tramwaje linii numer dziesięć, a "ósemka" zostanie wzmocniona dodatkowym taborem (do obsługi tej linii zostaną przeznaczone między innymi składy trzywagonowe). Dodatkowo, tramwaje linii numer 8 i 12 będą częściej niż obecnie kursować w okresie pomiędzy porannym i popołudniowym szczytem. "Ósemki" i "dwunastki" częściej niż teraz wyjeżdżać będą na trasę także w soboty; w godz. 8-16 kursować będą nie co 20 jak dotąd, lecz co 10 minut.

- Zmiany w rozkładach jazdy zostaną wprowadzone od najbliższego piątku, czyli od 16 października - informuje Sebastian Zomkowski, wicedyrektor ZKM do spraw przewozów.

Czy i jakie jeszcze inne komunikacyjne prośby naszych Czytelników zostaną przez ZTM Gdańsk i ZKM Gdynia uwzględnione dowiemy się w listopadzie. Umówiliśmy się bowiem z szefami ZTM i ZKM, że propozycje przekazane w poniedziałek przez przedstawicieli naszej redakcji zostaną dokładnie przeanalizowane w ciągu najbliższych dwóch - trzech tygodni.

Uprzedzamy jednak z góry, że mimo najszczerszych chęci z całą pewnością nie da się zrealizować wszystkich próśb wysuwanych przez Czytelników "Polski Dziennika Bałtyckiego".

Po pierwsze, propozycji usprawnienia funkcjonowania autobusów i tramwajów jest tak dużo, że gdyby wszystkie miały zostać wprowadzone w życie, system komunikacyjny w Trójmieście trzeba byłoby praktycznie budować od nowa.

Po drugie, o tym czy da się wydłużyć trasy bądź zwiększyć częstotliwość kursowania tramwajów, autobusów i trolejbusów, zdecydują możliwości finansowe.

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie