Tristar w Gdyni. Mniej korków, ale wciąż błędy w infomacji

Marcin LangeZaktualizowano 
Inteligentne światła poprawiły przepustowość kluczowych gdyńskich ulic<br><br>
Inteligentne światła poprawiły przepustowość kluczowych gdyńskich ulic Tomasz Bołt
System inteligentnego sterowania ruchem drogowym Tristar w wielkich bólach, po kilkukrotnym przekładaniu terminu, uruchomiono ostatecznie ponad pół roku temu. Wart ponad 180 milionów złotych projekt wciąż, choć już rzadziej niż jeszcze kilka miesięcy temu, irytuje pasażerów komunikacji miejskiej. Niejednokrotnie wprowadzał ich w błąd nieprawidłowo podawanym na specjalnych tablicach czasem odjazdu autobusów.

Tristar ma też dobre strony. Jak się okazuje, według badań przeprowadzonych przez gdyńskich urzędników, system inteligentnych świateł zdecydowanie poprawił przepustowość na kluczowych ulicach miasta. Z danych wynika, że na najbardziej obłożonych skrzyżowaniach w Gdyni, dzięki zastosowaniu inteligentnych świateł, wydatnie ona wzrosła.

I tak przejezdność na ul. Morskiej podniosła się o 8 procent, natomiast gdyńskim odcinkiem alei Zwycięstwa jest w stanie przejechać o blisko jedną dziesiątą samochodów więcej, niż miało to miejsce przed zastosowaniem systemu. Rekordowo wygląda to natomiast na ul. Chwaszczyńskiej, wiodącej z centrum w stronę Karwin, Dąbrowy i Małego Kacka. Tam wskaźnik przepustowości, wedle wyliczeń, wzrósł aż o 18 procent.

- Należy pamiętać, że charakterystyka ruchu na terenie miasta ulega dynamicznym zmianom, po ulicach porusza się coraz więcej samochodów i z tego powodu ustawienia systemu zawsze będą wymagały korekt oraz modyfikacji parametrów sygnalizacji - tłumaczy Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni. - System jest rozwojowy i dodawane są nowe funkcjonalności. Ostatnio wprowadzono na przykład strategię sterowania w sytuacjach, które odbiegają od codziennych rozkładów ruchu. Choćby wyjazdy i powroty z weekendu, mecze piłkarskie czy roboty drogowe - tłumaczy wiceprezydent Gdyni.

Tyle, jeśli chodzi o system inteligentnych świateł w ramach Tristara. W przypadku systemu informacji pasażerskiej, który od początku budził najwięcej kontrowersji, to jak zapewniają władze Gdyni, także i on ma ulec poprawie.

- Wszelkie pojawiające się błędy, jak na przykład mające miejsce w maju opóźnienia w przekazywaniu informacji na tablicach, są usuwane w ramach gwarancji, która obowiązuje do końca 2018 roku - informuje Katarzyna Gruszecka-Spychała - Niezależnie od tego, trwają prace nad rozbudową systemu informacji pasażerskiej. Obecnie trwa projektowanie lokalizacji i podłączenia kolejnych 41 tablic informacji przystankowej dla pasażerów komunikacji miejskiej - dodaje wiceprezydent.

Co więcej, oprogramowanie Tristara ma być też w przyszłości przekazane do miejskich, komunalnych spółek przewozowych.

Czytaj więcej na temat problemów z wdrożeniem systemu Tristar w Gdyni

marcin.lange@polskapress.pl

polecane: Wybory 2019

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

k
kierowca

Za 180 milionów zrobiono bubla. Brak właściwej koordynacji świateł . Siedzi kilkunastu palantów za monitorami i sterują ręcznie jak w latach 70-tych na filmie ,,07 zgłoś się". Kolejny przewał na kasę z Unii.

Dodaj ogłoszenie