Nasza Loteria - pasek na kartach artykułów

Trasa S7 powstaje w nierównym tempie

Anna Szałkowska
Oddana do użytku w 2007 roku nowodworska obwodnica wejdzie w skład trasy S7
Oddana do użytku w 2007 roku nowodworska obwodnica wejdzie w skład trasy S7 Anna Szałkowska
Droga ekspresowa S7 powstaje w nierównym tempie. O ile na Warmii i Mazurach budowa już się zaczęła, na Pomorzu wciąż pozostaje jeszcze na etapie przygotowania dokumentacji.

Przypomnijmy, cała S7 ma prowadzić z Gdańska przez Warszawę do Chyżnego, jednak mieszkańców regionów pomorskiego i warmińsko-mazurskiego najbardziej interesują odcinki przechodzące przez ich teren.

Najszybciej na plac budowy wyszli drogowcy między Elblągiem a Pasłękiem. Drogę buduje konsorcjum firm: Eurovia Polska SA, Eurovia Verkehrsbau Union GmbH, Warbud SA, PUT Ol-Trans oraz Drogomex. Umowę podpisali ponad trzy miesiące temu.

- Przez okres zimowy przygotowaliśmy się do konkretnych robót drogowych - informuje Cezary Pyzak, inżynier budowy z Eurovii Polska. - Wycięliśmy około 20 tys. drzew, sprawdzaliśmy grunt na próbnym odcinku. W marcu rozpoczynamy już budowę. Część S7 będzie prowadzić tzw. nowym śladem, czyli obok krajowej "siódemki". Kiedy zakończymy ten fragment drogi, przeniesiemy na niego ruch z krajówki, bo budowa będzie obejmować również dotychczasową trasę nr 7.

14-kilometrowy odcinek zostanie zbudowany w 22 miesiące z wyłączeniem okresów zimowych i kosztować będzie 662,3 mln zł. - Przewidujemy, że zakończenie nastąpi w 2011 roku - dodaje Pyzak. - Chcemy jednak organizować pracę tak, aby jak najmniej przeszkadzać użytkownikom krajowej "siódemki".

O ile na Warmii i Mazurach drogowców budujących S7 zobaczymy już wkrótce, o tyle na Pomorzu trasa jest jeszcze w fazie przygotowawczej.

- Najszybciej rozpocznie się budowa odcinka S7 od Straszyna do Koszwał - tłumaczy Piotr Michalski z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - To 18 kilometrów z pięcioma węzłami drogowymi, czterema obiektami mostowymi, w którym zastosowane połączenia poprawią dotychczasową komunikację z Gdańskiem. Obecnie trwa procedura przetargowa. Jeżeli szybko wyłonimy wykonawcę, budowa powinna się rozpocząć w drugiej połowie tego roku i zakończyć w 2011 roku. Z kolei na 2013 rok przewidujemy zakończenie 40-kilometrowego odcinka z Koszwał do Kazimierzowa. Będzie on prowadził przeważnie wzdłuż obecnej krajowej "siódemki". Na pewno w ramach drogi ekspresowej wykorzystana zostanie oddana pod koniec 2007 roku obwodnica nowodworska.

Ciekawostką jest to, że na tym odcinku powstanie aż pięć węzłów drogowych i 28 mostowych, między innymi nowy most w Kiezmarku.

Dlaczego budowa S7 jest tak nierównomierna? Jak tłumaczą drogowcy w obu regionach, przygotowania do rozpoczęcia takiej inwestycji są na tyle skomplikowane i wymagają tylu procedur, że trudno je tak zgrać, aby rozpoczęły się w jednym czasie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: „Wojna cenowa” sklepów. Ile sklepy na tym zarabiają?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki