Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Transport towarów Wisłą. Kontenery z Portu Gdańsk popłyną do Chełmna. 6.04.2021 r. rusza komercyjno-badawczy rejs

MT
Rejs w 2017 r.
Rejs w 2017 r. Mikołaj Kuras
Z portu w Gdańsku we wtorek, 6.04.2021 r. wyruszy pierwszy rejs z ładunkiem dla kujawsko-pomorskich firm produkcyjnych. Towary dotrą do Chełmna w czwartek, 8.04.2021 r., gdzie nastąpi ich przeładunek na ciężarówki, a następnie barka zostanie ponownie załadowana i wróci do Gdańska. Komercyjno-badawczy rejs Wisłą organizuje kujawsko-pomorski samorząd.

Kontenery z Portu Gdańsk ponownie popłyną Wisłą. Rejs rusza 6.04.2021 r.

Celami rejsu są głównie promocja śródlądowego transportu wodnego jako najbardziej ekonomicznego, bezpiecznego i przyjaznego środowisku oraz zwiększenie wiedzy o usługach śródlądowych wśród przedsiębiorców i firm spedycyjnych. Ważne jest zwrócenie uwagi na korzyści płynące z budowy węzła logistycznego w Bydgoszczy, wykorzystującego m.in. potencjał dróg wodnych.

– Położenie geograficzne naszego regionu, w którym krzyżują się dwie międzynarodowe drogi wodne, daje duże możliwości do rozwoju, dlatego jako województwo jesteśmy szczególnie zainteresowani działaniami zmierzającymi do rewitalizacji dolnej Wisły i uruchomienia jej potencjału gospodarczego przy poszanowaniu środowiska naturalnego. Mam nadzieję, że ten pierwszy komercyjny rejs będzie dowodem na to, jak sprawnie i efektywnie można wykorzystać alternatywne gałęzi transportu – mówi kujawsko-pomorski marszałek Piotr Całbecki.

Zestaw rzeczny złożony z pchacza i barki załadowanej 300 tonami towarów w sześciu 40-stopowych kontenerach wypłynie z Portu Gdańsk. Nocna przerwa techniczna planowana jest w okolicach Tczewa. Do punktu przeładunkowego w Chełmnie, pokonując 152-kilometrowy odcinek Wisły, dotrze w czwartek, 8 kwietnia. Na nabrzeżu towar zostanie rozładowany na tiry, a na barkę trafią kontenery eksportowe. Planowany powrót do Gdańska to 9 kwietnia.

Możliwością przewiezienia swoich towarów drogą wodną zainteresowane są Toruńskie Zakłady Materiałów Opatrunkowych (TZMO). To do nich trafi pierwszy transport. Kalkulacje kosztów przewozu wskazały na jego wysoką konkurencyjność. TZMO zadeklarowały udział w pilotażowym rejsie także w relacji eksportowej (do Gdańska). Swoje towary wyśle również firma Ikea.

Operatorem rejsu wybranym przez samorząd województwa jest firma VAN cargo SA z siedzibą w Warszawie. Rejsowi towarzyszyć będzie łódź Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku, z której prowadzone będą badania szlaku wodnego.

Pilotażowy rejs odbędzie się w ramach międzynarodowego projektu EMMA Extension (program INTERREG Region Morza Bałtyckiego).

Żegluga śródlądowa. Ile kosztuje transport towarów?

Żegluga śródlądowa jest bezpiecznym, tanim i najbardziej przyjaznym dla środowiska sposobem transportowania towarów po Europie. To najlepsza droga przewożenia materiałów charakteryzujących się wysokim stosunkiem masy do wartości, szczególnie jeśli czas transportu nie ma dużego znaczenia. Według badań, koszty zewnętrzne na 1 000 tonokilometrów szacowane są:

  • w transporcie samochodowym na 24,12 euro,
  • w transporcie kolejowym na 12,35 euro,
  • w transporcie wodnym śródlądowym na poziomie nieprzekraczającym 5 euro.
Pierwszy etap promocyjnego rejsu z Gdańska do Tczewa

Promocyjny rejs barką z Gdańska do Warszawy. Transport Wisłą...

TOP 100 POMORSKICH FIRM – RAPORT:

POLECAMY NA STREFIE BIZNESU:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki