Tramwaj Morena-Wrzeszcz. Czy naprawdę skorzystają mieszkańcy? [LIST CZYTELNIKA]

Czytelnik
Linia tramwajowa GP-W ma być gotowa w 2019 roku
Linia tramwajowa GP-W ma być gotowa w 2019 roku mat. prasowe
Udostępnij:
Szanowni Państwo, Pisaliście na swoich łamach o koncepcjach tramwaju przez Wileńską, o krytycznej ocenie tegoż projektu przez lokalnych specjalistów, a także o proteście mieszkańców przeciwko tejże inwestycji. Jako jeden z inicjatorów i autorów tegoż protestu uznałem za wskazane wypowiedzenie się także po najnowszej publikacji w Dzienniku Bałtyckim.

O wariancie z tramwajem w tunelu na ulicy Wileńskiej bardzo krytycznie wypowiedzieli się specjaliści z Politechniki Gdańskiej, o czym Państwo pisaliście w swojej publikacji. Wskazali oni na wysoki koszt, długi czas dojazdu i komplikacje techniczne podczas ewentualnej realizacji. Do tego dodajmy koszty społeczne. Przeciwko tej koncepcji protestowała też spora grupa mieszkańców, pisząc pismo do władz Gdańska.

Czytaj: Tramwaj pojedzie z Moreny i Gdańska Południa do Wrzeszcza [WIZUALIZACJE ]

O tym fakcie informowała TVP Gdańsk, a także Dziennik Bałtycki. Najwyraźniej te opinie nie mają dla decydentów żadnego znaczenia, bo z uporem godnym lepszej sprawy forsują koncepcję, która będzie nas kosztować grube miliony, a jej sens wydaje się mocno wątpliwy. Po co to wszystko ? Na pewno najbardziej skorzystają na tym projektanci, autorzy koncepcji i firmy, którym przypadnie w udziale realizacja (mam dziwne przeczucie, że nie będą to firmy trójmiejskie). Czy naprawdę skorzystają na tym mieszkańcy ? A kogo to obchodzi ?

Z Państwa publikacji wynika, że sprawa wydaje się przesądzona, a ewentualne dalsze rozwiązania będą przedmiotem konsultacji społecznych. Opinia nas, mieszkańców dzielnicy Diabełkowo zdaje się nikogo nie obchodzić, bo najwyraźniej zostaliśmy z tych konsultacji wyłączeni. Zapewne uznano, że protestami nie ma co się przejmować – nie pierwszy raz zresztą. A jako uczestnik wielu tzw. konsultacji społecznych wiem, że większość z nich to farsa mająca wykazać rzekome zainteresowanie władzy opinią mieszkańców. Sprowadzają się one do przekazania informacji o podjętej decyzji i wyrażeniu zdumienia, że nie wszyscy są nią zachwyceni.

Żałuję bardzo, że w moim mieście jest tylu wizjonerów, ale brakuje zwykłego gospodarza, wsłuchującego się w potrzeby ludzi. Widać to po fatalnym stanie ulic, chodników, czy niesławnych dziurach wstydu. Zamiast wydawać miliony na kontrowersyjne projekty, lepiej zadbać o zwykłe, przyziemne i najpilniejsze potrzeby. Tylko, że one nie wyglądają tak spektakularnie na wizualizacjach.

Z poważaniem
Dariusz Mazurowski

Wideo

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

z
zainteresowany
Ta inwestycja jest konieczna lobby mieszkańców niektorych ulic w okolicach których ma przebiegac linia tramwajowa probuja uzyc swoich znajomości rowniez w Gazecie. Inwestycja ta patrzac dlugofalowo jest potrzebna dla miasta to jest oczywiste wiec nie ma co juz dłuzej dyskutowac Panowie tramwaj pownien tedy jeździć pozdrawiam
G
Gdańszczanin
Przestańcie już pisać dyrdymaly inwestycja jest konieczna i potrzebna i takie pisanie to lobby przeciwników nowoczesnego miasta
s
stefan4
Dla połączenia tramwajowego Moreny z Wrzeszczem nie trzeba rozpierniczać istniejącej dizelnicy mieszkanowej, niszczyć tkanki miejskiej i przyrody, ani wydawać ciężkich milionów. Tak się składa, że tramwaj dochodzi do przystanku PKM Brętowo i tam od torów PKM dzieli go tylko szerokość peronu; a dalej tory PKM od Brętowa przez Niedźwiednik i Strzyżę do Wrzeszcza stoją puste, bo PKM-ka wozi powietrze.

Tymi torami PKM-ki można by puszczać tramwaje. W tym celu należy tylko zrobić połączenie obu linii przez ten peron i zelektryfikować trasę. Koszt byłby nieporównanie mniejszy niż rozwalanie ulicy Wileńskiej, Sobieskiego i terenów Politechniki -- właściwie to nie byłaby ,,inwestycja budowlana'' a tylko racjonalizacja wykorzystania już istniejącej infrastruktury.

I jestem przekonany, że większość mieszkańców Moreny wolałoby, żeby ich dowieziono do centrum Wrzeszcza (do dworca) niż na jego południową peryferię.
R
Rano63
święte słowa. Nam nie potrzeba wizjonera. Potrzeba gospodarza.
R
Rano63
Morena ma połączenie z centrum i z Wrzeszczem przez PKM. Większe miasta nie robią połączeń na siłę. A to jest wybitnie na siłę.
r
rano63
rzeczywiście, pan Adamowicz realizuje zbyt wiele inwestycji potrzebnych jemu samemu do promocji, a zbyt mało inwestycji potrzebnych ludziom. Zamiast linii kolejnej tramwajowej na Morenę i muzeów, stref skrzyżowań równorzędnych, progów spowolniających i ścieżek rowerowych, które prowadzą do skrzyżowań tak, że kierowca nie widzi rowerzystów, rond bez wydzielonego prawoskrętu, na których blokuje się pas, by ten prawoskręt utworzyć, niech zajmie się tym, czego ludzi chcą i potrzebują. I to nie w skali tunelu, ale w skali tysięcy dziur w drogach dla przykładu.
p
piotr
Ta inwestycja jest konieczna bo potrzebny jest z Moreny tramwajvdo Wrzeszcza panievDariuszuvwiem ze kosztem calego miasta mieszkancy ul. Wilenskiej chca blokowac rozwoj Gdanska mam nadzieje ze wasze beznadziejne szkodliwe dzialanie nie przyniesie zadnych skutkow bo budowa tej linni tramwajowej jest konieczna
p
patient patient
Tramwaj na Przeróbce i jak się go słyszy i czuje w okolicznych budynkach. Szczerze współczuję mieszkańcom okolic Politechniki. Przy Fiszera w latach 90 był budowany dom mieszkalny, fundamenty musiały być palowane (to grząska dolina potoku). Od wstrząsów popękały ściany w okolicznych domach.
Poprawę komunikacji można uzyskać za pomoca autobusu na Smoluchowskiego i chwatit... Dzielnice północne są osiągalne za pomocą 227 i x62. Z przesiadką ale to przecież na czasie...
Dodaj ogłoszenie