Toyota Aygo X 1.0 VVT-i 72 KM vs Fiat 500 1.0 Hybrid 70 KM. Porównanie miejskich maluchów

Kamil Rogala
Mimo, że Fiat 500 jest na rynku już od 2007 roku, wciąż cieszy się niemal niesłabnącą popularnością, a kilka liftingów w międzyczasie sprawiło, że samochód prezentuje się po prostu świetnie. Oczywiście nic nie trwa wiecznie i zapewne ta generacja wkrótce zniknie z oferty Fiata, zresztą jest już następca z elektrycznym napędem, ale muszę przyznać, że wciąż darzę sporą sympatią tego „staruszka”. Fiat 500 wygląda po prostu świetnie i ten styl retro kompletnie nie chce się zestarzeć.
Mimo, że Fiat 500 jest na rynku już od 2007 roku, wciąż cieszy się niemal niesłabnącą popularnością, a kilka liftingów w międzyczasie sprawiło, że samochód prezentuje się po prostu świetnie. Oczywiście nic nie trwa wiecznie i zapewne ta generacja wkrótce zniknie z oferty Fiata, zresztą jest już następca z elektrycznym napędem, ale muszę przyznać, że wciąż darzę sporą sympatią tego „staruszka”. Fiat 500 wygląda po prostu świetnie i ten styl retro kompletnie nie chce się zestarzeć. Fiat
Udostępnij:
Dwa zupełnie inne podejścia do miejskich aut z segmentu A. Z jednej strony zupełnie nowa koncepcja w modnym stylu a’la crossover, z drugiej klasyka gatunku, która za nic nie chce się zestarzeć. Jak wygląda rynkowe porównanie Toyoty Aygo X i Fiata 500? Zapraszamy do lektury!

Toyota Aygo X vs Fiat 500. Nadwozie i wnętrze

Wzorem modeli Yaris i Yaris Cross, tak samo Aygo X jest zupełnie inne i nie przypomina „zwykłej” Toyoty Aygo, która jest na rynku od 2014 roku. W japońskim maluchu wyróżnia się przede wszystkim przednia część, która praktycznie nie posiada typowej atrapy grilla, co wygląda dość osobliwie, ale z drugiej strony – bardzo ciekawie. Podkreślają to klosze lamp – strzeliste i z bardzo charakterystyczną sygnaturą świetlną. Zderzak jest solidny, dość muskularny i ma spory wlot powietrza oraz akcenty podkreślające delikatnie uterenowiony charakter autka. Profil również przypomina Aygo, ale nie ma tu zbyt wielu elementów stycznych. Najciekawszym elementem jest tutaj cały tylny panel w kolorze czarnym (od wersji Style), który wraz z dachem i listwami progowymi tworzy niemal odrębny element. Z odpowiednim, kontrastującym kolorem nadwozia sprawi to, że auto wyróżni się z tłumu bardzo charakterystycznym wyglądem. W tym segmencie to ogromna zaleta! A co we wnętrzu?

Tutaj również jest bardzo ciekawie. Sporej wielkości ekran główny wkomponowano w ogromny, grający główną rolę eliptyczny panel. Zresztą cała deska rozdzielcza ma płynną linię i nietypowe kształty, z uwydatnionymi duktami powietrznymi, zwieńczonymi nietypowymi kratkami nawiewów. Nudy tutaj z pewnością nie ma, co podkreślają jeszcze wstawki w kontrastujących kolorach. Zaletą jest oczywiście pięciodrzwiowe nadwozie i bagażnik, który pomieści 231 litrów. A jak prezentuje się włoski konkurent?
Mimo, że Fiat 500 jest na rynku już od 2007 roku, wciąż cieszy się niemal niesłabnącą popularnością, a kilka liftingów w międzyczasie sprawiło, że samochód prezentuje się po prostu świetnie. Oczywiście nic nie trwa wiecznie i zapewne ta generacja wkrótce zniknie z oferty Fiata, zresztą jest już następca z elektrycznym napędem, ale muszę przyznać, że wciąż darzę sporą sympatią tego „staruszka”. Fiat 500 wygląda po prostu świetnie i ten styl retro kompletnie nie chce się zestarzeć.

Nadwozie to feria łagodnych, obłych kształtów, które w połączeniu z dodatkami w stylu retro, tworzą uroczą całość. Okrągłe światła z przodu, owalne lampy przeciwmgielne, tradycyjny grill ze starodawnym logo Fiata, chromowane wstawki, wysoko poprowadzony dach z dużą powierzchnią szyb, do tego łagodnie narysowany tył i miniaturowe, jak na dzisiejsze standardy, gabaryty. W odpowiedniej konfiguracji Fiat 500 wygląda rewelacyjnie i błędnym jest stwierdzenie, że to auto tylko dla kobiet. Znam wielu kierowców, którzy chwalą sobie 500-tkęi lubią ją czasem podkradać żonom.

We wnętrzu również jest bardzo przyjemnie, na wskroś włosko i stylowo. Tutaj, w zależności od konfiguracji, można poczuć się niemal jak we włoskiej kawiarence. Białe wstawki na desce rozdzielczej, kremowe akcenty, biała kierownica z chromowanymi dodatkami – możliwości jest naprawdę sporo. Oczywiście, jeśli ktoś woli bardziej męskie podejście, zawsze może sprawdzić ofertę Abartha, ale tam pod względem cen nie jest już tak atrakcyjnie. Cóż – coś za coś. Pod względem przestrzeni – nie oczekujmy cudów. Z przodu dwie osoby będą podróżowały w miarę wygodnie, choć dość wysoka pozycja za kierownicą sprawia, że wysocy użytkownicy mogą mieć mało miejsca nad głową. Bagażnik jest symboliczny – 185 litrów.

Toyota Aygo X vs Fiat 500. Dane techniczne, osiągi i spalanie

W ofertach obu modeli wyboru nie ma – tylko litrowe silniki o skromnej mocy. W przypadku Toyoty Aygo X jest to silnik 1.0 VVT-i o mocy 72 KM, który można zestawić z 5-biegową skrzynią manualną lub automatyczną skrzynią bezstopniową. Moc 72 KM i moment obrotowy 93 Nm nie zapewniają wielkich emocji, ale czy to jest potrzebne w takim aucie? Raczej nie. Tu liczy się zwrotność i mobilność w mieście, a tego nie brakuje. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 14,9 sekundy (ze skrzynią manualną), a prędkość maksymalna to 158 km/h. Spalanie? Zdaniem producenta jest to średnio 4,7 l/100km. Kiedyś miałem okazję pojeździć tym autem i takie wyniki są w zasięgu możliwości.

Fiat 500 jest dostępny z silnikiem 1.0 Hybrid o mocy 70 KM. Ta jednostka łączona jest tylko ze skrzynią manualną, która posiada 6 przełożeń – miła niespodzianka. Kolejną zaletą jest obecność instalacji miękkiej hybrydy, która wspomaga pracę systemu Start/Stop i pozwala w pewnym stopniu na żeglowanie – podczas dojeżdżania np. do świateł można przełączyć skrzynię biegów na luz, a silnik zostanie wyłączony. Moc 70 KM i moment obrotowy 92 Nm zapewniają nieco lepsze osiągi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 13,8 sekundy, a prędkość maksymalna to 167 km/h. Średnie spalanie – 4,9 l/100km.

Toyota Aygo X vs Fiat 500. Ceny i wyposażenie

Cennik Toyoty Aygo X otwiera kwota 64 900 złotych za wersję bazową Active z silnikiem 1.0 VVT-i o mocy 72 KM i z manualną skrzynią 5-biegową. Zdecydowanie warto dopłacić do wersji Comfort, która posiada zdecydowanie lepsze wyposażenie, a kosztuje 66 900 złotych. Co znajduje się na wyposażeniu tego wariantu?

  • 17-calowe felgi stalowe z kołpakami;
  • asystent utrzymania pasa ruchu;
  • elektrycznie regulowane szyby przednie;
  • centralny zamek;
  • światła do jazdy dziennej LED;
  • klimatyzacja manualna;
  • skórzana kierownica;
  • kamera cofania;
  • dodatkowe wygłuszenie kabiny.

A za jakie dodatki do wersji Comfort zapłacimy i ile one kosztują?

  • opcjonalny lakier – 2 000 PLN;
  • pakiet Chrome (listwy na zderzakach i boczne) – 2 200 PLN;
  • pakiet RED (j.w.) – 2 600 PLN;
  • pakiet Protection (ochronne listwy boczne i osłony przeciwbłotne) – 1 000 PLN;
  • koło dojazdowe – 1 500 PLN.

Fiat 500 w bazowej odmianie z silnikiem 1.0 Hybrid o mocy 70 KM i z 6-biegową skrzynią manualną to koszt 63 000 złotych (59 300 złotych z rabatem). Jest to podstawowa wersja Cult. Za 65 700 złotych (61 800 złotych z rabatem) dostajemy odmianę Club, która jest warta dopłaty. W porównaniu do odmiany bazowej, otrzymujemy dodatkowo:

  • tempomat;
  • lakierowane lusterka boczne;
  • reflektory MCA;
  • dwa dodatkowe głośniki z tyłu;
  • system multimedialny z 7-calowym ekranem;
  • felgi stalowe stylizowane 15-calowe.

A za co możemy dopłacić? W tej wersji dokupimy m.in.:

  • czujniki parkowania tylne – 1 200 PLN;
  • tylna kanapa dzielona 50/50 – 500 PLN;
  • felgi aluminiowe 15-calowe – 1 200 PLN;
  • lakier opcjonalny – od 1 500 do 2 700 PLN;
  • pakiet Komfort (światła przeciwmgłowe, czujnik zmierzchu itp.) – 2 000 PLN;
  • pakiet Niebo (otwierane okno dachowe, listwy chromowane) – 3 000 PLN.

Toyota Aygo X vs Fiat 500. Podsumowanie

Oba auta wzbudzają sympatię i naprawdę trudno wybrać zwycięzcę. Toyota Aygo X to samochód zdecydowanie nowszy, wyposażony w wiele ciekawych dodatków, jest również większy i bardziej praktyczny. Fiat 500 z kolei podbija serca niesamowitym charakterem, zwrotnością, miejskim sprytem i możliwością personalizacji. Oba z pewnością zapewnią wiele przyjemnych wrażeń podczas miejskich wojaży.

Podstawowe dane techniczne obu modeli:












































































































































 



Toyota Aygo X 1.0 VVT-i 72 KM (MT5)



Fiat 500 1.0 Hybrid 70 KM (MT6)



Platforma



TNGA: GA-B



Fiat Mini 



Euro NCAP



4/5



3/5



Rozstaw kół przód (mm)



1540



1413



Rozstaw kół tył (mm)



1520



1407



Wysokość (mm)



1525



1488



Rozstaw osi (mm)



2430



2300



Długość/szerokość (mm)



3700/1740



3571/1627



Pojemność bagażnika (l)



231/829



185/550



Cena (zł, brutto)



od 64 900



od 63 000 (katalogowo)



Typ nadwozia/liczba drzwi



hatchback/5



hatchback/3



Liczba miejsc



4



4



Masa własna (kg)



940



980



Pojemność zbiornika paliwa (l)



35



35



Układ napędowy



spalinowy



spalinowy (mHEV)



Rodzaj paliwa



benzyna



benzyna



Pojemność (cm3)



998



999



Liczba cylindrów



3



3



Napędzana oś



przednia



przednia



Skrzynia biegów typ/liczba przełożeń



manualna, 5-stopniowa



manualna, 6-stopniowa



Osiągi



 



 



Moc (KM)



72



70



Moment obrotowy (Nm)



93



92



Przyspieszenie 0-100 km/h (s)



14,9



13,8



Prędkość maksymalna (km/h)



158



167



Średnie spalanie (l/100 km) - dane fabryczne



4,7 (WLTP)



4,9 (WLTP)



Emisja CO2 (g/km)



107



111


Wyposażenie seryjne wybranych wersji:























































 



Toyota Aygo X 1.0 VVT-i 72 KM (MT5)



Fiat 500 1.0 Hybrid 70 KM (MT6)



Poduszki powietrzne



6



7



Układ ABS



S



S



Układ ESP



S



S



Wspomaganie układu kierowniczego



S



S



Centralny zamek



S



S



Elektrycznie sterowane szyby p/t



S/O



S/-



Lusterka zewnętrzne sterowane elektr./podgrzewane



S/S



*/*



Klimatyzacja manualna/automatyczna



S/O



S/*



Radioodtwarzacz /CD/MP3



S/-/S



S/-/S


S  wyposażenie standardowe
O wyposażenie za dopłatą
-   wyposażenie niedostępne
*   opcje dostępne w pakietach wyposażeniowych 

Nasza ocena: 























































 



Toyota Aygo X 1.0 VVT-i 72 KM (MT5)



Fiat 500 1.0 Hybrid 70 KM (MT6)



Przestronność wnętrza



*






Silnik



*



*



Osiągi






*



Podwozie



*



*



Poziom hałasu (odczuwalny)



*






Zużycie paliwa



*






Wyposażenie



*



*



Cena








Wynik końcowy



++++++ (6)



+++++ (5)


Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Sentech

SENTECH AL 2500 EXPERT

269,00 zł119,00 zł-56%
miejsce #2

Certen

Certen Personal White

389,00 zł338,00 zł-13%
miejsce #3

AlcoFind

Alcofind Polaris

648,00 zł589,00 zł-9%
miejsce #4

Promiler

PROMILER AL 7000 LITE

238,00 zł229,00 zł
miejsce #5

Bean

AlcoFind AF-35

299,00 zł
miejsce #6

XBLITZ

Xblitz Spirit

77,99 zł
Materiały promocyjne partnera

Nowy taryfikator

Materiał oryginalny: Toyota Aygo X 1.0 VVT-i 72 KM vs Fiat 500 1.0 Hybrid 70 KM. Porównanie miejskich maluchów - Motofakty

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Dziennik Bałtycki
Dodaj ogłoszenie