Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tłumy ludzi w Castoramie w Gdańsku? Sieć odpowiada i apeluje do klientów, aby korzystali z internetu

wie
Nawet 10 tysięcy klientów kupowało w gdańskiej Castoramie tylko w sobotę 14 marca – skarży się czytelniczka „Dziennika Bałtyckiego”. Właściciel marketu budowlanego wyjaśnia, że ze względu na koronawirusa wprowadził szereg specjalnych rozwiązań m.in. częste dezynfekcje i limitowanie liczby klientów. Apeluje też o to, aby, jeśli to możliwe, unikać osobistego pojawiania się w sklepach.

Markety budowlane otwarte? Czytelniczka mówi o tłumach ludzi w sklepach

- Chciałam zwrócić uwagę na ogromny problem występujący w marketach budowlanych. Mimo zakazu zgromadzeń powyżej 50osób i generalnych zaleceń, by w miarę możliwości pozostawać w domu w sobotę w Castoramie były TŁUMY ludzi – napisała do redakcji „Dziennika Bałtyckiego” Czytelniczka, żona pracownika gdańskiej Castoramy położonej przy al. Grunwaldzkiej.

Sklep Leroy Merlin, Katowice Baildon, 14 marca 2020

Koronawirus. Sklepy budowlane oblężone. Polacy będą remontow...

Kobieta twierdzi, że tylko w sobotę 14 marca 2020 roku, w tym markecie budowlanym zrealizowanych zostało kilka tysięcy transakcji, a więc przez sklep – w jej ocenie – tylko tego dnia przewinąć miało się ok. 10 tysięcy ludzi (w tym całych rodzin z dziećmi).

- To niewiarygodne! Wygląda na to, że w sytuacji, gdy wielu ludzi przebywa więcej czasu w domu, postanowili zrobić sobie remonty… - pisze dalej autorka wiadomości, która skarży się, że dopiero w poniedziałek 16 marca 2020 r. firma zdecydowała się by wprowadzić ograniczenia. Do ok. 50 pracowników oraz 130 klientów mogących jednorazowo przebywać w sklepach sieci Castorama.

Uważa, że „to zdecydowanie NIEWYSTARCZAJĄCO!”

Trwa głosowanie...

Czy markety budowlane powinny być zamknięte?

Bardzo obszerne stanowisko, w odpowiedzi na prośbę o komentarz do słów Czytelniczki w imieniu Castorama Polska sp. z o.o. przesłała nam Sonia Matlak.

„Informujemy, że zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z 13 marca 2020 roku, które ogranicza min. funkcjonowanie galerii handlowych, nasze sklepy pozostają otwarte. Jednak w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo naszych pracowników oraz klientów wprowadziliśmy zmiany dotyczące organizacji pracy w sklepach. Rozumiemy niepokój pracowników i klientów. Dlatego przede wszystkim dziękujemy naszym zespołom w sklepach za pracę w tych wyjątkowych warunkach. Sklepy takie jak Castorama mają w ofercie między innymi produkty, które są konieczne w przypadku wystąpienia awarii, pozwalają utrzymać bezpieczne i higieniczne warunki w domu. Dlatego wspólnie z zarządami wszystkich firm z naszej branży podjęliśmy decyzję o utrzymaniu dostępności oferowanych przez nas produktów, jednocześnie dokonując zmian w organizacji pracy, między innymi skracając godzin otwarcia sklepów i wprowadzając od dziś ograniczenie liczby klientów przebywających w sklepie. Jednocześnie apelujemy o pozostanie w domu do wszystkich naszych klientów, którzy nie muszą w tych dniach korzystać ze sklepów stacjonarnych. Każdego chcącego skorzystać z naszej oferty produktowej prosimy, w miarę możliwości, o dokonywanie zakupów przez naszą stronę www.castorama.pl lub aplikację mobilną. Już teraz obserwujemy, że znaczna część klientów zastosowała się do tych próśb, a ruch w sklepach zmalał w porównaniu do ubiegłej soboty – czytamy w dokumencie.

I dalej: Zdrowie i bezpieczeństwo naszych pracowników i klientów od zawsze są dla nas priorytetem, dlatego wszystkie nasze decyzje mają na uwadze przede wszystkim ich dobro. Klientów, którzy nie mają pilnej potrzeby zrobienia zakupów zachęcamy do pozostania w domu. Dotyczy to również zwrotów produktów, dlatego apelujemy o wstrzymanie się z ich dokonywaniem osobiście w sklepie w tym czasie. Przypominamy, że są one w naszej sieci przyjmowane bezterminowo, oczywiście każdy zwrot będzie przyjęty również teraz, ale prosimy o zrozumienie i dokonywanie jedynie koniecznych działań. Wizyta w naszym sklepie w żadnym wypadku nie jest formą spędzania wolnego czasu. Wszystkie osoby, które mają jakiekolwiek oznaki przeziębienia, powinny pozostać w domach. Klientów prosimy o szacunek dla naszych pracowników oraz innych osób, których sytuacja wymaga wizyt w sklepie. Aby wesprzeć indywidualne decyzje o ograniczaniu kontaktu bezpośredniego, zdecydowaliśmy się wprowadzić limity dotyczące liczby klientów mogących przebywać w naszym obiekcie w tym samym czasie. Zaobserwowaliśmy pozytywne reakcje naszych pracowników na tę decyzję, a to ich bezpieczeństwo jest dla nas w tym momencie najważniejsze. Z uwagi na to, bardzo serdecznie zapraszamy do dokonywania zakupów przede wszystkim za pośrednictwem naszej strony internetowej. Dostawa do domu lub odbiór towaru z wyznaczonego punktu pozwoli naszym pracownikom oraz klientom ograniczyć kontakt z innymi osobami. Równocześnie w tych dniach prosimy o zrozumienie, gdyby okazało się że realizacja usług związanych z odbiorem i dostawą towaru ulegnie wydłużeniu. W sklepach Castorama wprowadziliśmy również szereg działań mających zapewnić bezpieczeństwo naszym pracownikom i klientom. Na bieżąco są przeprowadzane częste dezynfekcje powierzchni dotykowych tj. wózków, blatów, fakturomatów, lad i klawiatur, maszyn vendingowch i innych. Zwracamy uwagę na zachowanie dużych odstępów w kolejkach, staramy się zapewnić pracownikom rękawiczki, instalujemy przegrody na kasach. Każdy wchodzący z zewnątrz do sklepu ma obowiązek dezynfekcji rąk. Nieustannie przypominamy o konieczności dezynfekcji rąk oraz zachowywania co najmniej 1,5 m odległości od siebie. W naszych obiektach nadawany jest komunikat informacyjny o zachowaniu zasad higieny i bezpiecznych odległości. Zostały też wyznaczone bezpieczne strefy oczekiwania na linii kas. Wywieszone zostały dodatkowo plakaty. Nasze obiekty są przestronne i posiadają duże powierzchnie. Gwarantują komfortowe przemieszczanie się alejkami bez konieczności kontaktu bezpośredniego, co w zestawieniu z limitowaniem liczby klientów jednorazowo na sklepie zdecydowanie wpływa na przeciwdziałanie rozprzestrzenianiu się koronawirusa. Wszystkie pytania i wątpliwości pracowników są konsultowane z przełożonymi na bieżąco w każdym sklepie. Wsłuchujemy się we wszystkie sugestie i propozycje.”

W sprawie wielokrotnie, bezskutecznie usiłowaliśmy się skontaktować z Wojewódzkim Inspektoratem Inspekcji Handlowej w Gdańsku, który chcieliśmy zapytać o ewentualne skargi na działania tego i innych sklepów z branży budowlanej.

Otrzymaliśmy też następujący komunikat:

- Sieci handlowe o profilu budowlanym realizują zalecenia Głównej Inspekcji Sanitarnej i wdrażają dodatkowe procedury bezpieczeństwa, które służą ochronie zarówno pracowników sklepów, jak i klientów. Ograniczane są godziny otwarcia sklepów, limitowana jest liczba klientów na powierzchni sprzedaży, promowane są rozwiązania polegające na możliwości zamówienia przez klientów towarów on-line i ich odbioru w jednym punkcie – napisała w stanowisku przesłanym do mediów, w którym dementuje „pojawiające się fałszywe informacje dotyczące funkcjonowania marketów budowlanych” Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacja Handlu i Dystrybucji. - Dostęp do asortymentu i części zapasowych, jaki oferują te sklepy jest istotny z punktu widzenia zachowania podstawowych zasad higieny na wypadek awarii urządzeń w gospodarstwach domowych, co wzmacnia proces minimalizowania ryzyka zakażeń koronawirusem – czytamy w dokumencie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki