Tiry omijają płatne A1 i obwodnicę. Wybierają lokalne drogi

Redakcja
Zwiększony ruch tirów na pomorskich drogach to wynik wprowadzenia systemu viaTOLL
Zwiększony ruch tirów na pomorskich drogach to wynik wprowadzenia systemu viaTOLL Tomasz Bołt
Opłaty za przejazd tirów po drogach ekspresowych i autostradach spowodowały potężne kłopoty. Płatne trasy są puste, na drogach lokalnych panuje zwiększony ruch. Jest tak m.in. na drodze krajowej 91 i w Trójmieście. Tiry omijają w ten sposób autostradę A1 i obwodnicę. Samorządowcy zapowiedzieli, iż się nie zawahają użyć radykalnych metod, by usunąć je z ulic

Wszystkiemu winien jest funkcjonujący od kilku dni system viaTOLL, czyli pobierania opłaty za przejazd po trasach ekspresowych i autostradach samochodów cięższych niż 3,5 tony.

Elektroniczne opłaty mogą sparaliżować ruch w wakacje

- Jeszcze przed uruchomieniem systemu wykonaliśmy badania natężenia ruchu ciężarówek - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. - Od przyszłego tygodnia kilkakrotnie je ponowimy. Jeśli się okaże, że ruch tirów w mieście znacząco wzrósł, jak podejrzewamy, możliwe jest nawet wprowadzenie całkowitego zakazu wjazdu ciężarówek do Gdańska, poza tymi mającymi specjalne zezwolenie.

Jak poinformował nas Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni, wprowadzenia ograniczeń nie wykluczają też gdyńscy samorządowcy.

Projekt pobierania e-myta przeforsowany został głosami głównie parlamentarzystów Platformy Obywatelskiej. Samorządowcy z Trójmiasta próbowali więc interweniować u lidera tej partii, premiera Donalda Tuska, prosząc go o zrezygnowanie z poboru opłat choćby na obwodnicy. Bezskutecznie. Pomorski poseł PO Tadeusz Aziewicz uważa jednak, że na razie powodów do paniki nie ma.

Tiry zablokują miasta? Prezydenci Trójmiasta apelują do premiera

- Przy wprowadzaniu takich nowinek początkowe reakcje zawsze są nerwowe - mówi Aziewicz. - Sądzę jednak, że wkrótce sytuacja się unormuje i kierowcy wrócą na autostradę i obwodnicę. Jeżeli system pobierania opłat ma być efektywny, trudno sobie wyobrazić, by tworzyć wyjątki i wyłączać z niego gdziekolwiek trasy ekspresowe.

Tiry omijają płatne trakty, czyli autostradę A1 i obwodnicę

Opłaty naliczają urządzenia na bramownicach
Na potrzeby funkcjonowania systemu viaTOLL w całym kraju nad autostradami i drogami ekspresowymi, a także nad niektórymi drogami krajowymi zamontowano 430 bramownic.
Zamontowała je, na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, firma Kapsch. System e-myta objął już sieć 1560 km dróg.

Pomorze: Bramki dla tirów na obwodnicy i "szóstce"

Na bramownicach zamontowane są specjalne urządzenia, które współpracują z tzw. viaBOKSAMI, czyli nadajnikami, jakie kierowcy samochodów ciężarowych zobowiązani są umieścić na przedniej szybie auta, o ile oczywiście chcą korzystać z płatnych dróg. W ten sposób wyliczana jest liczba przejechanych kilometrów i naliczana opłata. Za brak viaBOKSA kierowca ciężarówki może zostać ukarany mandatem 3 tys. zł.

Na obwodnicy montują bramki do pobierania opłat od TIR-ów

Wideo

Komentarze 13

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

d
dość wyborów

dokładnie popieram przedmówcę PO to kupa gówna razem z PISEM i innymi debilami w tych ławach poselskich pilnóją tylko swoich interesów to tak jak napędzają kosę firmom ubezpieczeniowym że OC idzie za samochodem to jest myślenie jakby auto na siebie samo zarabiało a własciciel ma gówno do powiedzenia w sprawie swoich pieniedzy

k
kierowca

a jedzmy na kolej

K
Kierowca Tira

Myślę ze wiaTOLL to bardzo dobry pomysł,już wam tłumacze dlaczego. Te grube pieniądze trzeba z kogoś ściągnąć tylko ze, to nie transportowcy zapłacą tylko my wszyscy bo stawki już poszły do góry a co za tym idzie towary które jeżdżą na tirach czyli 95% tego co nas otacza do okola. Pozdrawiam ;) i życzę małego zdziwienia przy następnych podwyżkach .

s
sango

doświadczenie innych krajów pokazuje, że kierowcy omijają płatne drogi tylko przez kilka tygodni, później okazuje się, że strata czasu kosztuje ich więcej niż opłaty, więc problem jest raczej tymczasowy...

e
efka

hahah widzieliscie Ewe Farne w TVN? wpiszcie w Google - "Mistrz 2 planu w TVN" no nie moge z tego, a Ewa to jest boska

z
zobrzydzony PO&PiS

dla wyborców PO!!!! juz tylko 3-miesiące pozostały

f
faryzeusz

Tirowcy, zgłaszajcie się do bolka-wałęsy, ten od razu odpali każdemu po 100+300 mln zł, będziecie mieli na e-myto.

m
mutra

W ten sposób ( zakumulowany ) kierowcy okazują "poparcie" dla Budzynia i jego guru latającego w gaciach po boisku

J
Jarek

Urządzają sobie wyścigi, blokują pasy i niszczą ulice.

e
efkaaa

hahah widzieliscie Ewe Farne w TVN? wpiszcie w Google - "Mistrz 2 planu w TVN" no nie moge z tego, a Ewa to jest boska

c
cep

milosciwie nam panujacej Platformy Oszustow chcieliscie matola to macie!!!!!!!!

b
były już wyborca PO

Wszystkich tych cwaniaków z PO którzy głosowali za tym sposobem pobierania opłat za karę przesiedlić w okolice DK91 (dawną jedynkę). Niech sobie wdychają te spaliny i przebywają w hałasie. Głupotę zrobili maksymalną. Nikt nikogo nie zmusi by jeździł tam gdzie mu się to nie opłaca. I ty Aziewicz dobrze o tym wiesz, więc nie strugaj głupa. Zrobiliście najgorszy wariant opłat jaki tylko można było przeprowadzić. I ludzie wam podziękują - przy wyborach.

Dodaj ogłoszenie