Tiry nie będą już rozjeżdżać zabytkowego centrum...

    Tiry nie będą już rozjeżdżać zabytkowego centrum Gdańska-Oliwy. W czwartek 10 stycznia wszedł w życie stosowny zakaz

    opr. MP

    Dziennik Bałtycki

    Aktualizacja:

    Dziennik Bałtycki

    Tiry nie będą już rozjeżdżać zabytkowego centrum Gdańska-Oliwy. W czwartek 10 stycznia wszedł w życie stosowny zakaz
    1/4

    Przejdź do
    galerii zdjęć

    ©Przemek Świderski

    Tiry nie będą już rozjeżdżać zabytkowego centrum Gdańska-Oliwy. W czwartek 10 stycznia wszedł w życie stosowny zakaz. Do serca dzielnicy nie będą mogły już wjeżdżać pojazdy o masie powyżej 8 ton. Zmiany na wniosek mieszkańców wprowadził Zarząd Dróg i Zieleni.
    Nowe oznakowanie w centrum Oliwy to zaostrzenie zakazu, który obowiązuje od lat. Dotąd mogły tu wjeżdżać ciężarówki o dopuszczalnej masie całkowitej wynoszącej 24 tony. Teraz znaki z takim ograniczeniem tonażowym zastępowane są nowymi znakiem, na których zamiast liczby "24" widnieje liczba "8".

    Zakres strefy objętej zakazem wjazdu pojazdów ciężarowych się nie zmienił i obejmuje ulice:
    • - Opata Jacka Rybińskiego
    • - Stary Rynek Oliwski
    • - Spacerową (do ul. Karwieńskiej)
    • - Czyżewskiego
    • - Opacką
    • - Polanki (odc. od Obrońców Westerplatte do Stary Rynek Oliwski)


    Zakaz obowiązuje też na mniejszych ulicach, przylegających do wymienionych powyżej.

    Miejski inżynier ruchu Tomasz Wawrzonek podkreśla, że ograniczenie do 8 ton będzie przestrzegane bardzo restrykcyjnie. Jest możliwość wydania specjalnej wjazdówki, ale w absolutnie wyjątkowych i mocno uzasadnionych sytuacjach.

    - Jeśli jest na przykład budowa osiedla mieszkaniowego, z drogami dojazdowymi od strony ul. Opackiej lub od strony ul. Grunwaldzkiej, to teraz ciężarówki powyżej 8 ton będą mogły dojechać jedynie od strony Grunwaldzkiej, bo na niej, jako głównej arterii komunikacyjnej Trójmiasta, praktycznie nie ma ograniczeń, tam mogą jeździć pojazdy do 40 ton, w tym TIR-y - tłumaczy Wawrzonek

    Jeśli na plac budowy ma dotrzeć betoniarka z ładunkiem betonu, co w praktyce oznacza pojazd o masie ok. 20 ton. Będzie musiała pojechać przez Grunwaldzką, nawet jeśli inna droga jest krótsza, ale objęta zakazem do 8 ton. Taka betoniarka nie będzie mogła na przykład wjechać do Oliwy od strony obwodnicy, bowiem przy obwodnicy również będzie obowiązywać taki sam zakaz. To pozwoli na wyłączenie z ruchu dużych ciężarówek m.in. na ul. Spacerowej, szczególnie istotnej dla ruchu samochodów w Oliwie (m.in. dojazd do zoo).

    Betoniarka dostanie pozwolenie na przejazd ulicami, na których obowiązuje zakaz, ale tylko pod warunkiem, że nie będzie innej możliwości. Reszta transportu musi odbywać się przy pomocy mniejszych pojazdów. W limicie 8 ton mieszczą się m.in. małe ciężarówki zaopatrzenia; popularne furgony mercedesa czy forda mają masę ok. 3.5 tony.

    Co, jeśli kierowca dużej ciężarówki wjedzie na teren Oliwy mimo zakazów?

    - Oczywiście naraża się na mandat drogowy, jeśli tylko zauważy to patrol policyjny. W lutym w Oliwie zamontujemy kamerę monitoringu ulicznego. Jej głównym celem będzie analiza ruchu drogowego, ale w przypadku ujawniania wykroczeń, czyli przejazdu dużych pojazdów ciężarowych, będziemy wysyłać informację o tym do policji - dodaje T. Wawrzonek.

    Przegląd najważniejszych wydarzeń ostatnich dni:


    POLECAMY POMORSKIE MOTOFAKTY.PL:









    Czytaj treści premium w Dzienniku Bałtyckim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (2)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Dojazd do Hipodromu?

    Paula (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    A co z koniowozami które przyjeżdżają na zawody? Czy będzie dla nich przejazd?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    co za bzdury

    Klakier (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

    Przecież w Oliwie nie ma zabytków, lecz są jedynie zmurszałe chałupy.

    PREMIERY

    SAMOCHODY UŻYWANE

    WARTO WIEDZIEĆ

    PRZEPISY

    PORADY