Terminale dostępne dla każdego biznesu

Materiał informacyjny Banku BNP Paribas
Według badań, przeprowadzonych w ramach akcji Warto Bezgotówkowo, Polacy coraz częściej korzystają z opcji, jaką jest płatność bezgotówkowa. Decyduje się na nią aż 79 proc. naszych rodaków i z roku na rok ten odsetek rośnie. Problem w tym, że o ile duże firmy stać na wyposażenie sklepów w terminale płatnicze, o tyle mikro, małe i średnie biznesy miały z tym kłopot. Tą sytuację zmienia program Polska Bezgotówkowa.

Polska Bezgotówkowa to wspólna inicjatywa uczestników rynku usług płatniczych – Związku Banków Polskich, Ministerstwa Rozwoju, agentów rozliczeniowych oraz organizacji płatniczych Visa i Mastercard. Celami programu są rozpowszechnianie płatności bezgotówkowych oraz wsparcie rozwoju sieci akceptacji płatności bezgotówkowych poprzez zniesienie wszelkich kosztów dla przedsiębiorców związanych z instalacją terminala płatniczego oraz jego użytkowaniem przez pierwsze 12 miesięcy od momentu zainstalowania.

Niektóre banki postanowiły pójść o krok dalej i przygotowały dodatkową ofertę dla wszystkich przedsiębiorców, którzy chcą umożliwić klientom korzystanie z terminali płatniczych. Bank BNP Paribas uruchomił specjalną akcję #rozruszajmyPolskę, w ramach której właściciele firm nie płacą za dzierżawę terminali przez 15 miesięcy. Dodatkowo ci, którzy skorzystają z oferty, otrzymują bon Sodexo o wartości 300 złotych.

Dlaczego przedsiębiorcy obawiają się płatności bezgotówkowych?

Aktualnie na 1000 mieszkańców naszego kraju przypadają 23 terminale. Taka liczba nadal jest niewystarczająca. Z badań przeprowadznych jesienią 2019 r., dokonanych w ramach akcji Warto Bezgotówkowo (analizy dokonała pracownia Pollster, na zlecenie Warszawskiego Instytutu Bankowości) wynika, że brak terminala najbardziej widoczny jest na bazarach i targowiskach (zdaniem 51 proc. ankietowanych) oraz w sklepach spożywczych (w ocenie 28 proc. badanych). Inne popularne miejsca, w których często brakuje terminala to: salon kosmetyczny, warsztat samochodowy, salon fryzjerski (około 25 proc.).

Dlaczego mali przedsiębiorcy nie decydują się na korzystanie z terminali płatniczych? Głównym powodem jest duża liczba warunków, jakie – zdaniem wielu właścicieli firm – trzeba spełnić, by posiadać terminal. Oprócz tego obawiają się, że zyski z jego posiadania będą mniejsze, niż opłaty, które trzeba będzie ponieść.

Właśnie w celu rozprawienia się z mitami na temat płatności bezgotówkowych i zachęcenia przedsiębiorców do wprowadzenia terminali, przygotowano program Polska Bezgotówkowa.

Specjalna oferta BNP Paribas

Bank BNP Paribas przygotował poszerzoną i atrakcyjną ofertę dla wszystkich, którzy zamierzają wprowadzeić płatności bezgotówkowe w firmach.

Oprócz wspomnianego wydłużenia okresu bez ponoszenia kosztów z 12 do 15 miesięcy oraz bonu Sodexo za przystąpienie do programu, przedsiębiorca otrzymuje szereg dodatkowych możliwości, które pozwolą mu płynniej wprowadzić taką funkcjonalność do jego biznesu. Bank BNP Paribas, we współpracy z firmą Elavon, oferuje terminale płatnicze w dwóch wersjach – stacjonarnej i przenośnej. Każda z nich pozwala na obsługę płatności zbliżeniowych oraz kart wyposażonych w chip. Dodatkowo transakcje mogą być przyjmowane w obcej walucie, a pieniądze wpłacone za pośrednictwem terminala są dostępne już następnego dnia roboczego.

Stacjonarny czy przenośny? Który terminal wybrać?

Terminal stacjonarny sprawdzi się m.in. w sklepach spożywczych, aptekach, stacjach paliw czy salonach fryzjerskich.

Właściciel firmy, który skorzysta z tej opcji, może znacząco poszerzyć swoją ofertę. Terminal jest bowiem wyposażony w funkcję Cash Back, która pozwala na wypłacenie dowolnej kwoty, nie większej niż 300 PLN kartą Visa lub 500 PLN MasterCard.

Kolejnym plusem jest możliwość zamieszczania na wydruku z terminala logotypu firmy i krótkich komunikatów reklamowych, co zwiększa rozpoznawalność firmy. Poza tym taki terminal jest m.in. wyposażony w opcję dodania napiwku.

Z kolei terminal przenośny doskonale sprawdzi się m.in. w restauracjach, kawiarniach, hotelach oraz firmach przewozowych i dostawczych. Jego atutem jest długi czas działania baterii, a także funkcjonowanie wszędzie tam, gdzie dostępne jest połączenie mobilne.

Taki terminal oferuje klientom możliwość zawierania transakcji bez fizycznej obecności karty płatniczej - poprzez ręczne wprowadzenie danych karty na terminalu za pomocą klawiatury. Transakcja jest przeprowadzana na podstawie pisemnego, mailowego lub telefonicznego zlecenia złożonego przez posiadacza karty.

Klienci chętniej wracają do sklepów, wyposażonych w terminal

Niezależnie, z której oferty skorzysta właściciel firmy, niewątpliwym atutem terminali Banku BNP Paribas jest dostęp do raportów – skróconych lub szczegółowych. To nie tylko podsumowanie transakcji, dokonanych przy pomocy terminali, lecz także możliwość sprawdzenia faktur elektronicznych wystawionych dla firmy.

Wprowadzenie w firmie opcji płatności bezgotówkowej generuje wiele bonusów i możliwości poszerzenia oferty. Z badań wynika też, że klienci zdecydowanie chętniej powracają do firmy, w której mogli zapłacić bezgotówkowo.

Materiał oryginalny: Terminale dostępne dla każdego biznesu - Polska Times

Dodaj ogłoszenie