Telekomunikacja łączy siły z telewizją

    Telekomunikacja łączy siły z telewizją

    Sebastian Kucharski

    Aktualizacja:

    Operatorom telekomunikacyjnym nie wystarcza już zwykłe oferowanie usług telefonicznych czy dostępu do internetu. Coraz częściej chcą także zarabiać na pokazywaniu telewizji.
    W tym celu decydują się na współpracę z telewizyjnymi platformami cyfrowymi. Wczoraj telekomunikacyjna sieć Netia podpisała umowę o współpracy z platformą telewizyjną n (należącą do ITI).

    Dzięki takim aliansom klienci dostaną w przyszłości dostęp do najnowocześniejszych technologii - będą mogli oglądać kanały TV za pośrednictwem sieci czy oglądać ulubione filmy w dowolnie wybranym momencie. To rozwiązanie oznacza również, że zamiast kilku dotychczasowych rachunków: za telefon, internet i telewizję cyfrową, będą płacić jeden. 

    Ale tu nie chodzi wyłącznie o uproszczenie formalności - większa liczba ofert umożliwiających oglądanie telewizji w sieci spowoduje, że zaostrzy się cenowa konkurencja.

    Umowa między platformą n i Netią ma na razie charakter pilotażowy, jednak komercyjna oferta będzie dostępna dla klientów już w czwartym kwartale tego roku. Na razie firmy zaoferują razem pakiet umożliwiający dostęp do telewizji (abonentom cyfrowej telewizji n), internetu i telefonu w jednym, czyli tzw. usługę triple play. Jak podkreślają obie firmy, dodatkową korzyścią jest rabat, który w niektórych przypadkach pozwoli zaoszczędzić 360 zł (w porównaniu do zwykłych stawek za każdą z usług oddzielnie).- Telewizja ma czekać na klienta, a nie klient na telewizję - tłumaczy chęć współpracy z Netią prezes platformy n Maciej Sojka.

    Jednak Piotr Bieńko, dyrektor mediów w domu mediowym MPG Media Planning Group, dostrzega jeszcze inny powód współpracy między firmami. - To droga rozwoju, a celem jest zawłaszczenie wszystkich kanałów komunikacyjnych w gospodarstwach domowych - mówi Bieńko.

    Ma ona jedną poważną wadę. - Żadna z platform nie spełnia wszystkich oczekiwań widzów, bo na przykład na kojarzonej z TVN "n" nie ma Polsatu, a w Cyfrowym Polsacie nie ma kanałów tematycznych, które są w "n" - podkreśla Bieńko. Dlatego osoby, które chciałyby oglądać wszystkie dostępne kanały, musiałyby się zdecydować na wykupienie kilku różnych ofert.

    Zdaniem rynkowych ekspertów współpraca Netii z platformą n to odpowiedź na coraz większą aktywność Telekomunikacji Polskiej na rynku cyfrowej telewizji. Już pod koniec zeszłego roku TP SA podpisała podobną umowę z konkurencyjną wobec "enki" platformą cyfrową Cyfra+.

    Ale to niejedyne przykłady łączenia telewizji z usługami telekomunikacyjnymi. Jeszcze w połowie tego roku sprzedaż usług wirtualnej telefonii komórkowej pod marką Halo Polsat rozpocznie platforma Cyfrowy Polsat. Spółka należąca do Zygmunta Solorza-Żaka ma także zamiar sprzedawać dostęp do internetu.

    Współpraca firm telewizyjnych z telekomunikacyjnymi ma przynieść korzyści obu stronom. Po wczorajszym parafowaniu umowy z Netią ITI Neovision rozszerzy swoją ofertę na segment rynku osiągany drogą kablową. Dotychczas platforma n była osiągalna tylko za pośrednictwem satelity.

    Z kolei Netia wzbogaci portfolio o profesjonalne usługi multimedialne - cyfrową telewizję oraz wideo na żądanie. - Telewizja n jest dla nas idealnym partnerem, bo kieruje ofertę do tych samych klientów co Netia, korzystających z multimedialnej rozrywki oraz poszukujących nowoczesnych i wygodnych rozwiązań - mówi Mirosław Godlewski, prezes Netii. - Ten projekt znakomicie wpisuje się w naszą strategię dostarczania nie tylko samego dostępu do internetu i telefonu, ale również całej gamy ekskluzywnych usług dodatkowych - podkreśla.

    W czwartym kwartale tego roku będzie już dostępna komercyjna oferta, która według zapowiedzi zostanie mocno wsparta działaniami marketingowymi. Wówczas w Netii pojawi się pełna oferta programowa telewizji n, w tym kanały w wysokiej rozdzielczości HD, czyli high definition.

    Ale to dopiero początek, bo wszystkie platformy cyfrowe zaczynają wchodzić z telewizją do internetu.

    Czytaj treści premium w Dzienniku Bałtyckim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Komentarze

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo