Techno-Marine z Malborka buduje kadłub promu, który będzie...

    Techno-Marine z Malborka buduje kadłub promu, który będzie kursował na Wiśle na wysokości Solca Kujawskiego i Czarnowa

    oprac. AB

    Dziennik Bałtycki

    Aktualizacja:

    Dziennik Bałtycki

    Techno-Marine z Malborka buduje kadłub promu, który będzie kursował na Wiśle
    Techno-Marine z Malborka buduje kadłub promu, który będzie kursował na Wiśle na wysokości Solca Kujawskiego i Czarnowa
    1/5

    Przejdź do
    galerii zdjęć

    ©Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy

    W malborskiej firmie Techno-Marine powstaje kadłub jednostki promowej, która w przyszłym roku rozpocznie kursy między brzegami Wisły na wysokości Solca Kujawskiego i Czarnowa w gminie Zławieś Wielka.
    - Przeprawa promowa pomoże skomunikować ważne drogi krajowe nr 10 oraz 80, poprawi dostęp mieszkańców gminy Zławieś Wielka do miejsc pracy na terenie soleckiego parku przemysłowego. Liczymy też, że wpłynie na podniesienie atrakcyjności turystycznej tej części województwa. Samorząd województwa realizuje przedsięwzięcie wspólnie z Solcem Kujawskim, który jest partnerem wiodącym, powiatami bydgoskim, toruńskim oraz gminą Zławieś Wielka - tłumaczy marszałek Piotr Całbecki, marszałek województwa kujawsko-pomorskiego.

    Zobacz galerię

    Obecnie trwają przygotowania do rozpoczęcia przebudowy przyczółków i dróg dojazdowych do przeprawy.

    Techno-Marine z Malborka zbuduje kadłub promu na 15 aut


    Spółka Techno-Marine z Malborka wygrała przetarg na zakup i rozruch jednostki promowej. Kwota zamówienia to 5,9 mln zł. Prom zostanie objęty 24-miesięczną gwarancją. Wykonawca zakończył już prace projektowe i przystąpił do prac konstrukcyjnych. Obecnie powstaje kadłub jednostki. Zakończenie prac planowane jest wiosną.

    Techno-Marine z Malborka buduje kadłub promu, który będzie kursował na Wiśle na wysokości Solca Kujawskiego i Czarnowa Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy


    Prom będzie jednostką boczno-kołową, z dwoma silnikami napędzającymi koła łopatkowe. Na głównym pokładzie znajdzie się miejsce dla 15 samochodów osobowych lub 1 autobusu, 2 busów i 6 samochodów osobowych. Na dziobie i rufie zamocowane będą klapy wjazdowo-zjazdowe podnoszone siłownikami hydraulicznymi. Na prawej burcie w rejonie śródokręcia usytuowana ma być sterówka, posadowiona nad pokładem w celu zapewnienia dobrej widoczności. Na lewej burcie będą miejsca siedzące dla 42 pasażerów, a na prawej dla 16 osób.

    Prom w liczbach:
    • Długość konstrukcyjna – 24 m
    • Szerokość konstrukcyjna – 11 m
    • Prędkość – 13 km/h
    • Moc silników – każdy ok. 80-120 kW
    • Pojemność – 15 samochodów osobowych + 80 pasażerów


    Zobacz także: Nova Star to nowoczesny i najmłodszy prom na liniach z Polski do Skandynawii. Będzie pływał na linii Gdańsk-Nynäshamn [zdjęcia]




    Przegląd najważniejszych wydarzeń ostatnich dni:


    POLECAMY NA STREFIE BIZNESU:




    Czytaj treści premium w Dzienniku Bałtyckim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo