Te marki opływają w miliony. Ile zarobiły Google, Apple, Microsoft w 2017 roku? TOP 10 najcenniejszych marek na świecie

a.w.Zaktualizowano 
Te marki opływają w miliony. Ile zarobiło Google, Apple, Microsoft w 2017 roku? TOP 10 najcenniejszych marek na świecie
Ranking najcenniejszych marek świata BrandZ otwiera technologiczna piątka. Marki, które wszyscy doskonale znają. Technologia to najszybciej rozwijająca się gałąź biznesu, nic dziwnego, że jest też najbardziej kasowa i przynosi największy dochód. Technologiczni giganci zawładnęli górną drabinką rankingu najcenniejszych marek świata za 2017 rok. Sprawdź jakie marki znalazły się w rankingu.

Google, Apple, Microsoft, Amazon i Facebook to technologiczni giganci, których na tej liście nie mogło zabraknąć. Kto oprócz nich znalazł się w rankingu najcenniejszych marek świata? Zestawienie przygotowane zostało przez BrandZTM, a opublikowane przez znana agencję badawczą WPP i Kantar Millward Brown.

Ranking najcenniejszych marek świata: największe wzrosty, największe spadki

Największym wygranym ostatniego roku okazał się Amazon, który osiągnął najwyższy wzrost wartości spośród wszystkich marek w rankingu (wzrost o 40,3 mld dolarów, +41%). W czubie najszybciej rozwijających i bogacących się marek znalazł się też technologiczny Tencent (+27% w rok do roku) oraz Microsoft i IBM (obie marki + 18%).

Czy rozpoznasz, z którego kraju pochodzą te banknoty? [QUIZ]

W tym rankingu nie ma miejsca na spadki. Wyróżnić można jedynie marki, które rozwijały się wolniej. Warto jednak dodać, że ten wolniejszy rozwój i tak dawał milionowe dochody i możliwość zajęcia najlepszych pozycji w rankingu. Do marek z najniższym wzrostem zaliczamy Apple (+3%) i AT&T (+7%).

Łączna wartość 100 największych marek wzrosła o 8%, do poziomu 2 3,64 bilionów dolarów

Co wynika z rankingu?

Ranking najcenniejszych marek za 2017 r. świadczy o tym, że marki technologiczne wynoszą się na wyżyny. Rozwijają swoje brandy z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb konsumentów, zaspokajają potrzeby i upraszczają funkcjonowanie w świecie. Ponad 50% całkowitej wartości marek z TOP 100 pochodzi od marek związanych z technologią. Dla porównania w roku 2006 była to 1/3 całości.

Lp.MarkaWartość marki (w mln dolarów)Zmiana wartościPozycja w 2016
1.Google245 581+7%1
2.Apple234 671+3%2
3.Microsoft143 222+18%3
4.Amazon139 286+41%7
5.Facebook129 800+27%5
6.AT&T115 112+7%4
7.Visa110 999+10%6
8.Tencent108 292+27%11
9.IBM102 088+18%10
10.McDonald`s97 723+10%9

BrandZ / Kantar Millward Brown

Debiuty w rankingu TOP 100

W rankingu zadebiutowało 7 nowych marek w tym:

  • XFinity,
  • YouTube,
  • Hewlett Packard Enterprise,
  • Salesforce,
  • Netflix,
  • Snapchat,
  • Sprint.

Ranking BrandZ co to takiego?

„Ranking BrandZ jest największą i najbardziej miarodajną platformą odzwierciedlającą dynamikę marek na całym świecie. Do rankingu wchodzą marki, które skutecznie wpisują się w styl życia dzisiejszych konsumentów. BrandZ bazuje na unikatowym badaniu wartości marek, które łączy wnioski z wywiadów przeprowadzonych z ponad 3 milionami konsumentów na całym świecie oraz analizę wyników finansowych i biznesowych poszczególnych firm (na podstawie danych Bloomberg i Kantar Worldpanel).” mat pras. Pierwszy ranking tego typu powstał w 2006 roku. Od tamtej pory całkowita wartość marek objętych rankingiem wzrosła o 152%. Ranking doskonale pokazuje nastroje i trendy w biznesie. Od kilku lat wiodącą branżą jest technologia.

Najdroższe i najtańsze miasta świata. Wśród nich 5 miast z P...

polecane: Afera Amber Gold - liczby, które szokują

Wideo

Materiał oryginalny: Te marki opływają w miliony. Ile zarobiły Google, Apple, Microsoft w 2017 roku? TOP 10 najcenniejszych marek na świecie - Dziennik Łódzki

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie