Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tczew: Pasażerowie mają kłopot z e-biletem

Sebastian Dadaczyński
Pasażerowie autobusów komunikacji miejskiej nie wiedzą, jak mają się zachować, gdy w pojazdach nie działają urządzenia do odczytywania elektronicznego biletu. Chcą wiedzieć, czy w takiej sytuacji mogą jechać za darmo, czy muszą zakupić jednorazowy, papierowy bilet. Temat podczas ostatniej sesji poruszył radny miasta Krzysztof Korda z klubu Porozumienia na Plus.

- Bywały dni w grudniu, kiedy nie działał system karty miejskiej - mówi. - Pasażerowie, widząc wyłączone czytniki, nie wiedzieli, czy w tym momencie mogą jechać za darmo, czy muszą kupić papierowy bilet.

Fakt, że system e-bilet nie działał potwierdziła wiceprzewodnicząca rady Grażyna Antczak z klubu Razem i Odpowiedzialnie.

- Kolega radny ma w tej sprawie rację. Trzeba to wyjaśnić - dodała.

Małgorzata Kludzikowska z tczewskiego oddziału Veolii Transport powołuje się na punkt 24 dokumentu, jakim jest zarządzenie prezydenta miasta z 2010 r. w sprawie regulaminu karty miejskiej.

- Jeżeli na karcie miejskiej nie będzie już żadnych środków, należy niezwłocznie uiścić opłatę za przejazd poprzez zakup biletu jednorazowego u kierującego pojazdem lub skasowanie odpowiedniej wartości biletu jednorazowego, podobnie postępujemy przy niedziałającej karcie lub awarii kasownika - przywołuje zapis Kludzikowska.

Przedstawicielka Veolii dodaje, że każdy użytkownik karty miejskiej powinien znać treść wspomnianego regulaminu. Znajduje się on m.in. w autobusach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki