Do tej pory w pierwszej edycji Kampanii Kolejowe ABC w wyjątkowych zajęciach edukacyjnych wzięło udział blisko 20 tys. dzieci z ponad 700 placówek oświatowych. Spoty z nosorożcem Rogatkiem promujące bezpieczeństwo na kolei obejrzały miliony widzów. Spoty emitowane w telewizji miały zasięg ponad 23 mln odbiorców, w internecie obejrzano je ponad 25 mln razy, a w kinach zobaczyło ponad 8 mln osób.
Kolejowe ABC dla dzieci
Po sukcesie pierwszej odsłony Kampanii Urząd Transportu Kolejowego postanowił rozszerzyć prowadzone działania edukacyjne. Do końca 2023 roku przeprowadzone zostaną lekcje dla kolejnych 10 tys. dzieci. Zaplanowana została również intensywna kampania medialna obejmująca szeroko zakrojone działania min. w telewizji, kinach, internecie, radiu czy w pobliżu dworców.
Będzie ona skierowana nie tylko najmłodszych, ale także dorosłych odbiorców, opiekunów, rodziców, nauczycieli. Poza tym przewidziano rodzinne pikniki edukacyjne z nowoczesnymi atrakcjami, liczne konkursy oraz inne aktywności.
- Ważne jest poszerzenie grupy odbiorców, dotarcie do kolejnych placówek edukacyjnych oraz zwiększenie udziału rodziców i opiekunów w zakresie nauki właściwych reakcji na terenach kolejowych. Naszym celem jest również wywołanie dyskusji społecznej wokół tematu bezpieczeństwa na kolei. Dlatego uznaliśmy, że należy kontynuować działania na większą skalę niż dotychczas – podkreśla Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego.
Wczoraj prezes UTK podpisał porozumienia o współpracy w zakresie promowania bezpieczeństwa z przedstawicielami rynku kolejowego. Arriva RP, Fundacja Grupy PKP, Koleje Dolnośląskie, Koleje Małopolskie, Koleje Mazowieckie, Koleje Śląskie, Koleje Wielkopolskie, Łódzka Kolej Aglomeracyjna, POLREGIO, PKP Intercity, PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście, Szybka Kolej Miejska w Warszawie oraz Warszawska Kolej Dojazdowa będą wpierały Kampanię Kolejowe ABC, szerzyły wartości i wzorce odpowiedniego zachowania się na terenach kolejowych.
- Dane za ten rok wskazują, że ponad 70 proc. wypadków na sieci kolejowej to zdarzenia z osobami przechodzącymi przez tory w miejscach niedozwolonych. Na te wypadki system kolejowy ma naprawdę znikomy wpływ, dlatego tak ważna jest edukacja już od najmłodszych lat. Jestem przekonany, że kontynuacja Kampanii Kolejowe ABC pozwoli w wymierny sposób zwiększyć bezpieczeństwo na polskiej kolei – stwierdza Ignacy Góra.
Łącznie w ramach obu projektów w zajęciach edukacyjnych weźmie udział 31 tysięcy dzieci z ponad 1000 placówek z całej Polski. Więcej informacji na stronie kolejoweabc.pl
Kampania Kolejowe ABC II jest współfinansowana ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Łączna wartość projektu to 60 mln zł, z czego 51 mln zł stanowi dofinansowanie z Unii Europejskiej.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?