Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Takie są najlepsze sposoby na telemarketerów. Niechciane, uporczywe telefony - jak się przed nimi bronić, co zrobić?

Maja Czech
Maja Czech
pixabay
Telemarketerzy z rozmaitych firm dzwonią do ciebie coraz częściej? Dowiedz się, co zrobić, aby nie otrzymywać niepotrzebnych telefonów z ofertami marketingowymi.

Uporczywy telemarketing

Telemarketing polega na prezentowaniu oferty konsumentom poprzez rozmowę telefoniczną. Często zdarza się, że po drugiej stronie nie siedzi konsultant, a specjalnie zaprogramowany w tym celu bot. Takie telefony mogą niepotrzebnie niepokoić, a nawet pojawić się o bardzo wczesnej, lub bardzo późnej porze.

Skąd telemarketer ma twój numer?

Według prawa telekomunikacyjnego, takie połączenie nie może zostać wykonane bez uprzedniej zgody konsumenta. Zazwyczaj takiej zgody udzielamy nieświadomie, zezwalając na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych.

Numer telefonu konsumenta, firmy pozyskują poprzez rozmaite formularze, które wypełniamy choćby przy okazji zakupów internetowych, lub z bazy CEIDG (Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej).

Co zrobić z niechcianymi połączeniami?

Zablokowanie danego numeru telefonu niestety nie przyniesie długotrwałego efektu. Zazwyczaj firmy korzystające z telefonicznej formy marketingu, posiadają więcej, niż jeden numer telefonu. Kontakt prawdopodobnie powtórzy się z wykorzystaniem innego urządzenia.

Co więc należy zrobić z upartymi telemarketerami?

  • Po pierwsze - podczas kontaktu masz prawo wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych.
  • Po drugie - skorzystaj z programu blokującego. Zablokowanie numeru i wpisanie go na "czarną listę" może nie zakończyć nękania definitywnie, jednak system z czasem nauczy się, które numery najczęściej oznaczane są jako "marketingowe" i "reklamowe".
  • Po trzecie - jeżeli nękanie nie ustępuje, masz prawo zgłosić skargę do UKE (Urząd Komunikacji Elektronicznej), UOKiK( Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów) oraz UODO (Urząd Ochrony Danych Osobowych).

Według RODO, telemarketer ma obowiązek poinformować, kto jest administratorem twoich danych osobowych, a więc z jakiego źródła pochodzi twój numer telefonu i skąd ma twoje pozostałe dane. Takie dane będą potrzebne przy składaniu ewentualnej skargi do urzędu.

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki