Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szczecińska firma OT Logistics kupi C.Hartwig Gdynia SA

JKL
Gdyńska firma zajmuje się m.in. obsługą transportu ładunków wielkogabarytowych
Gdyńska firma zajmuje się m.in. obsługą transportu ładunków wielkogabarytowych materiały prasowe
Szczecińska spółka OT Logistics podpisała przedwstępną, warunkową umowę zakupu akcji C.Hartwig Gdynia SA. Umowa przewiduje zakup kontrolnego pakietu akcji C.Hartwig Gdynia SA - 37,5 proc. akcji gdyńskiej spółki branży logistycznej należących do Hass Holding Limited oraz 37,5 proc. akcji będących w posiadaniu Agencji Gdynia sp. z o.o.

Ogółem OT Logistics zamierza kupić 75 proc. akcji czołowej firmy spedycyjnej w Polsce, działającej od ponad 150 lat na międzynarodowym rynku, specjalizującej się w przewozach morskich, lądowych, lotniczych oraz usługach logistycznych.
Warunkiem finalizacji transakcji jest m.in. uzyskanie akceptacji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

- Cieszę się, że udało nam się podpisać umowę przedwstępną. Hartwig to firma o ugruntowanej, silnej pozycji na rynku światowym, która dzięki synergii z innymi spółkami w naszej grupie znacznie poszerzy zakres naszych działań. Jestem przekonany, że zakup ten stanowi kolejny krok, który umocni pozycję OT Logistics na rynku i pozwoli zaoferować klientom szerszy wachlarz usług na najwyższym światowym poziomie - powiedział Piotr Chajderowski, prezes zarządu OT Logistics SA.
Transakcja zostanie sfinalizowana ze środków własnych szczecińskiej firmy.
W 2012 r. skonsolidowane przychody C.Hartwig Gdynia przekroczyły 246 mln zł.

OT Logistics, która dwa tygodnie temu zadebiutowała na warszawskiej giełdzie, podejmuje w ostatnim czasie intensywne działania inwestycyjne w Trójmieście. W połowie lipca OT Logistics SA otrzymała od zarządu gdyńskiego portu wyłączność na przeprowadzenie w pełnym zakresie due diligence Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia sp. z o.o. Prywatyzacja terminalu może sfinalizować się w pierwszym kwartale przyszłego roku po wynegocjowaniu pakietu pracowniczego, uzyskaniu zgody UOKiK i resortu skarbu.

Natomiast władze gdańskiego portu wybrały ofertę szczecińskiej spółki w przetargu na wieloletnią dzierżawę terenów portowych po dawnym Europorcie, w tym części Pirsu Rudowego. OT Logistics zamierza zbudować w Gdańsku terminal głębokowodny do obsługi towarów pochodzenia roślinnego.

Treści, za które warto zapłacić! REPORTAŻE, WYWIADY, CIEKAWOSTKI

Zobacz nasze Magazyny: REJSY, HISTORIA, NA WEEKEND
od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki