Straciła pieniądze i biżuterię. Kolejna ofiara wyłudzeń "na policjanta"

KPP Lębork/red
Zdjęcie poglądowe.
Zdjęcie poglądowe. Archiwum/gloswielkopolski
We wtorek do lęborskiej policji wpłynęło zgłoszenie o wyłudzeniu pieniędzy i biżuterii przez mężczyznę podającego się za oficera CBŚ.

We wtorek po południu dyżurny lęborskiej policji otrzymał zgłoszenie o oszustwie metodą „na policjanta”. Do zdarzenia doszło w południe. 70-letnia mieszkanka Lęborka odebrała telefon od mężczyzny, który podawał się za funkcjonariusza CBŚ i twierdził, że śledczy prowadzą z miejscowym bankiem akcję skierowaną na zatrzymanie pracowników banku, którzy kradną pieniądze z kont klientów.

Kobieta miała być kolejną osobą, którą planowali okraść. Oszust słysząc, że lęborczanka powątpiewa w to co słyszy, zasugerował by zadzwoniła pod nr 997 i potwierdziła jego słowa. Kobieta nie rozłączając się z nim wybrała ten numer. W ten sposób nie dodzwoniła się na policję, lecz do tego samego oszusta. Mężczyzna mówił też, że jej dom jest obserwowany przez złodziei. Sugerując się
jego „dobrą radą” wyniosła z domu całą biżuterię by przekazać ją w „bezpieczne ręce” kolejnego fałszywego „funkcjonariusza”.

Kolejnym zadaniem 70-latki było zaciągnięcie w banku pożyczki i przekazanie pieniędzy temu samemu „funkcjonariuszowi CBŚ”. Gdy do tego doszło, oszust poinformował ją by czekała na przyjazd patrolu policji, który odwiezie ją do domu. Gdy kobieta nie doczekała się radiowozu, zorientowała się, że została okradziona.

Jak działają oszuści, jak się zachować, co robić? Przeczytaj na drugiej stronie

Oglądaj także: Nowe radiowozy dla słupskich policjantów

Nie dajmy się oszukać. Poniżej przedstawiamy opracowaną przez Wydział Prewencji KWP w Gdańsku charakterystykę innych możliwych sposobów działania oszustów i przeciwdziałania tego rodzaju zdarzeniom.

JAK DZIAŁAJĄ OSZUŚCI?

1. Dzwoni telefon.
2. Osoba z którą rozmawiasz mówi, że jest Twoim wnuczkiem lub innym bliskim krewnym i pilnie potrzebuje pieniędzy.
3. Oświadcza, że sama nie może przyjść po odbiór pieniędzy i przyśle swojego dobrego znajomego.
4. Następnie ponownie dzwoni telefon.
5. Osoba, z którą rozmawiasz przedstawia się za policjanta lub funkcjonariusza CBŚ i mówi, że właśnie dzwonił do Ciebie oszust. Osoba ta prosi o pomoc w zatrzymaniu przestępcy. Informuje, że w tym celu masz przekazać osobie, która przyjdzie umówione pieniądze.

PAMIĘTAJ!

1. Policja nigdy nie prosi o przekazanie pieniędzy. Policja nigdy telefonicznie nie informuje o prowadzonych działaniach. Jeśli odbierzesz taki telefon, masz pewność, że dzwonił oszust.
2. Po takiej rozmowie rozłącz się i natychmiast zadzwoń do kogoś bliskiego na znany Ci numer telefonu i opowiedz o tym zdarzeniu.
3. Nigdy w takich lub podobnych sytuacjach nie przekazuj pieniędzy.
4. Zawsze w takiej sytuacji powiadom Policję dzwoniąc na numer 997 lub 112.

Wideo

Materiał oryginalny: Straciła pieniądze i biżuterię. Kolejna ofiara wyłudzeń "na policjanta" - Głos Pomorza

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
mareckilen

Ci ludzie są naprawdę aż tacy naiwni? Wpuszczają do domów kogo popadnie i oddają majątki za ładne oczy? Bo ja naprawdę tego nie rozumiem.

D
Dreistadt

Za głupotę i naiwność powinno się ludzi karać! :ph34r:

r
rr

Niestety starość tak już niestety ma. Zdemenciałe staruszki wszystko dadzą sobie wmówić - widać do np. po miłośnikach Radia maRyja.

k
kazio

Zaskakuje ciągła naiwność, łatwowierność tych ludzi. Nie słuchają ostrzeżeń 

O
Odłącz teł stacjonarny

Kolejna zdezorientowana starsza kobieta oszołomiona błyskotliwym gadaniem oddała co miała. Żadne ostrzeżenia nie pomogą bo starszym ludziom w stresie trudno logicznie myśleć,co wykorzystują oszuści i każdy tzw kreatywny menadżer. Jedni i drudzy mają wspólny cel ; "zagadać starych" tak by podpisali i zrobili co im się każe. Trzeba odłączyć teł. stacjonarny lub zastrzec jego numer by zabezpieczyć starszych ludzi przed atakiem telefonicznych oszustów.

Z
Ziutek

!

Dodaj ogłoszenie