Strabag przebuduje Nabrzeże Portowe, Ostrogę Pilotową oraz nasadę Nabrzeża Francuskiego w Porcie Gdynia. Umowa podpisana

Łukasz Kamasz
Łukasz Kamasz
Udostępnij:
Po zakończeniu inwestycji do Portu Gdynia będą mogły zawijać do znaczeni większe statki. Dzięki temu Port Gdynia zwiększy swoją konkurencyjność oraz utrzyma wzrost tonażu przeładowywanych ładunków. W porcie będzie też bezpieczniej, bo poprawią sie warunki nawigacyjne.

Stosowne dokumenty zostały już podpisane. Całkowity planowany koszt prac to 21,5 mln zł.

Zakres prac będzie obejmował m.in.:

  • wzmocnienie istniejącej głowicy Ostrogi Pilotowej wraz z umocnieniem dna,
  • prace rozbiórkowe,
  • roboty kafarowe,
  • montaż prefabrykatów wygaszacza falowania,
  • wykonanie konstrukcji żelbetowych nadbudowy,
  • wykonanie zasypów i nawierzchni z kostki betonowej.

- Przebudowa infrastruktury portowej posłuży poprawie konkurencyjności portu i utrzymania wzrostu tonażu przeładowywanych ładunków oraz bezpieczeństwa żeglugi, nastąpi znaczna poprawa warunków nawigacyjnych w porcie - komentuje Maciej Bąk, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. Trendy w morskim transporcie międzynarodowym wskazują na fakt, że operatorzy towarów masowych i zjednostkowanych, mając na uwadze kwestie ekonomiczne i ekologiczne, starają się wykorzystywać jak największe jednostki pływające. Stąd też niezbędne jest dostosowanie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych portu do przyjmowania statków o parametrach Baltimax, o dużym zanurzeniu. Umocnienie konstrukcji Ostrogi Pilotowej, zabezpieczenie stanu budowli hydrotechnicznych jest konieczne do spełnienia tego założenia.

Głównym celem realizacji projektu pogłębienia toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia oraz przebudowy nabrzeży jest umożliwienie zawijania do portu znacznie większych statków o maksymalnej długości do 400 m, szerokości do 58 m i maksymalnym zanurzeniu do 15 m (obecne maksymalne zanurzenie wynosi 13 m) oraz poprawa warunków nawigacyjnych i stanu bezpieczeństwa budowli.

- Bardzo wysoko cenimy naszą dotychczasową współpracę z Zarządem Portu Morskiego Gdynia. Na przestrzeni lat z powodzeniem zrealizowaliśmy na terenie Portu prace, które unowocześniły nabrzeża i przystosowywały je do nowych wymogów technicznych stawianych przez współczesną żeglugę. Wspomnieć tu można choćby zrealizowane ostatnio przez Strabag przebudowy Nabrzeży Włoskiego, Słowackiego czy będącą na ukończeniu przebudowę nabrzeża Norweskiego. Podpisana dzisiaj umowa to dla nas również dowód na wysoką ocenę naszego know-how i kompetencji w zakresie budownictwa hydrotechnicznego. - powiedział Rainer Steindl, dyrektor techniczny oddziału hydrotechnicznego Strabag Sp. z o.o.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Diesel

Diesel Mega Chief DZ4329

1 416,00 zł424,25 zł-70%
miejsce #2

Michael Kors

Michael Kors Slim Runway MK3282

553,88 zł315,06 zł-43%
miejsce #3

Seiko

Seiko Srpc87K1

1 324,04 zł1 130,46 zł-15%
miejsce #4

Casio

Casio Lineage Waveceptor LCW-M100DSE-2AER

873,27 zł778,00 zł-11%
miejsce #5

Casio

Casio G-Shock GA-110HC-1AER

223,30 zł
miejsce #6

Michael Kors

Michael Kors Bradshaw MK5739

419,92 zł
Materiały promocyjne partnera

Koniec WIBOR-u, początek WIRD-u

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Dziennik Bałtycki
Dodaj ogłoszenie