Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Stowarzyszenie Twoja Sprawa zarzuca firmie LPP seksualizowanie przestrzeni publicznej

aniz
materiały prasowe / LPP marka House
Stowarzyszenie Twoja Sprawa ostro krytykuje koncert LPP. Sprawa dotyczy kampanii marketingowej marki House. Zdaniem członków stowarzyszenia, kampania łamie zasady etyczne pokazując na plakatach zdjęcie nagiej pary podczas domniemanego kontaktu seksualnego.

Członkowie Stowarzyszenia Twoja Sprawa zainteresowali się kampanią koncernu LPP, który promuje jedną ze swoich marek House. Kampania promująca kolekcję jesienno-zimową, która rozpoczęła się w sierpniu, przedstawia leżącą na podłodze parę młodych ludzi. Modelka z plakatu, zdaniem STS, ma jednoznaczny wyraz twarzy, mogący sugerować odbiorcy moment seksualnego uniesienia. Reklama opatrzona jest hasłem "Every Sound Makes Music" (pol: Każdy dźwięk tworzy muzykę).

Przeczytaj: LPP za bezpieczną pracą w Bangladeszu

Jak podkreślają członkowie stowarzyszenia, kampania szczególnie godzi w rodziców, którzy nie godzą się, aby plakaty przedstawiające rozerotyzowanych modeli, zawłaszczały przestrzeń publiczną i oddziaływały na ich dzieci. STS zarzuca również koncernowi LPP, że ten od wielu lat łamie zasady etyczne biznesu, promując swoje produkty kontrowersyjnymi kampaniami marketingowymi.

LPP po raz kolejny łamie podstawowe standardy etyczne biznesu. Skandalizujące reklamy od wielu lat są jej znakiem rozpoznawczym, celuje w tym zwłaszcza marka House. Jest to świadomie przyjęta forma komunikacji, która pod uwagę bierze wyłącznie zysk, niezależnie od „skutków ubocznych” prowadzonych działań marketingowych. A skutki są i to poważne.

Seksualizacja przestrzeni publicznej to zjawisko, które w ostatnich latach zostało gruntownie przebadane przez wielu światowej sławy badaczy. Konsekwencje dla dorastających dziewcząt, które obcują na co dzień z przesadnie rozerotyzowaną przestrzenią to m.in. spadek ambicji, spadek zadowolenia z własnego ciała, depresje, zaburzenia odżywiania. Marek Piechocki, Prezes koncernu LPP, powinien czuć osobistą odpowiedzialność za współuczestniczenie w zjawisku seksualizowania dziewcząt i chłopców. - czytamy na stronie internetowej Stowarzyszenia Twoja Sprawa

Oświadczenie LPP ws. kontrowersyjnych reklam

W czwartek po południu otrzymaliśmy oświadczenie po. rzecznika prasowego firmy LPP, w którym czytamy:

"Odnosząc się do zarzutów dotyczących najnowszej kampanii House „Every sound makes music”, z całą mocą podkreślamy, że naszym zamiarem nie było obrażanie czyichkolwiek uczuć.
Marka House jest nierozerwalnie kojarzona z kreatywnością, bezkompromisowością i podejmowaniem odważnych tematów. Naszym celem nie jest jednak przekraczanie granic, ale tworzenie kampanii na wysokim poziomie artystycznym. Tak jest i w tym przypadku – reklama, o której mowa jest częścią szerszej całości, której motywem przewodnim są dźwięki dnia codziennego i muzyka. To było naszym jedynym zamysłem, dlatego przykro nam, jeśli ktokolwiek poczuł się urażony lub zawstydzony.
Z poważaniem,
Marta Chlewicka, PO Rzecznika Prasowego LPP"

ZOBACZ NASZ SERWIS SPECJALNY

WYBORY SAMORZĄDOWE 2014 NA POMORZU

Kandydaci, komitety wyborcze, zasady głosowania, okręgi wyborcze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki