Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Stocznia Gdańsk chce produkować w Porcie Centralnym. Przedstawiciele ZMPG oraz Stoczni Gdańsk podpisali list intencyjny

JKL
Przedstawiciele Zarządu Morskiego Portu Gdańsk oraz Stoczni Gdańsk podpisali list intencyjny.
Przedstawiciele Zarządu Morskiego Portu Gdańsk oraz Stoczni Gdańsk podpisali list intencyjny. mat. prasowe
Przedstawiciele Zarządu Morskiego Portu Gdańsk oraz Stoczni Gdańsk podpisali list intencyjny. Stocznia jest zainteresowana inwestycją w tereny produkcyjne w Porcie Centralnym.

Port Centralny będzie jedną z największych i najnowocześniejszych inwestycji morskich w Europie. Na ponad 400 zalądowionych hektarach powstaną głębokowodne terminale m.in. kontenerowe, drobnicowe, pasażerskie czy LNG.

Przeczytaj więcej artykułów na temat

W maju ZMPG przedstawił gotową koncepcję zagospodarowania nowej infrastruktury. Wśród przestrzeni Portu Centralnego przewidziane są także tereny przeznaczone dla przemysłu stoczniowego. Chce się na nich ulokować Stocznia Gdańsk.

- Od wielu miesięcy prowadzimy intensywne rozmowy z potencjalnymi partnerami, którzy chcieliby ulokować swój biznes w Porcie Centralnym. Spotykamy się z największymi przedstawicielami branży morsko-logistycznej na całym świecie. List intencyjny podpisany ze Stocznią Gdańsk pokazuje, że naszą ofertą interesują się poważni przedsiębiorcy również z Polski - tłumaczy Łukasz Greinke, Prezes ZMPG.

Przedstawiciele Zarządu Morskiego Portu Gdańsk oraz Stoczni Gdańsk podpisali list intencyjny.
Przedstawiciele Zarządu Morskiego Portu Gdańsk oraz Stoczni Gdańsk podpisali list intencyjny. mat. prasowe

- Strategia spółek Stoczni Gdańsk, Baltic Operator oraz GSG Towers, zakłada dywersyfikację produkcji, która zabezpiecza nas przed krótkoterminowymi wahaniami popytu na rynku. Zważywszy na zaangażowanie Grupy Stoczniowej w realizację coraz większej liczby kontraktów z branży okrętowniczej, offshore, wind energy czy konstrukcji infrastrukturalnych oraz uwzględniając planowane inwestycje, przewidujemy, że w ciągu następnej dekady tereny produkcyjne na Wyspie Ostrów, którymi dysponujemy, mogą okazać się niewystarczające, dlatego z zainteresowaniem odnotowaliśmy plany ZMPG dotyczące uwzględnienia w projekcie Portu Centralnego przestrzeni przewidzianej dla produkcji stoczniowej - stwierdza Wojciech Peret, Prezes Zarządu Stoczni Gdańsk, Baltic Operator oraz GSG Towers.

Port Centralny obejmie ok. 1400 ha akwenu oraz 410 ha zalądowionej powierzchni. Projekt przewiduje powstanie 9 terminali. Wybudowane zostaną 4 obrotnice i trzy tory podejściowe.

Budowa Portu Centralnego w kształcie, jaki obejmuje koncepcja, ma kosztować ok. 12 mld zł, uwzględniając wydatki po stronie administracji morskiej na budowę nowych falochronów, obrotnic i torów podejściowych. Zarząd Portu planuje zrealizować inwestycję z wykorzystaniem formuły Partnerstwa Publiczno-Prywatnego. Pierwsze terminale mogą pojawić się już w 2029 roku.

Zobacz koniecznie:

Port Centralny w Gdańsku będzie liczył dziewięć terminali. M...

Najważniejsze inwestycje w 2018 r. na Pomorzu:

POLECAMY NA STREFIE BIZNESU:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wideo
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki