Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Stocznia Crist zbuduje kablowiec dla francuskiego armatora Nexans Subsea Operation

JKL
Stocznia Crist zbuduje kablowiec
Stocznia Crist zbuduje kablowiec materiały prasowe
Stocznia Crist zbuduje kablowiec, specjalistyczny statek przeznaczony jest dla francuskiego armatora Nexans Subsea Operations. W poniedziałek odbyło się symboliczne cięcie pierwszych blach do budowy jednostki.

- NB 314 „Nexans Aurora”, to kolejny po NB 312 „National Geographic Endurance” czy NB 311 „Color Hybrid” projekt, który powstanie w Crist dzięki współpracy z naszymi norweskimi partnerami, ze stoczni Ulstein - mówi Tomasz Wrzask, PR&Marketing Manager, Crist SA.
Zaawansowana jednostka o długości 149,9 m, szerokości 31 m i nośności 17 tysięcy ton pomieści na pokładzie 90-osobową załogę. Będzie przystosowana do układania kabli energetycznych, w tym układania kabli w wiązkach, ich łączenia, naprawy i ochrony. Dodatkowym wyposażeniem będzie kosz na kabel światłowodowy o ładowności 450 ton.

Wszystko na temat gdyńskiej stoczni Crist >

W stoczni Crist będzie budowana w części wyposażona jednostka, a ostatnie prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein, natomiast obiorcą finalnym jest firma Nexans z Francji. Główną działalności firmy są zaawansowane rozwiązania w zakresie okablowania i łączności. Mając ponad 120 lat doświadczenia Nexans zatrudnia obecnie ponad 26 tys. osób.

Gdyńska stocznia specjalizuje się w budowie specjalistycznych statków przeznaczonych do realizacji wymagający projektów morskich. Przykładem może być barka Zourite, która powstała w 2016 roku specjalnie do realizacji ponad 5 kilometrowego odcinka autostrady u wybrzeży wyspy Reunion na Oceanie Indyjskim. Barkę zamówiło w stoczni Crist SA konsorcjum budujące Route de Littoral (lub z angielska Coastal Highway), czyli morską autostradę. Jedną z najdroższych dróg świata - estakada poprowadzona jest wzdłuż brzegu wyspy. Aż 48 z 50 podpór mostu autostradowego umieszczonych jest w wodach oceanu.

Specjalistyczna jednostka, której budowa kosztowała gigantyczną kwotę przeszło 330 mln złotych, wyposażona jest w największe dźwigi, jakie kiedykolwiek posadowiono na statku. Są to bowiem dwie suwnice o nośności 2,4 tys. ton oraz rozpiętości ramion 30 metrów.

Czytaj także: Największy prom hybrydowy świata „Color Hybrid” dotarł z Gdyni do Norwegii [zdjęcia]

Największy prom hybrydowy świata „Color Hybrid” dotarł z Gdyni do Norwegii

Największy prom hybrydowy świata „Color Hybrid” dotarł z Gdy...

Największy prom hybrydowy świata „Color Hybrid” opuścił stocznię Crist i popłynął do Norwegii

Największy prom hybrydowy świata „Color Hybrid” opuścił stoc...

WIDEO: Spektakularne wodowanie statku rybackiego w Gdańsku. 75-metrowy trawler trafi w ręce Norwegów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki