Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Startupy potrafią odnaleźć się w świecie wielkiego biznesu i z nim kooperować

JKL
W Starterze startupy i korporacje spotkały się, aby podzielić się doświadczeniami ze współpracy. Organizatorem spotkania była Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa (AHK Polska).

Wydarzenie „Polskie startupy w świecie dojrzałego biznesu” stało się okazją do porozmawiania na temat modeli współpracy startupów z tradycyjnym biznesem; przeanalizowania wyzwań i rozwiązań, jakie współpraca ta ze sobą niesie oraz poznanie jednego z projektów zakończonych sukcesem.

- Światy korporacji i startupów lgną do siebie ponieważ mogą się wzajemnie uczyć, podnieść wydajność, podejść do problemu w nowy sposób - mówiła Katarzyna Królak-Wyszyńska z firmy Innovatika, generatora innowacji.

Obecnie startupy i korporacje zaczynają pracować nad rzeczywistym wdrożeniem projektów, a nie tylko nad ewentualnością ich wdrożenia. Aby nie stracić okazji i nadążyć za zmianami w korporacje powinna być cechy rewolucjonisty, nie tylko reagującego ale i kreującego zmiany. Jak zostać rewolucjonistą?

- Trzeba zbliżyć się do startupów. Można to zrobić przez akcelerator, stworzyć partnerstwo - mówiła Królak-Wyszyńska. - Trzeba działać jak startup i coraz więcej korporacji tak robi. Wreszcie można zbudować swój własny startup.

Uczestnicy spotkania mówili, że korporacje i startupy to dwa światy. Jedne dzielą czas na lata, drugie na tygodnie. Problemem może być zrozumienie odmienności i skomplikowania procesów decyzyjnych, komplikacji struktury, skali biznesu.

Nie łatwe jest także zdobycie zawufanie i wiarygodności, często młodych zespołów tworzących rewolucyjne projekty w startupach.

- Nasz zespół to ludzie w wielu 20-28 lat, zatem niekiedy spotykaliśmy się z podejściem: co te dzieciaki tu robią - mówił Wojciech Giżowski z firmy Biolumo, która opracowała technologię oceny skuteczności antybiotyków. - Byliśmy jednak dobrze przygotowani do rozmowy i mieliśmy ciekawy projekt. Dzięki temu byliśmy wiarygodni i potrafiliśmy zbudować nić zaufania.

Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa (AHK Polska) jest nie tylko izbą bilateralną z największą ilością firm członkowskich w Polsce, ale również jedną z największych Niemieckich Zagranicznych Izb Przemysłowo-Handlowych na świecie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki