Start Roweru Metropolitalnego Mevo na Pomorzu opóźniony. Testy wypadły negatywnie

opr. MPZaktualizowano 
05.12.2018 gdansk. rower miejski mevo. stacja dokujaca. fot. karolina misztal / polska press/dziennik baltycki Karolina Misztal/2018
Prowadzony przez ostatni tydzień rozruch testowy systemu Mevo zakończył się brakiem jego odbioru przez zamawiającego, czyli Obszar Metropolitalny Gdańsk – Gdynia – Sopot. Niezgodna z przedmiotem zamówienia okazała się aplikacja, system naliczania opłat, sposób działania GPS-u czy system nadzoru.

- Mevo to bardzo nowoczesny, a zrazem największy w Europie system publicznych rowerów ze wspomaganiem elektrycznym, dlatego dokładamy wszelkich starań, aby dostarczone rozwiązania nie zawierały błędów, które mogą narazić mieszkańców na niski komfort jego użytkowania – mówi Michał Glaser, dyrektor Biura Obszaru Metropolitalnego Gdańsk – Gdynia - Sopot.

CZYTAJ TAKŻE: Start Roweru Metropolitalnego Mevo na Pomorzu 18.01.2019?

Problemem okazała się m.in. aplikacja, która jest jednym z trzech sposobów wypożyczeń rowerów. Nie pokazuje ona prawidłowego przypisania rowerów do stacji, czy wykorzystanych minut w ramach abonamentów. Związane jest to m.in. z błędnie działającym oprogramowaniem GPS. Mimo tego, że wykonawca czyli należąca do Nextbike spółka NB Tricity, poprawił wiele usterek w tym zakresie, nie funkcjonuje ono nadal na wymaganym poziomie.

Start Roweru Metropolitalnego Mevo na Pomorzu opóźniony. Tes...

Z punktu widzenia użytkownika ważny jest także system naliczania i rozliczania opłat, który w czasie testów nieprawidłowo działał w zakresie opłat dodatkowych np. za pozostawione roweru w strefie niedozwolonej. Zamawiający wniósł także wiele uwag do systemu nadzoru, który służy do rozliczania wykonawcy z umowy m.in. z relokacji rowerów, reakcji na usterki czy zapewnienia odpowiedniej liczby rowerów w systemie.

- Kolejny rozruch testowy będzie możliwy po ponownym zgłoszeniu przez spółkę NB Tricity, gotowości do uruchomienia I etapu. Co ważne, opóźnienie w uruchomieniu Systemu nie ma wpływu na uruchomienie II etapu, planowanego na 1 marca 2019 - zapewnia Jarosław Maciejewski z OMG-G-S.

Do sprawy w poniższym oświadczeniu odniosła się firma NB Tricity:

"Po przeprowadzeniu rozruchu testowego Zamawiający zgłosił uwagi do systemu MEVO. Podkreślamy, że system został zbudowany specjalnie na potrzeby realizacji kontraktu, w oparciu o sprawdzone, wysokiej jakości rozwiązania. Uwagi zgłoszone przez Zamawiającego dotyczą przede wszystkim wymagań, które dodatkowo podnoszą funkcjonalność systemu. Po wstępnej analizie zgłoszonych uwag dochodzimy do wniosku, że część z nich wynika z różnic interpretacyjnych dokumentacji przetargowej. Będziemy – jak do tej pory – starali się w miarę możliwości zaimplementować uwagi Zamawiającego, nawet jeśli nie znajdują one wyraźnego oparcia w Umowie. Jesteśmy w bieżącym kontakcie z Zamawiającym, nasi eksperci wyjaśnią wszelkie jego wątpliwości dotyczące poprawnego funkcjonowania systemu".

ZOBACZ TAKŻE: Rowerzyści wymieniają opony na zimowe. Takie rozwiązanie ma coraz więcej zwolenników

TVN Turbo

Rower metropolitalny MEVO będzie systemem, funkcjonującym przez cały rok uzupełniając dostępną ofertę transportową komunikacji publicznej. Dla użytkowników roweru publicznego, którzy chętnie korzystają z niego latem, 30 proc. floty funkcjonowało będzie również każdej zimy.

Będzie to największy w Polsce i w Europie system w całości składający się z rowerów ze wspomaganiem elektrycznym. W jego skład wejdzie 4080 rowerów funkcjonujących na terenie 14 gmin (Gdańsk, Gdynia, Sopot, Tczew, Pruszcz Gdańsk, Rumia, Reda, Puck, Władysławowo, Żukowo, Kartuzy, Stężyca, Somonino, Sierakowice).

Projekt "Budowa Systemu Roweru Metropolitalnego OMG-G-S” jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Wartość projektu wynosi 40 272 906 zł, a dofinansowanie ze środków unijnych - 17 218 259 zł.

Czytaj też: Rower Metropolitalny MEVO z 3-tygodniowym opóźnieniem. Winny "brak rąk do pracy". Poślizg może się jeszcze wydłużyć

POLECAMY POMORSKIE MOTOFAKTY.PL:

Wideo

Materiał oryginalny: Start Roweru Metropolitalnego Mevo na Pomorzu opóźniony. Testy wypadły negatywnie - Dziennik Bałtycki

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 2

d
dr

Przecież to zwykła sklejka elektryka z urządzeniem firmy concox za 20 usd z Chin. Nextbike niezbyt się wysilił Produkt zamknięty, nierozwojowy, nieprzetestowany. Pomijam, że jeśli na pilotażu wychodzą błędy to już widzę co się będzie działo jak system pójdzie LIVE. Wojtkiewicz wiedział co robi uciekając z NB. Podpowiem Zamawiającemu,że concox nie ma (i mieć nie będzie) wszystkich wymaganych funkcjonalności wyspecyfikowanych w SIWZ. Zapowiada się klęska. Z drugiej strony sprytnie NB się zabezpieczył, jeśli coś pójdzie nie tak, położą SPV i nic się nie wydarzy złego spółce matce. Celowe działanie, które niestety przepisy PZP umożliwiają.

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3