Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Start Roweru Metropolitalnego Mevo na Pomorzu opóźniony. Testy wypadły negatywnie

opr. MP
05.12.2018 gdansk. rower miejski mevo. stacja dokujaca.   fot. karolina misztal / polska press/dziennik baltycki
05.12.2018 gdansk. rower miejski mevo. stacja dokujaca. fot. karolina misztal / polska press/dziennik baltycki Karolina Misztal/2018
Prowadzony przez ostatni tydzień rozruch testowy systemu Mevo zakończył się brakiem jego odbioru przez zamawiającego, czyli Obszar Metropolitalny Gdańsk – Gdynia – Sopot. Niezgodna z przedmiotem zamówienia okazała się aplikacja, system naliczania opłat, sposób działania GPS-u czy system nadzoru.

- Mevo to bardzo nowoczesny, a zrazem największy w Europie system publicznych rowerów ze wspomaganiem elektrycznym, dlatego dokładamy wszelkich starań, aby dostarczone rozwiązania nie zawierały błędów, które mogą narazić mieszkańców na niski komfort jego użytkowania – mówi Michał Glaser, dyrektor Biura Obszaru Metropolitalnego Gdańsk – Gdynia - Sopot.

CZYTAJ TAKŻE: Start Roweru Metropolitalnego Mevo na Pomorzu 18.01.2019?

Problemem okazała się m.in. aplikacja, która jest jednym z trzech sposobów wypożyczeń rowerów. Nie pokazuje ona prawidłowego przypisania rowerów do stacji, czy wykorzystanych minut w ramach abonamentów. Związane jest to m.in. z błędnie działającym oprogramowaniem GPS. Mimo tego, że wykonawca czyli należąca do Nextbike spółka NB Tricity, poprawił wiele usterek w tym zakresie, nie funkcjonuje ono nadal na wymaganym poziomie.

05.12.2018 gdansk. rower miejski mevo. stacja dokujaca.   fot. karolina misztal / polska press/dziennik baltycki

Start Roweru Metropolitalnego Mevo na Pomorzu opóźniony. Tes...

Z punktu widzenia użytkownika ważny jest także system naliczania i rozliczania opłat, który w czasie testów nieprawidłowo działał w zakresie opłat dodatkowych np. za pozostawione roweru w strefie niedozwolonej. Zamawiający wniósł także wiele uwag do systemu nadzoru, który służy do rozliczania wykonawcy z umowy m.in. z relokacji rowerów, reakcji na usterki czy zapewnienia odpowiedniej liczby rowerów w systemie.

- Kolejny rozruch testowy będzie możliwy po ponownym zgłoszeniu przez spółkę NB Tricity, gotowości do uruchomienia I etapu. Co ważne, opóźnienie w uruchomieniu Systemu nie ma wpływu na uruchomienie II etapu, planowanego na 1 marca 2019 - zapewnia Jarosław Maciejewski z OMG-G-S.

Do sprawy w poniższym oświadczeniu odniosła się firma NB Tricity:

"Po przeprowadzeniu rozruchu testowego Zamawiający zgłosił uwagi do systemu MEVO. Podkreślamy, że system został zbudowany specjalnie na potrzeby realizacji kontraktu, w oparciu o sprawdzone, wysokiej jakości rozwiązania. Uwagi zgłoszone przez Zamawiającego dotyczą przede wszystkim wymagań, które dodatkowo podnoszą funkcjonalność systemu. Po wstępnej analizie zgłoszonych uwag dochodzimy do wniosku, że część z nich wynika z różnic interpretacyjnych dokumentacji przetargowej. Będziemy – jak do tej pory – starali się w miarę możliwości zaimplementować uwagi Zamawiającego, nawet jeśli nie znajdują one wyraźnego oparcia w Umowie. Jesteśmy w bieżącym kontakcie z Zamawiającym, nasi eksperci wyjaśnią wszelkie jego wątpliwości dotyczące poprawnego funkcjonowania systemu".

ZOBACZ TAKŻE: Rowerzyści wymieniają opony na zimowe. Takie rozwiązanie ma coraz więcej zwolenników

TVN Turbo

Rower metropolitalny MEVO będzie systemem, funkcjonującym przez cały rok uzupełniając dostępną ofertę transportową komunikacji publicznej. Dla użytkowników roweru publicznego, którzy chętnie korzystają z niego latem, 30 proc. floty funkcjonowało będzie również każdej zimy.

Będzie to największy w Polsce i w Europie system w całości składający się z rowerów ze wspomaganiem elektrycznym. W jego skład wejdzie 4080 rowerów funkcjonujących na terenie 14 gmin (Gdańsk, Gdynia, Sopot, Tczew, Pruszcz Gdańsk, Rumia, Reda, Puck, Władysławowo, Żukowo, Kartuzy, Stężyca, Somonino, Sierakowice).

Projekt "Budowa Systemu Roweru Metropolitalnego OMG-G-S” jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Wartość projektu wynosi 40 272 906 zł, a dofinansowanie ze środków unijnych - 17 218 259 zł.

Czytaj też:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki