Średnio 1,13 mln widzów ogląda PKO Ekstraklasę. Wzrost o 37 procent

materiały prasowe
Średnio 1,13 mln widzów ogląda polską ekstraklasę
Średnio 1,13 mln widzów ogląda polską ekstraklasę Szymon Starnawski /Polska Press
Średnio 1,13 mln widzów śledziło na żywo przed telewizorami pojedynczą kolejkę PKO Ekstraklasy rozegraną dotychczas w sezonie 2019/2020. To o 37% więcej niż rok temu. Taki wynik był możliwy głównie dzięki utrzymaniu wysokiej oglądalności w Canal+, otwarciu na telewizję publiczną i znaczącemu wzrostowi oglądalności w serwisach online.

W niemal każdy weekend mecze PKO Ekstraklasy wygrywały pod względem oglądalności z transmisjami z lig zagranicznych. To m.in. efekty rozgrywania spotkań od piątku do niedzieli, a także w poniedziałek.

Prawa do transmisji wszystkich meczów w sezonie 2019/2020 ma Canal+, będący głównym nadawcą ligi już od ponad 20 lat. To właśnie za pośrednictwem tej stacji można było śledzić wszystkie piłkarskie spotkania. Jeden mecz Ekstraklasy rozgrywany do końca roku w sezonie 2019/2020 obejrzało średnio 89,5 tys. widzów w Canal+, Canal+ Sport, nSport+ czy dedykowanym rozgrywkom najwyższej ligi w Polsce – Canal+ Sport 3.

Najwięcej widzów w płatnej telewizji zgromadził mecz 1. kolejki między ŁKS Łódź a Lechią Gdańsk, który obejrzało 204 tys. widzów. Na kolejnych miejscach uplasowały się spotkania: Lech Poznań-Śląsk Wrocław z 4. kolejki z widownią na poziomie 185 tys. i Arka Gdynia - Legia Warszawa – 164 tys. widzów w 14. kolejce.

Za sprawą rekordowych kontraktów telewizyjnych podpisanych przez Ekstraklasę pod koniec 2018 roku, w sezonie 2019/2020 ligowe rozgrywki można oglądać również na kanałach otwartych Telewizji Polskiej. TVP nabyła bowiem prawa do pokazywania jednego topowego meczu Ekstraklasy w kolejce. Do 20. kolejki jedno spotkanie transmitowane w telewizji publicznej obejrzało średnio 412 tys. widzów.

Największą popularnością w TVP cieszył się mecz Wisły Kraków i Lechii Gdańsk w 17. kolejce, który przyciągnął przed ekrany 685 tys. kibiców. Ponad 600-tysięczną widownię zgromadziły jeszcze dwa spotkania Legii Warszawa – z Górnikiem Zabrze w 15. kolejce (624 tys. widzów) i z Lechem Poznań w 12. kolejce (616 tys. widzów).

- Główny nadawca Ekstraklasy Canal+ utrzymuje wysoką oglądalność piłkarskich rozgrywek w płatnej telewizji i kanałach online. Jednocześnie otwarcie na telewizję publiczną w ramach nowych kontraktów mediowych pozwoliło skokowo zwiększyć liczbę widzów Ekstraklasy. W rezultacie każda kolejka PKO Bank Polski Ekstraklasy rozegrana w tym sezonie to nie tylko dziesiątki tysięcy kibiców na trybunach – gdzie zanotowaliśmy prawie 10% wzrostu rok do roku, ale i ponad milion przed telewizorami. A runda finałowa, która niesie ze sobą jeszcze więcej emocji i widzów dopiero przed nami. Można się więc spodziewać, że wyniki oglądalności będą jeszcze rosły – mówi Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasy S.A.

Jednocześnie dynamicznie rośnie oglądalność rozgrywek PKO Bank Polski Ekstraklasy w kanałach online. Od sezonu 2016/2017 widownia online w nc+ GO zwiększyła się ponad dziewięciokrotnie. Popularnością cieszą się też spotkania dostępne w TVPSport.pl i w aplikacji mobilnej TVP Sport. W pierwszej części sezonu liczba wyświetleń meczów w tych kanałach wyniosła blisko 255 tys. Najchętniej oglądane było starcie Legii Warszawa z Lechem Poznań (32 tys. wyświetleń). Drugą lokatę zajęło spotkanie 1. kolejki - Wisła Kraków-Śląsk Wrocław (19,5 tys. wyświetleń). Na ostatnim miejscu podium znalazł się mecz 13. kolejki, tj. Legia Warszawa-Wisła Kraków (19 tys. odsłon).

Ekstraklasa.TV ruszyła pod koniec sierpnia 2019 roku. W niecałe 5 miesięcy od startu platforma zanotowała blisko 6,3 mln odsłon i liczy dziś 130 tys. zarejestrowanych użytkowników. Tylko do końca października użytkownicy wykupili blisko 2,7 tys. subskrypcji na mecz, miesiąc lub sezon i obejrzeli łącznie prawie 4 mln minut materiałów wideo.

Źródło: ekstraklasa.org

EKSTRAKLASA w GOL24

Więcej o EKSTRAKLASIE - newsy, wyniki, terminarz, tabela, strzelcy

Wszystkie transfery Krzysztofa Piątka w zawodowej karierze [...

Sport przeniósł się do internetu

Wideo

Materiał oryginalny: Średnio 1,13 mln widzów ogląda PKO Ekstraklasę. Wzrost o 37 procent - Gol24

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Ceny biletów na mecze i poziom rozgrywek wskazują, że oglądalność w tv jeszcze wzrośnie.

U
URBANwieczieZyw

Gol24.pl zaczyna pranie mózgów, powoli zaczyna przypominać i niczym sie odróżniac od SBeckich mediów Polsat ,TVN itd

G
Gość

,,Średnio 1,13 mln widzów śledziło na żywo przed telewizorami pojedynczą kolejkę PKO Ekstraklasy rozegraną dotychczas w sezonie 2019/2020. To o 37% więcej niż rok temu. Taki wynik był możliwy głównie dzięki utrzymaniu wysokiej oglądalności w Canal , otwarciu na telewizję publiczną i znaczącemu wzrostowi oglądalności w serwisach online.''

''Taki wynik był możliwy głównie dzięki utrzymaniu wysokiej oglądalności w Canal , ''

- A u was wszystko dobrze ?

G
Gość

,,Jeden mecz Ekstraklasy rozgrywany do końca roku w sezonie 2019/2020 obejrzało średnio 89,5 tys. widzów w Canal , Canal Sport, nSport czy dedykowanym rozgrywkom najwyższej ligi w Polsce – Canal Sport 3.''

G
Gość

,,Za sprawą rekordowych kontraktów telewizyjnych podpisanych przez Ekstraklasę pod koniec 2018 roku, w sezonie 2019/2020 ligowe rozgrywki można oglądać również na kanałach otwartych Telewizji Polskiej. TVP nabyła bowiem prawa do pokazywania jednego topowego meczu Ekstraklasy w kolejce. Do 20. kolejki jedno spotkanie transmitowane w telewizji publicznej obejrzało średnio 412 tys. widzów.''

Dodaj ogłoszenie