Dane dotyczące pierwszego kwartału tego roku potwierdzają ową tendencję: "gdy dla całej UE spadek rejestracji diesli sięgnął 10,6 proc., to w Polsce był zaledwie 2,3-procentowy" - czytamy w Rzeczpospolitej.
W odróżnieniu od diesli, tempo spadku rejestracji samochodów benzynowych w Polsce jest blisko dwukrotnie szybsze niż średnia unijna.
ZOBACZ TAKŻE: Wciąż rośnie liczba ofert sprzedaży aut na wtórnym rynku
Jeżeli chodzi zaś o rynek samochodów elektrycznych, Polska wlecze się w ogonie UE. "W ubiegłym miesiącu udział elektryków w nowych rejestracjach na polskim rynku wynosił zaledwie 3,4 proc. To prawie czterokrotnie mniej niż unijna średnia" - podaje Rzeczpospolita. Wypadamy blado w szczególności w porównaniu z potęgami motoryzacyjnymi, takimi jak Niemcy, gdzie w pierwszym kwartale br. zarejestrowano ponad 81 tys. aut bateryjnych, podczas gdy w Polsce zarejestrowano jedynie 4,2 tys. takich pojazdów.
W przeciwieństwie do samochodów elektrycznych, Polska wyróżnia się rozwijającym się rynkiem samochodów hybrydowych: "... w Polsce zdobyły już największy udział w łącznej sprzedaży nowych aut osobowych, który w marcu zbliżył się do 46 proc. w porównaniu z 36,8 proc. w tym samym miesiącu rok wcześniej" - czytamy.
ZOBACZ TAKŻE: Tanie auta osobowe w całej Polsce. Nawet za połowę ceny. Sprawdź auta na licytacjach komorniczych
Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów ACEA, poinformowało o trendzie spadkowym sprzedaży nowych aut w Europie - w marcu tego roku rynek ten zmalał o 5,2 proc. w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. W przeciwieństwie do ogólnej tendencji europejskiej, polski rynek nowych aut osobowych urósł r./r. o 12,7 proc.
Źródło:
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?