Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sprzedaż Lotosu: Resort skarbu wyłonił cztery firmy

Jacek Klein
Grzegorz Mehring
Potencjalni inwestorzy, z których jeden w przyszłym roku mógłby się stać większościowymi udziałowcami Grupy Lotos nadal pozostają nieznani. Resort skarbu poinformował jedynie że wybrał cztery firmy, które odpowiedziały na zaproszenie do negocjacji w sprawie sprzedaży 53 proc. akcji gdańskiego koncernu. Jeden podmiot do dalszych rozmów został dopuszczony warunkowo.

- Dla zachowania maksymalnej konkurencyjności procesu oraz mając na względzie dotychczasową praktykę MSP w odniesieniu do spółek giełdowych, nazwy wyłonionych podmiotów nie będą podawane do publicznej wiadomości - poinformowało ministerstwo w komunikacie.

Termin złożenia ofert wiążących został wyznaczony na16 listopada, czyli jak można było się spodziewać po wyborach parlamentarnych. Prywatyzacja Grupy Lotos wzbudza wiele kontrowersji. Opozycja uważa ją za działanie na szkodę państwa.

Sprzedaż Grupy Lotos ponownie się przedłuża

Sam koncern planuje tymczasem kolejne inwestycje. Podpisał z Przedsiębiorstwem Eksploatacji Rurociągów Naftowych "Przyjaźń" SA list intencyjny dotyczący wspólnej budowy podziemnych zbiorników ropy naftowej i paliw płynnych. Według planów zbiorniki powstaną na Pomorzu. Budowa zbiorników na ropę i paliwa płynne, takie jak olej napędowy czy lekki olej opałowy ma zostać zrealizowana w dwóch etapach do 2020 r. Wtedy też powstaną magazyny o łącznej pojemności 7 mln metrów sześciennych. W przyszłości, w miarę rosnących potrzeb rynku, ich pojemność może wzrosnąć nawet do 15-20 mln metrów sześciennych.

- Cieszymy się, że realizację tak istotnego zadania podejmiemy z PERN "Przyjaźń". Spółka ta bez wątpienia posiada największe w kraju doświadczenie w magazynowaniu i przesyłaniu rurociągami ropy naftowej oraz paliw płynnych - powiedział Paweł Olechnowicz, prezes Grupy Lotos SA. - Liczymy również na to, że do projektu włączą się inne krajowe firmy.

Koszt budowy magazynów oraz niezbędnej infrastruktury logistycznej zostanie w części pokryty z funduszy Unii Europejskiej. Lotos nie będzie zaangażowany w finansowanie tego projektu.

- Tak przygotowujemy strukturę finansowania, aby to firmy zewnętrzne zainwestowały w realizację całego przedsięwzięcia - dodał prezes Olechnowicz.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki