Już wcześniej w ręce samorządów trafiły dworce w Golubiu, Kościerzynie i Lipuszu. W przyszłym roku taki sam los spotka obiekty w Sierakowicach i Bytowie.
- Dworce przekazane zostały samorządom po to, aby te miały wpływ na to, co będzie się z nimi i wokół nich działo. Dworce docelowo mają spełniać rolę węzłów integracyjnych dla okolicznych miejscowości. Ma się to odbywać na zasadzie "parkuj i jedź" - mówi Stanisław Lamczyk, poseł PO i inicjator pomysłu. - Przygotowywaliśmy się do tego od kilku lat i teraz chcemy iść za ciosem. Myślę, że 2017 rok to realna data, aby trasa była obsługiwana na całej długości.
Największe inwestycje szykują się w Chojnicach. Budowa tamtejszego dworca kolejowego wraz z węzłem komunikacyjnym pochłonie 25 milionów złotych.
Rewitalizacja dworców i budowa węzłów kolejowych to jedno. Już remontowana jest linia kolejowa między Gdynią a Chojnicami. Pod koniec miesiąca powinny zakończyć się prace na odcinku między Brusami a Chojnicami. Wtedy przyjdzie kolej na następne.
- Po zakończeniu modernizacji możliwe stanie się kursowanie pociągów na tej linii z prędkością 100-120 kilometrów na godzinę. To sprawi, że przejazd na trasie Gdynia - Chojnice zajmować będzie ok. 1,5 godziny - przekonuje Leszek Lewiński, zastępca dyrektora Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK w Gdyni.
Cały artykuł na ten temat przeczytasz w poniedziałkowym, papierowym wydaniu "Dziennika Bałtyckiego"z 7.09.2015 r. albo kupując e-wydanie gazety
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?