18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Spółka Admiral Boats S.A. i dawna tczewska stocznia rzeczna na sprzedaż. Cena wywoławcza to ponad 15 mln złotych

Przemysław Zieliński
Przemek Zieliński
Spółka Admiral Boats S.A. w upadłości, a wraz z nią dawna tczewska stocznia rzeczna, jest na sprzedaż. Decyzję podjął syndyk masy upadłościowej. Cenę wywoławczą ustalono na ponad 15 mln złotych.

Do kupienia jest przedsiębiorstwo upadłej spółki Admiral Boats. S.A., w którego skład wchodzą nieruchomości w Bojanie pod Wejherowem wraz z budynkiem produkcyjnym i biurowym, teren i majątek dawnej stoczni rzecznej w Tczewie oraz nieruchomość w miejscowości Rąb w powiecie kartuskim wraz z budynkiem produkcyjno-biurowym i mieszkalno-garażowym. Nowy właściciel majątku wejdzie także w posiadanie maszyn, dokumentacji technicznej, umów o pracę z pracownikami, różnego rodzaju umów, zezwoleń i zobowiązań. Cena wywoławcza wynosi 15,491 mln zł, a oferty należy składać do 23 kwietnia, po uprzednim wpłaceniu wadium w wysokości 1,549 mln zł. Przetarg odbędzie się dwa dni później.

Czytaj też: Powstały Polskie Stocznie. Stocznia Gdańsk i Stocznia Szczecińska będą współpracować przy budowie statków oraz wspólnie zabiegać o kontrakty

- Spółka Admiral Boats w Tczewie, ani w żadnym innym miejscu, produkcji już nie prowadzi. Nie posiada też pracowników - wyjaśnia Janusz Łepkowski, syndyk masy upadłościowej spółki. - Natomiast wciąż jest realizowana, zawarta jeszcze przed ogłoszeniem upadłości spółki, umowa dzierżawy z firmą Admiral Dystrybucja Sp. z o.o. z Żagania, która prowadzi swoją działalność w Tczewie. Spółka ta także może wziąć udział w przetargu otwartym. Informacja o sprzedaży majątku spółki została szeroko rozpropagowana, zobaczymy jaki będzie odzew.

Problemy stoczni rzecznej w Tczewie trwają od ponad dekady. Stocznia Tczew Sp. z o.o. w upadłości znajdowała się od 2004 r. Pod koniec 2010 r. zakład zaprzestał produkcji, a we wrześniu kolejnego roku wszyscy pracownicy decyzją syndyka masy upadłościowej stracili pracę na zasadzie zwolnień grupowych, nie otrzymując zaległych pensji i odpraw. W maju 2013 r., w wyniku trzeciego przetargu na sprzedaż majątku upadłej stoczni, jej nowym właścicielem został Admiral Boats S.A. z Bojana, producent małych jachtów. Kwoty transakcji nie podano, wiadomo tylko, że cenę wywoławczą ustalono na 6,85 mln złotych. Niestety w 2015 r. zaczęły się problemy spółki. W związku ze złą sytuacją finansową Admiral Boats przestał regulować swoje zobowiązania wobec obligatariuszy i banków. W kwietniu 2017 r. został złożony wniosek o ogłoszenie upadłości, którą Sąd Rejonowy Gdańsk - Północ ogłosił w czerwcu ubiegłego roku. Według ostatniego sprawozdania spółki z końca grudnia 2018 r., złożonego na giełdzie New Connect, zobowiązania spółki wynosiły 45,5 mln zł.

POLECAMY NA STREFIE BIZNESU:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki