Sok, nektar, napój - co radzi ekspert do spraw zdrowego...

    Sok, nektar, napój - co radzi ekspert do spraw zdrowego żywienia?

    (imo)

    Echo Dnia Świętokrzyskie

    Echo Dnia Świętokrzyskie

    Sok, nektar, napój - co radzi ekspert do spraw zdrowego żywienia?

    ©pixabay.com

    Kamila Sobaś, ekspert zdrowego żywienia: Analizując proces uzyskania „napojów” przygotowanych z owoców i warzyw dostępnych na rynku, na pewno należy najczęściej sięgać po soki, rzadziej po nektary, a unikać picia napojów owocowych.
    Sok, nektar, napój - co radzi ekspert do spraw zdrowego żywienia?

    ©pixabay.com

    Rodzi się jednak pytanie: Co jest lepsze - picie soków warzywnych i owocowych czy też spożywanie nieprzetworzonych warzyw i owoców? Zgodnie z zaleceniami Światowej Organizacji Zdrowia dziennie powinniśmy spożywać co najmniej 5 porcji warzyw i owoców. Zaleca się, aby trzy porcje dziennie stanowiły warzywa, a dwie porcje owoce. Porcją będzie na przykład jabłko, kilka małych marchewek, garść malin, kilka truskawek, kilka rzodkiewek.

    Jedną porcję warzyw i owoców w ciągu dnia można zastąpić porcją soku, czyli szklanką soku (200 ml) owocowego, warzywnego bądź owocowo-warzywnego. Spożywanie soków może mieć wiele korzyści dla organizmu.

    Życie w pośpiechu i częsty brak czasu powodują, że możemy jeść za mało warzyw i owoców. Dlatego wykorzystanie soków jako jednej z porcji tych produktów jest dobrym pomysłem. Poza tym w przypadku niektórych chorób, zwłaszcza jamy ustnej i przełyku, jest to jedyna z dostępnych dróg dostarczenia ich w diecie.

    Warto jednak pamiętać, że sok powinien stanowić jedną porcję warzyw i owoców w ciągu dnia… nie więcej! Warto zapamiętać, że szklanka soku świeżo wyciskanego ma 90 kcal, a wypicie 1 litra soku dziennie to dodatkowe 450 kcal w ciągu dnia.



    POLECAMY RÓWNIEŻ:

    Poznaj i zastosuj w swojej diecie 25 zasad zdrowego żywienia




    Te domowe aktywności pomogą Ci szybko spalić kalorie!

    Zdrowy kręgosłup - oto ćwiczenia, które pomogą. Wypróbuj!

    Naturalne afrodyzjaki dla kobiet i mężczyzn, które na pewno masz w swojej kuchni [ZDJĘCIA]

    Te witaminy i mikroelementy wzmocnią twój organizm [ZDJĘCIA]

    Nie chcesz zachorować na raka? Oto 6 najważniejszych zasad diety

    Lista domowych czynności, które poprawiają zdrowie i urodę




    ZOBACZ TAKŻE: 60 SEKUND BIZNESU. Polacy zachwyceni rosyjską gościnnością

    Czytaj treści premium w Dzienniku Bałtyckim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Zapytaj lekarza

    1 3 4 5 ... 28 »
    28 stycznia

    Światowy Dzień Trędowatych

    zobacz więcej »