Śmiertelny wypadek na ul. Anny Łajming (wideo)

Bogumiła Rzeczkowska
Bogumiła Rzeczkowska
Zaktualizowano 

Wideo

Zobacz galerię (20 zdjęć)
72-letnia pasażerka zginęła w wypadku w czasie zderzenia dwóch samochodów na skrzyżowaniu ulic Anny Łajming i Tuwima.

Do tragedii doszło około godziny 18.30 na skrzyżowaniu ulic Anny Łajming i Tuwima.

- Jadąca z kierunku ulicy Sienkiewicza w stronę Jaracza 69-letnia kierująca samochodem renault clio nie zachowała należytej ostrożności i wjechała na skrzyżowanie, nie ustępując pierwszeństwa jadącemu od ulicy Jagiełły w stronę Tuwima renault megane - informuje oficer dyżurny Komendy Miejskiej Policji w Słupsku.

- Doszło do zderzenia, w wyniku którego śmierć na miejscu poniosła 72-letnia pasażerka renault clio. Za kierownicą megane także siedziała kobieta. Obie kierujące były trzeźwe. Do szpitala przewieziono kierującą renault clio oraz 16-letnie dziecko z renault megane.

W wyniku uderzenia, pasażerka renault clio wypadła z samochodu i wpadła pod koła auta, którym podróżowała. Mimo reanimacji nie udało się uratować 72-latki.

Wideo od internauty: Przechodnie pomagali podnieść auto

W tym miejscu dochodziło już wielokrotnie do wypadków i kolizji.


Kolizja na ul. Anny Łajming w Słupsku (wideo)

**

Byłeś świadkiem wypadku drogowego, uczestnikiem jakiegoś zdarzenia, albo masz ciekawe informacje. Pisz na adres: alarm@gp24.pl

gp24

Materiał oryginalny: Śmiertelny wypadek na ul. Anny Łajming (wideo) - Głos Pomorza

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 221

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

A
Adam
W dniu 29.06.2016 o 21:30, Gość napisał:

Dokładnie. Sam nie zapinam pasów bo po prostu to jest moja sprawa - moje zdrowie i życie. Jak wypadnę to przez swój wybór :)

To że nie zapinasz pasów, to nie tylko Twoja sprawa. Owszem, to czy wypadniesz przez przednią szybę, to twój interes, ale weź również pod uwagę ewentualne bardzo kosztowne leczenie Ciebie - jeśli przeżyjesz. To już nie jest tylko Twoja sprawa, ale wszystkich obywateli, bo koszty pójdą ze wspólnej kasy - której i tak nie ma ;) Mi pasy kompletnie nie przeszkadzają. Dojrzałości więcej! Twórca pasów bezpieczeństwa nie chciał za swój wynalazek pieniędzy, a zamiast tego oddał je do użytku przez wszystkie firmy, bo doskonale wiedział ile jego wynalazek uratuję ludzkich istnień. Tyle. Na zdrowie! Trochę mnie irracjonalność. 

a
aga
W dniu 27.06.2016 o 20:41, olo napisał:

Do tych ludzi możecie pisać ctrl c ctrl v To oni działają to my ich wybralismy. I piszmy nie tylko w sprawie tego skrzyzowania ale innych spraw ! Bo oni maja sluzbowe tablety i czas na papierosa !  ? bobrowskit@o2.plb.chrzanowska@um.slupsk.plgepard400@o2.pldiabetolog@onet.euradny.r.danielkiewicz@gmail.comb.dobkowski@wp.plmieczyslawjaroszewicz42@gmail.comkrzysztof.kido@polger-kido.plrobertq@poczta.onet.pllad.slupsk@wp.pllesiak.tomasz1985@wp.plwojciechlewenstam@gmail.comlewiccy@interia.pllidia-matuszewska145@wp.pljerzymazurek56a@o2.pla.mrowinska@um.slupsk.plobecny@poczta.onet.pla.rozek@autograf.plsalatamar@wp.pljad.stec_7@tlen.plszewczyk_pawel@wp.pljaroslaw.teodorowicz@wp.plklubgpslupsk@wp.pl

Nie mają służbowych tablełów i większość jest niepaląca

G
Gość

Ja tam widzę dwa bardzo dobrze widoczne znaki " ustąp pierwszeństwa" ale też często i to bardzo często kierowców jadący w stronę Tuwima skręcaja bez kierunkowskazu ! Z tym trzeba zrobić porządek a nie ze skrzyżowaniem i oznaczeniem go. Znaki widoczne są z dużej odległość.

G
Gość
W dniu 29.06.2016 o 18:59, klm napisał:

nieprawda - zginęła  przez swoją głupotę pasy się zapina

Dokładnie. Sam nie zapinam pasów bo po prostu to jest moja sprawa - moje zdrowie i życie. Jak wypadnę to przez swój wybór :)

k
klm
W dniu 28.06.2016 o 06:34, Gość napisał:

Zginął człowiek przez bezmyślność kierowcy i urzędników

nieprawda - zginęła  przez swoją głupotę

 

pasy się zapina

V
Vølve
W dniu 28.06.2016 o 13:10, Gość napisał:

Dokładnie ale zaraz zaczną się udzielać wiejscy znawcy od rond co dalej niż do Jantara na zakupy to nie jechali.

Żałośni jesteście... Sami to chyba autobusem do tego Jantara jeździcie.
Za niezasygnalizowanie manewru smerfiki karają mandatem do 200zł. Czego wam serdecznie życzę :)
j
jerry szczery
W dniu 28.06.2016 o 12:54, piotr mieczyslaw napisał:

z tym skrzyzowaniem jak z UNIĄ - gówno warte ,niebezpieczne alezgodne z procedura ...dlatego skupmy sie i wylejmy nawiedzonegoratuszowego urzednika na bruk i to szybko bo nastepnym nieboszczykiem moze byc kazdy z nasanglicy to madrzy ludzie

Anglicy to mądrzy ludzie ha ha ha ale się uśmiałem! To są debile poszli na głosowanie nie mając pojęcia na co głosują! Teraz sprawdzają w internecie o co w tym wszystkim chodzi. Anglicy to mądrzy ludzie depczą Polską flagę wyzywają Polaków od robali, gdzie tu mądrość! Zalecam wizytę u psychiatry!
j
jerry szczery
W dniu 27.06.2016 o 22:53, Gość napisał:

Pomyśl zanim coś napiszesz, pomyśl!!!!! Może kobieta miała papier od lekarza, że nie może używać pasów w samochodzie ze względów zdrowotnych

A na drzwi nie domkniete i związane sznurkiem od strony pasażera tez miała papier ! Prawda jest taka ze kierowcy w tym miejscu ignorują znaki drogowe nie stosując się do przepisów o ruchu drogowym.Dodam że w powyższym przypadku dużą rolę odegrał fatalny stan techniczny pojazdu sprawczyni wypadku! Wiec co ma do tego samo skrzyżowanie lub włodarze tego miasta? Proponuję postawić w tym miejscu szlabany tylko czy to coś pomoże jak mamy tylu bezmyślnie kierowców!
.Mariusz
W dniu 28.06.2016 o 21:20, Szaman napisał:

Szanowny .Mariuszniestety jesteś w błędzie poruszając się z ulicy Jagiełły w ulicę Tuwima jedziemy prosto. Jedynie jadąc w stronę Sienkiewicza powinniśmy użyć prawego kierunkowskazu.  A co do Twojego wyciągu (hłe hłe hłe): Ustawa z 20 czerwca 1997 r.Prawo o ruchu drogowym z późniejszymi zmianami.pisane jest troszke innym stylem więc nie wiem gdzieś ty ten wyciąg znalazł   

Zacytuję Ci jeszcze raz i szerzej.

Wyciąg z Prawa o ruchu drogowym z komentarzem - zapewniam, że aktualny i stosowany.

 

Zacznijmy od tego, że kierunkowskazów nie używa się dla siebie lecz dla innych uczestników ruchu. Ich zadaniem jest informowanie kierowców oraz pieszych o zamiarach kierowcy pojazdu, z którego nadawany jest sygnał. Prawidłowe używanie kierunkowskazów ma ogromne znaczenie dla bezpieczeństwa ruchu. Odpowiednio wczesne sygnalizowanie manewrów pozwala innym kierowcom przygotować się na ewentualne zagrożenia. 
Ustawa Prawo o ruchu drogowym bardzo jasno precyzuje, kiedy należy używać kierunkowskazów:

Art. 22.
5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.

Powyższy przepis dotyczy również skrzyżowań, gdzie rzeczywisty przebieg drogi z pierwszeństwem  jest określony tablicą T-6 i nie przebiega na wprost. W takich sytuacjach następuje zmiana kierunku ruchu, a zatem dokonywana jest czynność określona w przepisie ustawy. Oznacza to, że użycie kierunkowskazu jest obowiązkowe. Nie ma tutaj znaczenia, czy  zmiana kierunku ruchu następuje zgodnie z przebiegiem drogi z pierwszeństwem, czy też nie. Podobnie, jak na zwykłych skrzyżowaniach, gdzie nie występuje pierwszeństwo łamane, nie sygnalizuje się również jazdy na wprost.

Kierowcy zazwyczaj nie mają problemów z oceną sytuacji podczas wjeżdżania na skrzyżowanie oznaczone tablicą T-6 od strony drogi podporządkowanej. Większość z nich prawidłowo używa kierunkowskazów. Sytuacja zmienia się diametralnie, gdy mamy do czynienia z kierowcami, którzy pokonują drogę zgodnie z wyznaczonym pierwszeństwem. W odczuciu wielu z nich, użycie kierunkowskazu nie jest wówczas konieczne. Niestety jest to poważny błąd, który może mieć konsekwencje, zarówno w postaci mandatu karnego, jak również ewentualnej kolizji z powodu nie zasygnalizowania manewru. Nieprawidłowe używanie lub nie używanie kierunkowskazów zagrożone jest karą w postaci mandatu w wysokości 200 zł oraz 2 punktów karnych!

 

Co do Twojej uwagi o 

Ustawa z 20 czerwca 1997 r.

Prawo o ruchu drogowym z późniejszymi zmianami.

 

Napiszę tylko, że nieważne z którego roku jest ustawa - ważne, że obowiązuje.

Zwróć uwagę na tekst "z późniejszymi zmianami".

Zapewniam Cię, że w Polsce obowiązują dużo starsze ustawy niż ta której dotyczy dyskusja.

G
Gość

Taki układ ( droga z pierszeństwem SIENKIWICZA-rondo- droga podporządkowana A.ŁAJMING) gubi kierowców głównie tych przyjezdnych zapewne nie jeden z nas kierowców w obcym mieście jadąc podobnym cudem jak to u nas albo by hamował w ostatniej chwili, albo by wymusił ?Może zamiast znaku ustąp pierszeństwa i żółtych migajacych lub lepiej pasuje tu żarzących się świateł spróbować postawić na jakiś czas znak STOP + wymalować to na jezdni) a te żółtą sygnalizację ostrzegawczą zamiast po prawej zamontować nad jezdnią i na stałe podłaczyć ją do prądu a nie na jakiś gównia...,ch solarach.

G
Gość
W dniu 28.06.2016 o 12:57, Mieszkaniec od zawsze napisał:

Człowieku czy tobie pomieszało się w głowie. Od kiedy radni decydują o ruchu drogowym - od tego chyba są specjaliści, to oni badają natężenie ruchu i decydują o ograniczeniach prędkości, znakach drogowych czy itp.

Tu się mylisz. Od organizacji ruchu to masz rację ale jest coś wiecej niż tylko organizacja ( w czystym pojeciu). BEZPIECZENSTWO. Tego tu brakuje. Tu ta "organuzacja" nie spełnia swojego zadania.
G
Gość
W dniu 28.06.2016 o 11:01, Jan napisał:

Fatalne skrzyżowanie ???Nie .Fatalni kierowcy , którym się wydaje, że jak jadą na wprost to mają pierwszeństwo .Skrzyżowanie jest dobrze oznakowane .Po lewej i prawej stronie znaki .Dodatkowo , może i słabo widoczna lampa błyskająca .Co jeszcze można zrobić ? Znak STOP postawić ? Można , ale zaraz będą głosy że niepotrzebny .

Na ten temat już wszystko w tej dyskusji napisano, że skrzyżowanie jest dobrze oznakowane wszyscy o tym pisali, że kierowca sugerował się tym, że prosto to pierwszeństwo też pisano. Tu rozchodzi się o coś wiecej, o to, aby nie ginęli ludzie. Albo uruchomić ponownie światła i nie patrzeć, że płynność ruchu się pogorszy.Albo postawić znak stopy ( na próbę) jak ktoś już o tym pisał, albo kosztem placu co ja też pisałem zrobić rondo. Od tego są urzędnicy aby zrobić z tym skrzyżowaniem coś wiecej niż obecnie jest. Ginięcie na tym skrzyżowaniu ludzi jest niedopuszczalne.
G
Gość

i wszystko jasne ;)

G
Gość
W dniu 29.06.2016 o 00:36, Gość napisał:

dlaczego 6? a nie 3?

 

bo 6 to 2 razy wiekszy zysk

G
Gość

dlaczego 6? a nie 3?

Dodaj ogłoszenie